FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.01.20, 04:17

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Aerosoftin A318\319
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Aerosoftin A318\319  (Read 1550 times)
Matti Westerholm

Date Registered: 08.10.06

Aerosoftin A318\319
« on: 17.10.17, 15:37 »

Ostin hienon airbussin, mutta en pääse sillä lentelemään, kun en ohjeista huolimatta saa sitä käyntiin. Jostain syystä, vaikka tekee ns. alkutyöt (tarkistaa, että on parkkijarru päällä, pyyhkijät pois päältä, enginet normaaliasennossa jne.),ja kun sitten laittaa molemmat batteryt päälle, niin kaikkialla palaa "fault" valot. Pitääkö niitten palaa? Olisiko olemassa netissä ohje, miten järjestyksessä kaikki toimenpiteet koneen käynnistämiseksi tehdään, kun en ole löytänyt. Anteeksi, että olen näin huono, mutta aika innokas harrastaja kuitenkin. Kiitoksia teille kaikille ja olen onnellinen, että saan olla mukana!
Arttu Heinonen

Date Registered: 24.01.10

Re: Aerosoftin A318\319
« Reply #1 on: 17.10.17, 15:46 »

Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #2 on: 17.10.17, 16:04 »

Patterit päälle, ja oikeanpuoleisesta matolootasta AIRCRAFT STATE ja READY FOR TAKEOFF, niin pääset kokeilemaan suoraan lentämistä Tongue

Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #3 on: 17.10.17, 16:08 »

Vähimmällä lukemisella ja muistamisella pääsee (mikäli Lontoon murre taittuu), kun hakee netistä youtube-videoita, joissa hommat on neuvottu kädestä pitäen. Niitä on siellä vaikka kuinka. Huonoimmat videot ovat vain tekijöidensä *****jatkeita, joista ei paljon muuta kostu kuin "kato nyt miten hyvin mä tämän osaan", mutta en viitsi tarkemmin selvittää katselijalle. Parhaimmat taas on tehty niin, että aloittelijakin pääsee hyvin kärryille ... siis siiville.

Noista minä aikoinaan opettelin tämän tietokoneavusteisen lentämisen liikennekoneilla (en tosin Aerosoftin busseilla). Se oli ainoa toimiva keino tällaiselle vanhukselle. Jos olisin lukenut xxx sivua ohjeita, niin olisin jo unohtanut sivuilla xx kerrotut asiat ennen kuin olisin edes päässyt sivuille xxx.  Smiley

Kun näkömuisti ja "tekemismuisti" on mukana, tarttuvat toimenpiteet paremmin vanhaankin mieleen. Nuoremmet toki voivat käyttää sitä manuaaleista opiskelumenetelmääkin tai ihan miten vain mikä kenellekin parhaiten sopii. Muisti on kuin teflonpannu. Nuorena se on kuin kulunut sellainen. Siihen tarttuu kaikki kiinni. Vanhana taas muisti muistuttaa uutta pannua, johon mikään ei tartu.  Huh

Kun on ensin saanut lotjan tulille ja päässyt jotenkin kentältä toiselle, voi sitten tarkentaa tietojaan vaikkapa noista manuaaleista.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Matti Westerholm

Date Registered: 08.10.06

« Reply #4 on: 17.10.17, 16:42 »

Kiitoksia kaikille! Nyt onnistui!
Tomi Renberg

Date Registered: 22.02.16

« Reply #5 on: 17.10.17, 17:19 »

Videoita löytyy joka lähtöön, mutta tässä ihan ammatikseen Airbussilla lentäneen pilotin videoita. Toki Fslabsille tehty ja Aerosoftissa ei ole kaikkia ominaisuuksia, mutta noita katselemalla oppii jo todella paljon.

https://www.youtube.com/channel/UCe9fggL9PwEqSyMDrlLubVw/videos
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1