Nya RAM-minnen

(1/1)

jakobsundin:
Tjena! Tänkte köpa nya ram-minnen till min dator hos mamma, som bara har 1GB. Funderar på dom här:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=313834

Vill bara va på säkra sidan, och veta att dom funkar i min dator:
[ Attachment not found - or removed ]

Funkar dom?

//Jakob

Puffen:
Hej Jakob!

De minnena skall fungera bra med din dator. De är av samma typ (DDR2) och har samma frekvens (PC5300) som de du redan har. De har också samma timings (5-5-5-15), men det har ingen betydelse rörande frågan om de funkar.

Men den viktigaste informationen är inte vilket minne du har idag, utan vilket moderkort du har. Det är nämligen moderkortet och dess chipset som avgör vilken typ av minne och frekvens som du kan använda. Det kanske är så att du faktiskt kan använda ett snabbare minne på datorn.

jakobsundin:

Men den viktigaste informationen är inte vilket minne du har idag, utan vilket moderkort du har. Det är nämligen moderkortet och dess chipset som avgör vilken typ av minne och frekvens som du kan använda. Det kanske är så att du faktiskt kan använda ett snabbare minne på datorn.

Okej, här är mitt moderkort:

[ Attachment not found - or removed ]

Hur hög frekvens går det att ha?

//Jakob

Puffen:
Hej och hå!

Det är ju en Acer dator. Moderkort, som Acer, HP och andra datortillverkare använder, har jag ingen koll på. Du kan nog kolla på Acers hemsida om du söker den datormodell som du har.

Navigation

Up one level