Objektiv för flyguppvisningar

(1/2) > >>

othic:
Har i dagsläget 50D+EF 70-200 F4 IS och funderar på köp nytt inför våren och sommarens flyg show:er men vet inte vad jag ska välja så nu vänder jag till er kunniga här på FSnordic för råd och tips

Söker alltså en normal eller vidvinkel och "L" skarp ska det helst vara (eller nåt åt det hållet iaf)

/Oskari

RoniisH:
Varför ska du ha ett nytt? 70-200 funkar perfekt, så länge det inte är trasigt dvs.

othic:

Varför ska du ha ett nytt? 70-200 funkar perfekt, så länge det inte är trasigt dvs.

visst ska jag ha kvar 70-200 den funkar alla tiders men den är lite för lång till att fota planen på marken (typ från 10-15m håll typ vi pratar om F/A 18 hornet ock liknande)

Casimir:

visst ska jag ha kvar 70-200 den funkar alla tiders men den är lite för lång till att fota planen på marken (typ från 10-15m håll typ vi pratar om F/A 18 hornet ock liknande)

Personligen skulle jag då satsa på ett EF 24-105 L IS USM för det ändamålet, Vet att Simon Brygg har ett sådant och är nöjd med sitt.

jonasherjeby:

Personligen skulle jag då satsa på ett EF 24-105 L IS USM för det ändamålet, Vet att Simon Brygg har ett sådant och är nöjd med sitt.

Håller med Kull där. Och Simon också, då jag själv ska införskaffa ett sådant inom kort. Jag har nu ett 17-40 L USM, som också fungerar finfint. Det är inte lika "långt" men har en trevlig och lagom vidvinkel som passar bra på min 40D. Så jag skulle rekommendera antingen 24-105 eller 17-40 om du vill ha bra L-optik.

/Jonas

Navigation

Up one level

Next page