Nya CPUn fungerar ej

(1/4) > >>

Henrik.H.:
Fick hem ny (begagnad) processor idag men verkar vara lite strul med att få den att funka . Hade en AMD X2 5000+ och uppgraderade nu till en 6000+. Men när jag startar datorn så piper den bara 3 korta och 1 lång signal Har nu satt tillbaks min gamla och det funkar utan problem. Alltså nåt strul med min nya CPU verkar det som. Kan det vara så tokigt att moderkortet inte stöder den?

/Henrik

viktorssonm:
Börja med att titta i manualen för moderkortet och se vad den felsignalen innebär? Sök på google om ditt moderkort, så borde det gå att reda ut om det stödjer den nya processorn eller inte. Har du senaste bios versionen till ditt moderkort, annars kanske det kan hjälpa att uppdatera det? 

Henrik.H.:

Börja med att titta i manualen för moderkortet och se vad den felsignalen innebär? Sök på google om ditt moderkort, så borde det gå att reda ut om det stödjer den nya processorn eller inte. Har du senaste bios versionen till ditt moderkort, annars kanske det kan hjälpa att uppdatera det? 

Problemet är dock att jag har HP-dator Finns knappt nån info om den, och moderkortet verkar vara nåt speciellt bara till HP-datorer och finns inte ens med på tillverkarens (MSI) hemsida.

Putte:
Då är det nog så tyvärr att ditt moderkort inte stödjer den. Märkes datorer brukar normalt bara stödja det som dom är tillverkade "av".

Henrik.H.:

Då är det nog så tyvärr att ditt moderkort inte stödjer den. Märkes datorer brukar normalt bara stödja det som dom är tillverkade "av".

Ok, kanske är så trots allt. Men tänkte liksom att 5000+ till 6000+ borde väl inte vara nåt problem Då får man väl skaffa sig nytt moderkort kanske.

Navigation

Up one level

Next page