FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.11.17, 03:46

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Payware-koneiden CD-versioiden toimitusajoista?
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 Reply Print
Author Topic: Payware-koneiden CD-versioiden toimitusajoista?  (Read 2985 times)
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

Re: Payware-koneiden CD-versioiden toimitusajoista?
« Reply #20 on: 04.03.09, 10:23 »

Miksei saisi myydä? Suomen lain mukaan voi myydä ilman mitään ongelmia, jos sopparissa lukee jotain muuta niin se ei päde suomessa.

En ala tavaamaan sopparia tämän tarkoituksen vuoksi, mutta muistelen että näin useimpien toimitusehdoissa mainitaan. Siitä miksei se Suomessa päde, voi aloittaa oman keskustelunsa jossain muualla.

Käytännössä hyvin hankalaa kuitenkin, sillä aktivointijärjestelmissä (esim. Flight 1 ja PMDG) ei omistajan vaihdosta voi tehdä. CD/DVD versioilla ei tätä ongelmaa ole ja tuotteesta pääsee helpommin eroon halutessaan. Ymmärtääkseni tämä on ainoa järkevä syy ostaa muu kuin D/L versio, mutta tarpeensa voi jokainen määritellä erikseen.
Jukka Joutsijärvi

Date Registered: 06.12.01

« Reply #21 on: 04.03.09, 10:35 »

Aina kaikki ei kuitenkaan noiden downloadien kanssa mene "putkeen". Ostin aikoinaan Ubisoftilta IL-2:n downloadversiona, kun se oli niin halpa. Kaikki hoitui kyllä ihan ok, mutta hieman epäilytti se download-manageri, joka tuli sen mukana ja jota oli pakko käyttää. Peli toimi kyllä ihan hyvin siihen asti kunnes vaihdoin kovalevyä. Uudelleenasennus ei kuitenkaan onnistunut niin millään, vaikka olin ottanut talteen kaiken edelliseltä levyltä. Siinä oli visiin joku kopiosuojaus mukana.

No, otin yhteyttä Ubisoftiin, josta sain ohjeet pelin uudelleenlataamiseen. Tein työtä käskettyä, mutta joka kerta asennus keskeytyi johonkin virheilmoitukseen. Olin kyllä poistanut edellisen esennusyrityksen täydellisesti ja sen jäljet rekisteristäkin, mutta ehkä se pahulainen oli kirjoittanut jotain koodia johonkin salaiseen paikkaa...tai jotain muuta? En tiedä. Raportoin asiasta jälleen Ubisoftille, mutta ei heidän neuvoistaan ollut mitään apua. Aina asennus tökkäsi johonkin virheeseen. En tiedä tuliko se download-vaiheessa vai vasta asennusvaiheessa sen pirun manager-ohjelman takia. Olin puolenkymmentä kertaa yhteydessä Ubiin samasta asiasta ilman apua. Lopulta luovutin - turhaa ajanhukkaa 9 euron pelin takia.

Ainakaan Ubilta en osta yhtään mitään downloadina enkä mistään muualtakaan, jos sitä ohjelmaa ei saa toimimaan periaatteella normaali asennus ja keycode. Myöhemmin hankin IL-2 1946-version, jolla tulee myös tuo Il-2, mutta CD-rompuilla. Niiden kanssa ei ole ollut ongelmia.

Pekka

Juuri näin.  Toisaalla täällä olen asiasta kirjoittanut.  Itse olen sitä mieltä että MAKSAA VAIVAA odotella vaikka kuukauden jotta saa mieleisensä boxed version tuotteesta.  Eihän esim kuukauden odottelun aikana simu minnekään katoa ja nykyään kun FSX on genrensä viimeinen simu niin uuttakaan ei ole tulossa joten voi rauhassa odotella lisureita ilmestyviksi rompuille kun ei ole kiirettä sen vuoksi että uutta simuversiota jo pukkaisi kun vanhankin simun lisurit olis vielä tilauksessa.

Itse odottelin kuukauden päivät jotta sain PMDG:n 747-400X boxed tuotteena enkä ole yhtään harmissani, päin vastoin. Mukana tulivat tuplana manuaalit, FMClle omansa(vaikka Level-D 767 FMC näyttääpi toimivan pääsääntöisesti samalla viisiinn) ja kun joskus on tarvetta uudelleen asennukseen tai useammalle pc:lle asennukseen ei tarvi pelleillä kaiken maailman netin kautta suoritettavien uudelleen aktivointien kanssa.

Joskushan on pakko tyytyä pelkkään download versioon jos tuotteesta ei ole saatavilla boxed versiota eikä tule, hyvänä esimerkkinä Level-D:n 767-300ER for FSX jonka luvattiin melkein vuoden päivät ilmestyvän romppuversiona ja aina deadline muuttui myöhemmäksi ja kun lopulta tiedustelin asiaa Level-D:n Darylilta hän ilmoitti että ei heillä ole ollut suunnitlemissakaan tehdä FSX versiosta romppupakettia, tieto oli perätön!!

Itse elän sillä mentaliteetillä että mieluimmin Boxed versio kuin download jos se vain onnistuu kunhan ei vuotta joudu odottelemaan, siinö oma kipukynnykseni.  Esim jos joskus tulevaisuudessa netti kaatuu kuten on jo monta vuotta uhkailtu, niin mites sitten asennat download version uudelleen jos siihen nettiä tarvitaan??  Kun tuote on ostettu rompuilla niin homma toimii kivuitta eikä tule kaikkia turhia naamanliikkeitä kuten Henrin hyvä esimerkki osoittaa.

En ymmärrä miksi nykyajan nuorisolla on kaikkeen aina niin pirunmoinen kiire??  Heti pitää saada uusi tuote ladattua vaikka monta kertaa kannattaa odotella hetken, koska uudessa on aina bugeja ja muutaman kuukauden kanssa tulee korjattu versio päivitettynä eikä tarvi tuskastella bugien kanssa.   Nytkin PMDG MD11 on tulossa taas uusi FSX päivitys(monesko lie) ja sen jälkeen varmaa siitä ilmestyy sitten romppuversio jota odottelen.

Tottakai mieltä on niin monta kuin simuilijaakin joku liputtaa ladattavien, joku(kuten minä) boxed versioiden puolesta.  Varmaan ihan riippuu siitä mitä tuotteeltaan haluaa.  Itse olen kai niin vanha(ja vanhanaikainen) että en luota nettiin 100% vaan haluan konkreettisen vastineen rahoilleni eli valmiin tuotteen kauniissa paketissa Wink

Jukka
« Last Edit: 04.03.09, 10:44 by Jukka Joutsijärvi »
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #22 on: 04.03.09, 11:13 »

.
Mutta entapä sitten nämä ladattavat tuotteet joihin saa sen Cd-Servicen?

Niin mitä ne sitten ovat? Niistä kun ei ole olemassa virallisesti Boxed versiota, esim. Swedflightin maisemat, France Vfr maisemat ym. ym.
tuleeko sieltä sitten vain poltettu Cd-levy muovipussissa vai mitä?
 Huh

Jani Vänskä

Date Registered: 10.09.06

« Reply #23 on: 04.03.09, 11:55 »

Niin mitä ne sitten ovat? Niistä kun ei ole olemassa virallisesti Boxed versiota, esim. Swedflightin maisemat, France Vfr maisemat ym. ym.
tuleeko sieltä sitten vain poltettu Cd-levy muovipussissa vai mitä?
 Huh

Juuri näin, kyseessä on poltettu Cd/dvd.
Minä olen kokeeksi tilannut SimMarketista pari kertaa Cd-servicellä muutaman lisurin, ja tavara on saapunut molemmilla kerroilla viikon sisällä ruskeassa kirjekuoressa postilaatikkoon.

Jesperi Lauhio

Date Registered: 12.01.09

« Reply #24 on: 04.03.09, 13:36 »

Tuossa Jukan viestissä on järkeä. Kyllä se maksaa sen odotteluun kuluneen ajan aikanopeasti takaisin. Ja niin kuin Pekka jo totesikin, ei downloadien kanssa kaikki aina toimi.
Niissä kun piilee sellainekin vaara, että jos ei ole varmuuskopioita ottanut ja poistaa vahingossa ne tiedostot, ei niitä saa takaisin kuin maksamalla tuon hinnan uudestaan

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Kim Tuominen

Date Registered: 10.12.08

« Reply #25 on: 04.03.09, 14:01 »

No täällä wilcon sivuilla tuo 777 on download versio samanhintainen kuin cd, mutta onko ne postikulut sitten kalliit? koska jos ne jotain 20e on niin ostan kyllä mielemmin tuon ladattavan.  http://www.wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=dsp_bag
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #26 on: 04.03.09, 14:19 »

No täällä wilcon sivuilla tuo 777 on download versio samanhintainen kuin cd, mutta onko ne postikulut sitten kalliit? koska jos ne jotain 20e on niin ostan kyllä mielemmin tuon ladattavan.  http://www.wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=dsp_bag

Ladattava on minunkin mielestäni ihan OK niin kauan kuin siihen ei ole kytketty mitään download managereja tai muita kopiosuojausjippoja. Siis puhdas download + keycode, jolla se aktivoidaan on OK.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Veijo Anttila

Date Registered: 23.09.02

« Reply #27 on: 04.03.09, 15:06 »

Ladattava on minunkin mielestäni ihan OK niin kauan kuin siihen ei ole kytketty mitään download managereja tai muita kopiosuojausjippoja. Siis puhdas download + keycode, jolla se aktivoidaan on OK.

Just näin on hyvä,ja asiaan liittyen ,mehän voimme täällä foorumilla kysyä toisilta ,mikä systeemi kussakin kiinnostavassa tuotteessa on.Tällä tarkoitan asiallista vastausta jos sen tietää.Olen joskus joillakin ulkomaisilla sivustoilla törmännyt sellaiseenkin vastaukseen,että mitä se sinua kiinnostaa ,ja seuraavaksi on tullut vakaumuksen syvällä rintaäänellä jotain ,että mehän emme piratismia täällä suvaitse.Herttinen,mutta joillakin on kykyä tehdä varsinaisia johtopäätöksiä.
                          Vexi
Kim Tuominen

« Reply #28 on: 04.03.09, 15:28 »

Voisiko joku kertoa joka on tilannut wiljon embraerit, niin paljonko niiden toimituskulut maksoi?
Juha Klemettinen

Date Registered: 14.04.04

« Reply #29 on: 04.03.09, 15:50 »

Voisiko joku kertoa joka on tilannut wiljon embraerit, niin paljonko niiden toimituskulut maksoi?
Embraerin tuotesivulta klikkaat sitä prices&order page-nappulaa. Sitten llikkaat sitä "order now"-nappulaa siinä tilaussivulla cd-version kohadalla. Seuraavan sivun alalaidassa on pienellä shipping fees-niminen linkki. Sieltä löytyy taulukko missä on toimituskulut ja toimistusajat.
Juha

**Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää**
Kim Tuominen

« Reply #30 on: 04.03.09, 16:12 »

Ok, kiitos  Smiley
Jesperi Lauhio

« Reply #31 on: 04.03.09, 17:27 »

En tiedä löysitkö Kim (todennäköisesti löysit), muuta kun itse eilen tilasin Wilcon E-jetsin niin koknais hinta oli 57e. Siis pstituskulut mukaanlukien. Perushinta taisi olla 35 - 40e.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Kim Tuominen

« Reply #32 on: 04.03.09, 17:34 »

itse eilen tilasin Wilcon E-jetsin niin koknais hinta oli 57e. Siis pstituskulut mukaanlukien. Perushinta taisi olla 35 - 40e.

Ai se on noin kallis, no minä taidankin ihan ladata sen. Mutta kertokaapa että kannattaako sille luoda edes varmuuskopiota, koska en haluaisi että se katoaisi minnekkään, Tai no en pelkää että se katoaa jonnekkin, mutta mites sit jos ostan uuen koneen ni miten saan ne emput siihen uudella koneelle?  Koska en usko että se lataus versio on mitenkään huonompi kuin se toinen.
Kim Tuominen

« Reply #33 on: 04.03.09, 18:15 »

Oukei.  Smiley
Jesperi Lauhio

« Reply #34 on: 09.03.09, 15:52 »

Tossa Wilcon empussa on kyllä tosi sekava autopilotti. En ymmärrä siitä yhtään mitään. Voisiko joku hieman valaista, miten autopilotin ja sen eri moodit saa kytkettyä päälle?
Eivätkä nuo muutkaan järjestelmät ihan niin hyvin toimi kun voisi toivoa.

Happy landings!

Jesperi Lauhio

« Reply #35 on: 09.03.09, 16:33 »

Tutoriaalilennot? Tuleeko paketissa niitäkin? Ja manuuaaleista ei voi ymmärtää mitään, koska siinä on liikaa tekstiä ja se on englanniksi.

Happy landings!

Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #36 on: 09.03.09, 17:01 »

Ja manuuaaleista ei voi ymmärtää mitään, koska siinä on liikaa tekstiä ja se on englanniksi.

No sit voin sanoa, että ei tule olemaan helppoa. Kaikki materiaali ja ohjeet kun on englanniksi.

Jesperi Lauhio

« Reply #37 on: 09.03.09, 17:11 »

Pahus. En ikinä pääse tyyppik. läpi jos en osaa käyttää tuota konetta.

Happy landings!

Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #38 on: 09.03.09, 17:20 »

Kannattaa katsella videoita youtubesta ja käydä vaikka sanakirjan kanssa se melko suppea manuaali läpi. Videoista löytyy paras apu ainankin mun mielestä.
Kim Tuominen

« Reply #39 on: 09.03.09, 18:17 »

Onko tyyppikoulutuksessakin vai joku lentokoe??
Pages: 1 [2] 3 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1