Bussin lentoonlähtötehoasetus.

(1/1)

Pe7e:
Moro,

tuli tossa mieleen että kun lähdetään TOGA-modella liikenteeseen niin mitä pitää laittaa (vai laitetaanko mitään) FLEX-kohtaan? Koska wilcon bussissa ainakin rupee masterit huutamaan jos siinä ei ole mitään.. En tiedä onko näin IRL mutta...

Pe7e:
Quote

Mikset flexaa? Todella harvoin bussilla tarvii TOGAa (simussa ei ole kontaminaatiota) kun harvoin paino/tiheyskorkeus rajoittaa.

No tuo TPC antaa TOGAa aina kun laittaa että rwy on luminen, ja nythän tuolla sataa niin kaippa se lumessa on... Vai meinaatko että pitäs aina vetää dry? Täytyy tehdä jatkossa niin

sami:
tietyissä olosuhteissa luminenkin kiitotie lasketaan wet:iksi .. siihen on omat taulukot oikeasti (tyyliin 4 mm dry snow = laskennassa wet).

Dry ja Wet antaa flexiä, loput togaa.

Käytännössä performanssi ei tule ikinä vastaan vaan toga tulee kiitotien huonon kunnon takia (ym ^). Jos toga, niin silloin flexi-kohta tyhjä tietysti. Tai jos olet laittanut siihen jotain ja työnnät kaasuvivut togalle asti niin sitten vaan toga takeoff, ei haittaa.

Pe7e:
Quote

tietyissä olosuhteissa luminenkin kiitotie lasketaan wet:iksi .. siihen on omat taulukot oikeasti (tyyliin 4 mm dry snow = laskennassa wet).

Dry ja Wet antaa flexiä, loput togaa.

Käytännössä performanssi ei tule ikinä vastaan vaan toga tulee kiitotien huonon kunnon takia (ym ^). Jos toga, niin silloin flexi-kohta tyhjä tietysti. Tai jos olet laittanut siihen jotain ja työnnät kaasuvivut togalle asti niin sitten vaan toga takeoff, ei haittaa.

Aa, okei kiitoksia! Wettiä siis jatkossa. Mites se IRL tehdään toi? Kun jos sen Flexin jättää tyhjäksi niin se masterihan piippaa vaan sen aikaa kun se kaasuvipu on siinä Flex-kohdassa... Jos siis oikeasti käytetään TOGAa niin jätetäänkö se flex tyhjäksi vai laitetaanko siihen jotain ettei ala summerit huutamaan?

Osguu:
Quote

Jos toga, niin silloin flexi-kohta tyhjä tietysti.

Navigation

Up one level