FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.07.17, 04:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  Bussin lentoonlähtötehoasetus.
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Bussin lentoonlähtötehoasetus.  (Read 1176 times)
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Bussin lentoonlähtötehoasetus.
« on: 03.03.09, 08:08 »

Moro,

tuli tossa mieleen että kun lähdetään TOGA-modella liikenteeseen niin mitä pitää laittaa (vai laitetaanko mitään) FLEX-kohtaan? Koska wilcon bussissa ainakin rupee masterit huutamaan jos siinä ei ole mitään.. Huh En tiedä onko näin IRL mutta...
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Bussin lentoonlähtötehoasetus.
« Reply #1 on: 03.03.09, 09:19 »

Mikset flexaa? Todella harvoin bussilla tarvii TOGAa (simussa ei ole kontaminaatiota) kun harvoin paino/tiheyskorkeus rajoittaa.
No tuo TPC antaa TOGAa aina kun laittaa että rwy on luminen, ja nythän tuolla sataa niin kaippa se lumessa on... Grin Vai meinaatko että pitäs aina vetää dry? Täytyy tehdä jatkossa niin Cool
Sami Puro
Moderator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

Re: Bussin lentoonlähtötehoasetus.
« Reply #2 on: 03.03.09, 09:57 »

tietyissä olosuhteissa luminenkin kiitotie lasketaan wet:iksi .. siihen on omat taulukot oikeasti (tyyliin 4 mm dry snow = laskennassa wet).

Dry ja Wet antaa flexiä, loput togaa.

Käytännössä performanssi ei tule ikinä vastaan vaan toga tulee kiitotien huonon kunnon takia (ym ^). Jos toga, niin silloin flexi-kohta tyhjä tietysti. Tai jos olet laittanut siihen jotain ja työnnät kaasuvivut togalle asti niin sitten vaan toga takeoff, ei haittaa.


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Bussin lentoonlähtötehoasetus.
« Reply #3 on: 03.03.09, 10:07 »

tietyissä olosuhteissa luminenkin kiitotie lasketaan wet:iksi .. siihen on omat taulukot oikeasti (tyyliin 4 mm dry snow = laskennassa wet).

Dry ja Wet antaa flexiä, loput togaa.

Käytännössä performanssi ei tule ikinä vastaan vaan toga tulee kiitotien huonon kunnon takia (ym ^). Jos toga, niin silloin flexi-kohta tyhjä tietysti. Tai jos olet laittanut siihen jotain ja työnnät kaasuvivut togalle asti niin sitten vaan toga takeoff, ei haittaa.
Aa, okei kiitoksia! Wettiä siis jatkossa. Mites se IRL tehdään toi? Kun jos sen Flexin jättää tyhjäksi niin se masterihan piippaa vaan sen aikaa kun se kaasuvipu on siinä Flex-kohdassa... Jos siis oikeasti käytetään TOGAa niin jätetäänkö se flex tyhjäksi vai laitetaanko siihen jotain ettei ala summerit huutamaan? laugh
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: Bussin lentoonlähtötehoasetus.
« Reply #4 on: 03.03.09, 10:25 »

Quote
Jos toga, niin silloin flexi-kohta tyhjä tietysti.

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1