EUVAN: Söker staff för HQ och SE-DIV

(1/6) > >>

jojje:
Hej Flygledare, Piloter och FSNordikare!

Jag och några personer ifrån USA och Sverige bygger upp ett nätverk för onlineflygning internationellt. Projektet
började i september 2008 då piloter i European Virtual Airlines ville flyga online men inte på något ut av IVAO eller
VATSIM. Att ha en server som har ett FSX-Gamespy uppe hela tiden kostar både tid och pengar, så jag fick hjälp av
min kära programmerare och vän Ben.

Ben hade kodat ett helt nätverk för oss och vi började jobba på det. Vi har;

En pilot klientEn flygledarklientEn nätverksklient
 :) Thank you Ben

Den tekniken Ben programmerade är mycket bättre på att spara trafik till och från din dator. Du kan koppla upp dig med
en 256 kb/s anslutning utan problem.

:) Thank you once again Ben

Vår hemsida börjades att utvecklas i januari och är alldeles snart klar, men öppen för allmänheten.
När en till virtuell flyglinje ville flyga på vårt nätverk (Continental Virtual Airlines) valde styrelsen
för European Virtual Airlines att göra nätverket självdrivande och självständigt. Så blev EUVAN till.
EUVAN står för European Virtual Airlines Network, men ändrade inte namnet efter självständigheten
för att undvika en del problem som kunde uppstå.

Så nu flyger vi svenskar på EUVAN, och vi har ibland 'onlinekvällar' med andra nätverk
(JA: Du läste rätt, den nya tekniken gör det möjligt för olika nätverk att koppla ihop sig!)
Då kan vi få ännu mer trafik och flygledare.

Våra events skapar också lite omväxling i vardagen, och jag skulle vilja välkomna er till Sweden Online Day
den andra april från klockan 1200z -> 2000z .

Men detta var inte skälet till att skapa denna tråd. Just nu är det lite glest på EUVAN och vi skulle vilja
ha hjälp inom HQ (N-Styrelsen) och den svenska divisionen.

Vi har flera poster som skulle kunna fyllas i av just dig!
Inom HQ skulle vi främst vilja få fram följande positioner ifyllda av kanske dig?

Operations Director
Operations Assistant Director
Training Director
Training Assistant Director
Public Relations Director
Membership Director
Membership Assistant Director
Events Director
ATC Operations Manager
Flight Operations Manager
Webmaster
Forum Administrator

Inom SE-DIV skulle vi behöva;

Vice President
Membership Coordinator
Event Coordinator
ATC Operations Coordinator
Flight Operations Coordinator
Training Coordinator

Om du tror att du vill hjälpa till eller bara flyga och vara flygledare,
kontakta mig på jorge@euvan.info.

För mer information; besök vår hemsida http://euvan.info

Glöm inte vår Sweden Online Day den andra maj!

Happy Landings,

Jorge Cardona
Network Director
SE-DIR
jorge@euva.info
http://euvan.info

[ Attachment not found - or removed ]

mgerner:
Rätta mig om jag har fel, men meningen är alltså att göra något som liknar IVAO och/eller VATSIM?

Känns som ett ganska galet projekt.

Adam:
Bara så du vet har du skrivit i det eng forumet :

RoniisH:
Jahaja... Var ett liknande projekt som startades för ett antal år sen(?) som skulle försöka konkurrera med IVAO/VATSIM, vilket slutade i katastrof.

Lycka till!

karlsson_jk:
Tycker det är synd att det startas nya nätverk.
Det är ju så att antalet "onlinflightsimmers" i världen inte är så stor. Att sprida ut det ännu mer på fler och fler nätverk kommer bara att resultera i att medlemsanatalet på respektive nätverk endast blir mindre. Givetvis är det bra att det finns mer än ett så man kan välja det nätverk man personligen anser sig trivas bäst med. Men går det inflation i antal nätverk sprids bara alla som vill flyga ut och det är väl roligare med fler medlemmar på samma nätverk så man kan få lite trafik och ATC när man väl flyger. 

Navigation

Up one level

Next page