FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.09.17, 06:18

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  Yleisiä kysymyksiä Virtual Finnairista
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 37 Reply Print
Author Topic: Yleisiä kysymyksiä Virtual Finnairista  (Read 93976 times)
Jesperi Lauhio

Date Registered: 12.01.09

Re: Yleisiä kysymyksiä Virtual Finnairista
« Reply #140 on: 30.03.09, 15:42 »

Lukeekos tuo toimintaperiaatteissa vai lentomenetelmissä? Huh

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #141 on: 30.03.09, 15:45 »

Lukeekos tuo toimintaperiaatteissa vai lentomenetelmissä? Huh
Lue molemmat thmbup
Jesperi Lauhio

Date Registered: 12.01.09

« Reply #142 on: 30.03.09, 15:52 »

Molemmat olen mökkimatkoillani tekemisen puutteessa lukenut vasta sata kertaa.
En kuitenkaan muista, että siellä olisi moista asiaa lukenut. Ja eikös seuraavan kuun lentoja voisi kotona lennellä ihan vapaasti, mutta raportoida ne vasta myöhemmin?

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Petri Koivisto

« Reply #143 on: 30.03.09, 16:09 »

Ja eikös seuraavan kuun lentoja voisi kotona lennellä ihan vapaasti, mutta raportoida ne vasta myöhemmin?
Ei. Vasta kun kuu vaihtuu. Kuulemma.
Matias Hurtta

Date Registered: 10.01.07

« Reply #144 on: 30.03.09, 16:15 »

Ja eikös seuraavan kuun lentoja voisi kotona lennellä ihan vapaasti, mutta raportoida ne vasta myöhemmin?

Voithan sä niin tehdä, mutta kannattaa pitää sitten turpa kiinni. Wink
Johannes Lehtonen

Date Registered: 30.01.09

« Reply #145 on: 30.03.09, 17:52 »

En itse ainakaan muista kyseistä sääntöä lukeneeni vaikka se siellä varmasti onkin. Tekemisen puutteessa menin ens kuun lennon lentämään.  Embarrassed Ei tule toistumaan. Jos nyt ei pihalle kuitenkaan potkaistaisi.

[]
Flying - I just love it
Petri Koivisto

« Reply #146 on: 30.03.09, 18:00 »

En itse ainakaan muista kyseistä sääntöä lukeneeni vaikka se siellä varmasti onkin. Tekemisen puutteessa menin ens kuun lennon lentämään.  Embarrassed Ei tule toistumaan. Jos nyt ei pihalle kuitenkaan potkaistaisi.
Jos lennot loppuu kesken, voi pyytää uutta listaa samalle kuulle. Se lukee siellä säännöissä Smiley Seuraavan kuun listaa ei saa alottaa ennenku se kuukausi tosiaan vaihtuu.
Kim Tuominen

Date Registered: 10.12.08

« Reply #147 on: 30.03.09, 18:06 »

Ja tämä aihe on nyt loppuun käsitelty.  Smiley
Nixu
Former member
« Reply #148 on: 30.03.09, 18:14 »

Ok... no kerrotko sit mitä sillä tekisin? Cool
Siinä logissa on kaikki reittipisteet, ajat, etäisyydet ja paljon muuta hyödyllistä. Lisäksi siihen kuuluu säät tuuli- ja SWC-karttojen muodossa ja myöskin juuri ne polttoainelaskelmat.
Lisäksi logeissa on paljon muutakin, kaikkea en ala listaamaan, mutta pointti on, että se navlogi on kyllä mielestäni ihan ehdoton juttu lennoilla...
Kim Tuominen

« Reply #149 on: 30.03.09, 18:18 »

Siis tarkoitatko simun omaa Navlogii?
Nixu
Former member
« Reply #150 on: 30.03.09, 18:23 »

Siis tarkoitatko simun omaa Navlogii?
Esimerkiksi nimenomaan FSBuildin navlogia tarkoitan.
Kim Tuominen

« Reply #151 on: 30.03.09, 18:28 »

Selvä.  Smiley
Kim Tuominen

« Reply #152 on: 30.03.09, 18:39 »

Olisi kiva jos joku tekisi jonkulaisen kuva stoorin jostain Vfinn lennosta, niitä on aina niin kiva lukee.  Smiley
Elikkä onko kellään ollut suunnitteilla tehdä jotain stooria? Itsekkin rupean tekemään niitä, kunhan tuota tiimaa kertyy. thmbup
Jani Ekholm

Date Registered: 13.10.08

« Reply #153 on: 30.03.09, 22:18 »

Olisi kiva jos joku tekisi jonkulaisen kuva stoorin jostain Vfinn lennosta, niitä on aina niin kiva lukee.  Smiley
Elikkä onko kellään ollut suunnitteilla tehdä jotain stooria? Itsekkin rupean tekemään niitä, kunhan tuota tiimaa kertyy. thmbup

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,84461.0.html

Tuolla on yksi erittäin hyvä stoori.  Smiley
Kim Tuominen

« Reply #154 on: 31.03.09, 05:08 »

älyttömän hyvä. Kiitos  Smiley
Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #155 on: 31.03.09, 07:38 »

En myöskään hirveästi tue tiimahaukkailua.
pakko kysyä, että miksi, koska tiiman keruuhan on yks virtuaalilentoyhtiön pointti. Mikä tossa keräämisessä sit on niin jotain et sie et sitä tue?

Petri Koivisto

« Reply #156 on: 31.03.09, 09:23 »

Mutta miksi kuvittelet automaattisesti että minä (tai joku muu) sellasta harrastaa? Mulla ei sentään ole mitään HEL-JFK-HEL lentoja listoilla kuten eräillä...

Tai sellasen kuvan sun puheista saa että esim mä tahallaan lentäisin noita lentoja vaan sen takia että siellä listassa tunnit nousee... Roll Eyes Ja eikait se sitäpaitsi muille kuulu milloin tai miten paljon lennän? Vai?

Jos ehtii vaikka yhen menopaluun päivässä vetämään niin heti on kauheet syytteet niskassa "NYT KERÄÄT TUNTEJA!?!" Tongue
« Last Edit: 31.03.09, 09:29 by Petri Koivisto »
Tuomas Kuukasjärvi

Date Registered: 12.02.04

« Reply #157 on: 31.03.09, 09:30 »

Haha Grin

Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #158 on: 31.03.09, 09:37 »

Tarkoitus ei ole kerätä tunteja, semmoista numeronjahtaamista voi harrastaa vaikka omassa päässään. Tarkoitus on pikemminkin koordinoitu ja realismiin vahvasti pyrkivä lentotoiminta josta nyt luonnollisesti kertyy lentokokemusta. Tiimahaukkailu terminä tarkoittaa semmoista, että lennetään ihan hitollisia määriä koska se tiima tunteina on jollekin niin tärkeää. Tunnit ei merkkaa taitoa/kokemusta suoraan.

Ok. Selvä tämä Smiley Missäs sit menee normaalilentämisen ja tiimahaukkailun raja? Jos lentää vaikkapa bussilla kuten minä, niin onko esim. kaksi menopaluuta Keski-Eurooppaan sanotaan Saksa, Ranska, Britit, Itävälta jne. liikaa? Ite kyllä vetelen muutaman menopaluun päivässä helposti, jos legin pituus on 1.5-3h.

Petri Koivisto

« Reply #159 on: 31.03.09, 09:58 »

Niin, MD11:llä olisi kovin tyhmää lentää Turkuun. Miten sait tähän seattua konetyypin? Enkä minä kuvittele, edellinen postaus oli ihan toteamus eikä niinkään hatusta vedetty, kyllä sellaista tapahtuu.

En ole suhun missään viitannut? Oletan että moista toimintaa harrastavat tietävät itse mitä tekevät Smiley eikä kukaan ole sua syytellyt, turha keksiä moisia väitteitä. Lento(si)määrät kuuluvat toki myös henkilökunnalle mutta kun sääntöjen sisällä pysyt niin no hätä Smiley edellinen postaukseni koski siis asennekysymyksiä, eikä viitannut keneenkään.
Joo, tarkoitin sitä että eriasia jos vetää päivässä putkeen pari tollasta HEL-JFK-HEL (tosin eihän noita ehdi päivässä) niin... mutta kuten Oskukin sanoi niin helposti tollasia bussin legejä vetää parikin päivässä, varsinkin jos on siis aikaa. Mää oon kylläkin vetäny vaan esim HEL-CDG-HEL ja sitten joku maakunta perään...

Tuli vaan mieleen kun aina kun mä oon ollu "osallisena" keskusteluun niin vedät tuon "tiimahaukan" mukaan Grin Nytkin kun kyselin tuota toista listaa niin heti "tiimahaukkailu", sama tilanne ollut muutaman kerran aikasemminkin... mutta hyvä jos et ketään syyttele... thmbup

[offtopic]Osku varmaan muistaa Thomsonilta kun ne jotkut tyypit veteli 247 noita mannertenvälisiä.... Tongue Heti kun edelliseltä legiltä pääs perille niin eikun uutta vaan... tais se yks paukutella senior captainiksi vuodessa ja mitäs siihen tarvittiin... 1000h... Grin [/offtopic]
Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 37 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1