Yleisiä kysymyksiä Virtual Finnairista

<< < (9/146) > >>

lentäjä32:
Mutta miten tuo lasku sitten onnistuu, sillä tuo kone kuluttaa niin paljon eri verran, esim. nousukiidossa ja muissa?

Cyleth:
Quote

Mutta miten tuo lasku sitten onnistuu, sillä tuo kone kuluttaa niin paljon eri verran, esim. nousukiidossa ja muissa?


Ota polttoaine määrä ylös lapulle, starttaa, rullaa kiitotielle, lähde lentoon ja nouse vaikka FL350 ja kato paljonko vei. Siitä saat suurinpiirtein arvon kuinka paljon se kone vie nousussa. Netistä löytyy kuinka paljon on empun cruise kulutus kun vähän viitsii googlata. Sitten lasku ja final fuel ja vaik 5% reserve jne, you do the math.

Vili:
Ei taida olla simutoimintaan diagrammeja tarjolla, joilla voi laskea erikseen polttoaineen kulutuksen lentoonlähdöstä TOC, cruisen ja TOD:stä laskuun?

Pikkuemppu E70 kuluttaa karkeasti 1500-1600 kg/h ja E90 1850 kg/h. Nämä luvut Finnairin sivuilta..

Ville

Osguu:
Quote

Eikös Finskillä oo gate fuel min. 1000kg?

Sellanen 2000-3000kg taitaa olla aika sopiva kun ollaan portilla lennon jälkeen...


Airbusseilla on:

Normaalisti (ilman varakentälle menoa) 2000-4000kg riippuen koneen painosta ja varakentän kaukaisuudesta. Lisäksi divertinkin kanssa tankeissa _on oltava_ vähintään:
1) 900kg polttoainetta kevyellä, 1000kg keskiraskaalla ja 1300kg raskaalla A319:lla
2) 1000kg polttoainetta kevyellä, 1200kg keskiraskaalla ja 1400kg raskaalla A320:lla
3) 1200kg polttoainetta kevyellä, 1300kg keskiraskaalla ja 1500kg raskaalla A321:lla.

PS: Luotettavalta lähteeltä kuultua.

lentäjä32:
Tuli mieleen semmoinen kysymys, että te kaikki VF lentäjät niin miten suunnittelette reitin? Kun luin tuota virtual wingsiä niin siellä oli joillain joku ohjelma joilla laaditaan reitti kyseiseen kohteeseen, niin ajattelin että miten te teette tämän?

Ja sitten vielä tuota lentoselvitystä tehdessä kun siinä pitää ilmoittaa polttoaine yksikössä (kg) , ja tuossa flight simulaattorissa se esitetään galloneissa, elikkä näkeekö sieltä jostain sen kilomäärän vai yksinkertaisesti aina ennen lentoselvitystä muutan sen kiloiksi?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page