Yleisiä kysymyksiä Virtual Finnairista

<< < (105/146) > >>

zetair:
Quote

Sama juttu että haluan oppia uusia asioita. Mutta vähän sellanen fiilis että kun timaa kertyis ja 757:aa pääsisin lentämään, niin sehän ois lähteny jo eläkkeelle. Joten siis perustakaas joku RetroVFinn? 


Kun katsoo profiiliasi, niin tuntuu uskottavalta En kuitenkaan usko että oikeassakaan elämässäsi pääsisit suoraan 757 -puikkoihin. Jos pääset Virtual Finnairille, ja läpäiset kokeesi hyvillä pistemäärillä, ja olet aktiivinen? Niin ainahan on mahdollisuus pyytää siirtoa "hyvästä syystä" esim. 757 -ohjaimiin... Virtual Finnairin perustaja lentää itse Finnairilla, ja varmaankin on "myötämielinen" lentäjiä kohtaan, jotka oikeasti ovat hakeutumassa lentäjiksi. Nyt puhun vain ja ainoastaan omalla suullani, joten asioista päättää tietysti VFINN:n johto. Jos et vielä lennä verkossa, niin nyt olisi hyvä aika aloittaa opiskelu! Itse olen lentänyt firmassa jo vuodesta 2002, ja monen monta mukavaa lentoa on jo takanapäin.

Aloitin verkkolentämisen varsin myöhään, eli MD11 -lennolla Helsinki - Shanghai 27.4.2007 Vatsimissa. Syynä ei niinkään ollut korkea aloittamiskynnys, lähinnä ajattelin jättää "parhaat palat" viimeiseksi Oli myöskin hieman epäillyttävää lähteä verkkoon, jossa on lennonjohtopalvelua varsin rajoitetusti. Offlinessahan sitä tarjoilee joka lennolla simulaattorin oma ATC. Mutta kuten jokaisessa "mainoksessa" kerrotaan, ettei verkkolentämisestä ole enää paluuta, niin näinhän se todellakin on! On aika yhdentekevää se, ettei lennonjohtoa aina ole saatavilla koska sen pettymyksen korvaa tunne siitä, että on verkossa kuten muutkin pilotit. Menetelmät ovat samoja kun tosielämässä, ja lennonsuunnittelukin sivuaa todellisuutta. Pientä jännitystä on myös aina mukana "ilmassa", toisin on offlinessa! Myös lennonjohtajien näkökulmasta (ei omaa kokemusta) on varmaankin hyvä asia, että jos on koulutuksessa ammattiin, niin verkossa menetelmiä ja radio-fraselogiaa voi treenata täysin ilmaiseksi. Käsittääkseni täältä (verkkolentäminen / johtaminen) syntyy oikeita lentäjiä / lennonjohtajia vaikkei aluksi olisi edes tarkoitusta tehdä uraa ilmailussa!

Ei muuta kun mukaan vaan, niin sinä kun muutkin innokkaat harrastajat. Ammattia ajatellen olisi silti paljon tehokkaampaa lentää esim. Empulla, koska lennot on lyhyempiä, ja niitä kertyy (nousut / laskut) paljon enemmän kuin esim. 757 -lomalennoilla. Näin kertyisi myös enemmän lentoja jotka kartuttavat kokemusta niin fraseologian, kuin myös menetelmien ym... suhteen.

T: Mika

Pe7e:
Quote

Niin ainahan on mahdollisuus pyytää siirtoa "hyvästä syystä" esim. 757 -ohjaimiin...

Virtual Finnairin perustaja lentää itse Finnairilla, ja varmaankin on "myötämielinen" lentäjiä kohtaan...

Riippuu toki osastonjohtajasta, mutta ei sinne "niinvaan" päästetä. Kyllä sitä Emppua/Bussia saa lentää ihan huolella ensin...

Ja Samillahan ei nykyään taida olla mitään tekemistä/sanomista siihen, että mihin konetyyppiin kukakin pääsee.. tietääkseni hoitelee vain tuota serveri/nettisivupuolta...

zetair:
Quote

Riippuu toki osastonjohtajasta, mutta ei sinne "niinvaan" päästetä. Kyllä sitä Emppua/Bussia saa lentää ihan huolella ensin...

Ja Samillahan ei nykyään taida olla mitään tekemistä/sanomista siihen, että mihin konetyyppiin kukakin pääsee.. tietääkseni hoitelee vain tuota serveri/nettisivupuolta...


Ugh. Johto on puhunut On tullut kyllä aika selväksi, ettei Sami enää lentopuolen asioita hoitele. Lähinnä oli kuitenkin mielessäni motivaation nostaminen, ja "komentopolun ohittaminen" Toki ainahan voi toivoa, ja joskus jopa onnistua toiveissaan...

T: Mika

Mo-jo:
Kuten tiedetään Mika pyörii mailmalla, tällä hetkellä Egyptissä Itsellä ei tuo raja ole tullut vielä vastaan, mutta kyllä ne sieltä hyväksytään jossain välissä

zetair:
Toivottavasti on raajat tallella, kun palailee...

T: Mika

Navigation

Up one level

Next page

Previous page