Kerro unesi.

(1/8) > >>

kapteeni.kapanen:
Elikkäs otsikko jo kertoo kaiken. eli kerro unesi minkä näit viimeksi?

Minun uneni oli, kun olin kavereiteni kanssa jossain hämeenlinnan keskustassa ja meitä uhattiin ampua mutta pääsimme pakoon ja jotain me varastelimme valintatalosta loppua en muista kunnolla

mikakoski:

Elikkäs otsikko jo kertoo kaiken. eli kerro unesi minkä näit viimeksi?

Voisinpa kertoakin, mutta hyvin varustelluissa "videoliikkeissä" on jo sadoittain filmatisointeja unestani. Juoni aika yksinkertainen.

kapteeni.kapanen:
ajatella mitä ihmiselle tulee mieleen kun nukkuu 

kiikaroija:
Koska ei tänne nyt mitään "märkiä unia" kukaan kerro niin supistetaanko skaalaa ilmailu-uniin. Itse olen nähnyt satoja alan unia, usein painajaisen suuntaan kääntyviä tai sellaisia missä kaikki haraa lopulta vastaan eli mitään ei löydy ja kaikki myöhässä eikä itse meinaa edes kävelemään pystyä jne. Toisaalta on kymmeniä koneita, hekoja ja purtsikkoja laskeutunut tontilleni tai viereen  ja itse olen lennellyt eri vehkeitä ympäri kotiseutua. Ja olen muutaman kerran lentänyt kuin lintu ympäri taivasta.

Uusin uni on sunnuntailta, mahtoiko Jannen kisojen seuraaminen päivällä ja sama tuleva odotus sunnuntaille vaikuttaa. Tässä kuitenkin ei pursikka aiheinen uni:

Olin jotenkin aikaisin aamulla naapurissa ja keittiön pöydän ääressä. Yhtäkkiä näin ison koneen matalalla sumupilvien lomassa n. 10km päässä ja sit se kaartoi poispäin. Ihmettelin hetken ja samalla sitä kerroin enolle että kato sääkin nyt tuota. Se näytti olevan American Airlinesin B767. Ja sit huomasin sen takana toisen koneen, näytti Atlas Airin B747:lta. Ihmettelin kun ei kumpikaan yleensä lennä Suomeen ja nyt oli ihan peräkkäin ja (liian) matalalla kun Turkuunkin on suoraan 55km. Lähdin äkkiä kotiin päin katsoon tietsikalta tutkaa ja muita mahdollisia uutisia FSN:ltä. Olin niin hädissäni etten meinannut saada jalkineitakaan oikein päin jalkoihin ja sitten aloin arpomaan otanko fillarin ja meen tietä pitkin 500m  vai juoksen pellon poikki 300m. Aloin juosta peltoa kohti niin huomasin kun jumbo ottaa maahan kiinni ja tärisee ja heiluu kovasti muttei hajoa pahasti. Jatkan matkaa ja kohta huomaan sen jumbon toisen naapurin pihalla 200m päässä lintallaan. Juoksen kuin hullu kotiin päin ja keskellä peltoa on sisko ja joku vieras. Ne sanoo että mee kotiin niin sielllä joku kyselee sulta asiaan liittyviä havaintoja. Ehdein kotiin niin siellä oli jo viranomaisia ties mitä, Trafi, krp , faa, ntsb yms. Ihmettelin kuin ne kaikki voi olla paikalla alle 3min tapahtuneesta. Sitten joku mua alkoi haastatteleen mutta samalla heräsin. Sen pituinen se.

kiikaroija:
Pitkästä aikaa jotain jää muistiin, ilmailuaiheisia unia olen nähnyt kymmeniä, mutta yleensä ne unohtaa.

Viikonloppuna näin unta kuinka olin matkalla Venäjältä??? Kiinaan ja gatella oli 3-4 maailmankuulua henkilöä myös odottamassa konetta. Ajattelin että pitääpä kertoa tutuille kuinka nojailin samaan seinään julkkisten kanssa. Päästiin koneeseen ja sain hyvän ikkunapaikan peräpäästä ja sitten kone alkoi rullaamaan. Mutta se rullasi vain pienen matkaa kunnes stoppasi ja kaikkien piti vaihtaa konetta muutaman sadan metrin päässä olevaan koneeseen. Kaikki alkoi hölkätä sinne ja minä tietysti loppupäässä pääsin liikkeelle. Kirosin huonoo tuuria kun hyvä paikka menetetty ja koitin juosta lujaa toisten ohitse, mutta eihän siitä mitään tullut, jalat oli ihan tönkkönä . Ja sitten se uni loppui.

Viime yönä toinen uni. Olin kotona ja huomasin ikkunasta kuinka joku venäläinen matkustajakone peruuttaa potkureillaan naapurin pellolla kohti joen penkan pusikkoa. Sinne se peruutti penkalta alas ja kohta näin kun se olikin muuttunut MI-8 hekoksi jota traktori vetää pienen joen poikki noin 1-1,5 m syvässä vedessä. Ajattelin että eivät ole turhan herkkiä kapistuksia noi hekot . Sitten se yhdistelmä teki U-lenkin vastarannan pellolla ja tuli uudestaan joen poikki. Jokikin oli suurentunut paljon, varmaan 200m leveä ja 10m syvä. Hekon katto vain loisti pinnan alta ja sitten tulivat uudestaan rantaan parkkiin. Ajattelin että nyt ottamaan itse kuvia ja kertomaan siitä FSN:n tyypeille jos joku muu olisi kiinnostunut tapauksesta . Mutta heräsin ennen kuin ketään teistä tapasin

Navigation

Up one level

Next page