FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
27.05.17, 06:18

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Kerro unesi.
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: Kerro unesi.  (Read 18908 times)
Tumi Hämäläinen

Date Registered: 28.07.06

Re: Kerro unesi.
« Reply #20 on: 23.08.13, 18:48 »

Hamassa nuoruudessani (joka jatkuu yhä) eräänä perjantai-iltana olin totaaliväsynyt päivän töistä ja ryömin petiin. Jossain vaiheessa näin unta, että voitin lotossa 9 oikein. Amusella hiestä märkänä heräsin pää sängyn jalkopäässä ja koivet dyynyllä.

Lauantai-iltana tarkistettuani loton huomasin lotonneeni 6 oikein. Ja tämä tarina on tosi.  Shocked

"Pää pilvissä, jalat maassa."
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #21 on: 24.08.13, 05:42 »

Hamassa nuoruudessani (joka jatkuu yhä) eräänä perjantai-iltana olin totaaliväsynyt päivän töistä ja ryömin petiin. Jossain vaiheessa näin unta, että voitin lotossa 9 oikein. Amusella hiestä märkänä heräsin pää sängyn jalkopäässä ja koivet dyynyllä.

Lauantai-iltana tarkistettuani loton huomasin lotonneeni 6 oikein. Ja tämä tarina on tosi.  Shocked

Onneksi olkoon! Toivottavasti rahat riittivät pitkään. Ehkä näit siinä unessa tuon 6:sen 9:nä juuri siksi koska olit sängyssäkin väärinpäin.  Grin

Edit: Et muuten viitsisi laittaa minulle YV:nä yhden onnenrivin lottoon? Tongue

Olen silloin tällöin yrittänyt nähdä noita oikeita lottonumeroita unessa. Ikäänkuin kurkotella tulevaisuuteen mutta huonolla menestyksellä. Mitään ei tietenkään ole näkynyt kun sitä vartavasten olen yrittänyt.. Sitten kerran tärppäsi, näin unen jossa erään kaverini edesmennyt äiti tuli luokseni kun olin moottoripyörällä parkissa eräällä pellolla. Yritin paeta mutta hän tuli luokseni ja kertoi minulle lottorivin. Minun tulisi veikata sitä riviä ja antaa osa voitosta sille kaverilleni jotta hän saisi pitää lomaa. Tämä kaverini nimittäin tekee erittäin paljon töitä.
Heräsin ja pistin nuo numerot tokkurassa ylös paperille. Veikkasin riviä pitkään mutta voittoa ei tullut. Ehkä pitäisi vain jatkaa? Jos ei ole ollut vielä se oikea aika.
 Undecided
« Last Edit: 24.08.13, 07:46 by Jari Vanhatupa »

Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #22 on: 24.08.13, 05:49 »

Toista unta jo pukkasi minulle pienellä aikaa.  Olin jollain lomalla olevinaan. Paikka ja henkilöt osin sopi erittäin hyvin kyllä Hirvikosken(Loimaan kunnan keskusta vieraammille tiedoksi) keskustaksi. Siinä vilahti ja juttelin entisten keskikoulukavereiden kanssa, oli entisiä työkavereita ja sukulaisiakin oli mukana.  Oli varmaan viimeinen päivä lomasta, siinä tapettiin aikaa kun oli enää hiukan lentokentälle lähtöön, eikä enää paljoa muuta oikein voinut tehdä.  Katselin että missä se kämppäkaveri on, kun ei ole näkynyt aikoihin. Joku toivottti minulle onnea kotimatkalle ja sanoin  että "ei siinä mitään onnea tarvii, rutiinia se on, kuin mikäkin maailmanmatkaaja". Mietin että vielä voisi jonkin pienen kiekan heittää kävellen ympäristöön, onkin tuo yksi suunta jäänyt varmaan käymättä. Mitä sitä turhaan tässä paria tuntia maleksii. Sitten kuitenkin lähdin kävelemään jo hotellille päin ja en pitänyt kiirettä.

Yhtäkkiä tajusin, että oli ollut puhetta bussin tulosta noutamaan 17:30 lentokentälle. katsoin kelloa ja se oli 17:27. Silloin iski hirveä paniikki ja kiire. Juoksin kuin hullu hotellia kohti, menin vielä väärään paikkaan hieman alkuun ja sitten kun pääsin hotelliin, juoksin läpi eteisaulan ja rappusiin. Olin kuulevinani respasta jonkin sanovan, että mikä sen Kosken tilanne mahtaa olla. Kai siellä jotain uloskirjautumisia oli tsekattu. Juoksin rappusia ylös ja mietin että olisi nyt bussi hieman myöhässä ja miten saan tavarat äkkiä sullottua kasaan. Vai pitääkö ottaa  taksi kentälle, jos/kun en ehdi bussiin enää.   Tulin  oikeaan kerrokseen ja juoksin ravintolan läpi kuin viimeistä päivää täysillä. Siinä kohtaa heräsin, pumppu hakkaa miljoonaa ja kylmä hiki pinnassa. Samalla olin onnellinen että onneksi se oli unta vaan thmbup  Tämä oli esimerkki, joista jo mainitsin  aikaisemmin viime unen jälkeistarinoinnissa. Eli olen pahasti myöhässä koneeseen tai kentälle menossa.
Tumi Hämäläinen

« Reply #23 on: 24.08.13, 20:17 »

Onneksi olkoon! Toivottavasti rahat riittivät pitkään. Ehkä näit siinä unessa tuon 6:sen 9:nä juuri siksi koska olit sängyssäkin väärinpäin.  Grin

Edit: Et muuten viitsisi laittaa minulle YV:nä yhden onnenrivin lottoon? Tongue

Niin no, juuri tässä se oli jutun juurikasvu: ysi kääntyi kutoseksi kun itsekin olin "ylösalasin".  Wink Eikä ne rahat riittäneet edes lentokoneen ostoon.  Grin

Voin laittaa montakin onnenriviä lottoon, mutta sovittaanko, että 50% mulle? Jos sopii, niin alkaa YV:t paukkumaan.  Wink

Jari Vanhatupa

« Reply #24 on: 25.08.13, 06:51 »

Niin no, juuri tässä se oli jutun juurikasvu: ysi kääntyi kutoseksi kun itsekin olin "ylösalasin".  Wink Eikä ne rahat riittäneet edes lentokoneen ostoon.  Grin

Voin laittaa montakin onnenriviä lottoon, mutta sovittaanko, että 50% mulle? Jos sopii, niin alkaa YV:t paukkumaan.  Wink

Aaargh . . 50% . . Se on kyllä liikaa! Taidan sittenkin luottaa tuohon unessa saatuun riviin. Lisäksi tuossa voi käydä niinkin, että 7-oikein tulee juuri sillä kierroksella kun olen unohtanut laittaa sen rivin vetämään mutta sinulle pitäisi silti maksaa 2,5-miljoonaa koska se sinun antama rivi voitti.
 Grin

Timo Koski

« Reply #25 on: 23.11.13, 11:36 »

Taas lentoaiheista painajaiseksi kääntyvää juttua.  Olin siis jossain lomalaa, ehkä Lontoossa sopisi ja lähtöpäivänä pakkailin kamoja. Sitten tuli jo uutta suomalaista porukkaa huoneeseen  ja tajusin että taidan olla hieman myöhässä huoneen luovutuksessa. Mulla oli paljooon tavaraa hyllyillä ja laatikoisssa joita tunkin vaan matkalaukkuihin. Sitten huomasin mm  pölynimurin ja ihmetelin, että miksi minä tällaisenkin otin mukaan. Ja muuta turhaa pienempää kamaa oli reilusti.  Alkoi jo laukut täyttymään ja vielä oli hyllyllä tavaraa, kun katsoin kelloa. Se oli 14:30 lähes ja sitten muistin että kuljetus lähtee jostain kauempaa 15:15. Samalla tajusin että ei kun lento lähteekin silloin 15:15 jostain kauempaa, luultavasti Stanstedista. No siitähän tuli sillä sekunnilla tietty painajainen, eihän ollut mitään mahiksia ehtiä koneeseen.  Ja sitten heräsin (onneksi).  Jännä tuo koneen lähtöaika joka oli unessa, se on just työkaverin lähtöaika tiistaina Krabille, kyllä siitä juttua viikolla oli viimeksi.
Juuso Issakainen

Date Registered: 02.07.12

« Reply #26 on: 27.11.13, 20:02 »

Pikkuserkku oli meillä kesällä yötä ja kun muut nukku niin mä lentelin jonnekinpäin suomea. Yhtäkkiä alakerrasta kuuluu: Ei Juuso elä päästä niitä ohjaamoon!! Ei ei älä Juho laske sitä! René älä koske siihen. Ihan outoja unia nähnyt  Grin.

PPL, DV20, DA40NG
Timo Koski

« Reply #27 on: 24.12.13, 09:26 »

Ja jatkoa seuraa ilmailu-unien merkeissä.  Olin ihan kotipihalla ja juttelin erään Loimaalaisen lentäjän kanssa. Hän bongasi korkealla purtsikan, joka meni kohti hyvän näköistä tummapohjaista kumpiaista. Sanoin että taitaa ollakin oikein hyvä keli ja paras pilvi näköpiirissä. Eikä mennyt kuin muutama minuutti, niin sama kone oli jo erittäin matalalla tontin lähellä ja tajusin että ei kyllä pääse millään EFOP:lle 5km päähän. Sitten se oli jo finaalissa ja ihmettelin miksi pitää laskeutua puutarhan yli poikittain naapurin pellolle, kun tuuli on heikko ja pelto paljon pidempi toisin päin. Kone, oli 2-paikkainen, Twin Astir kai, kun lähempää näin. Siitä se laskeutui, nappasi kannuskin kiinni pieneen pensasaitaan ja tuumasin että onneksi ei ole rajalla ojaa, kun siihen se kannus osui maahan ja konekin stoppasi hyvin pian, ehjänä kuitenkin. Juostiin sitten samalla koneen luo ja jotain ihmettelimme lentäjiltä, miten "se tuuli tuollai loppui? Grin". Pian tuli hakuporukka ja joku hätähousu alkoi irrottaa siipeä vain kärjestä kiinni pitäen, ei tyvessä ketään. Samalla siipi irtosi ja tippui maahan koneen kylkeä raapien, jääden nojalle osittain. Mutta kuin ihmeen kaupalla ei tullut vahinkoa osille.  Ehdotin että nostetaan siipi kyytiin heti pois ennen kuin jotain tapahtuu pahempaa. Mutta se sanoi vaan että antaa nyt olla siinä vähän aikaa, irrotetaan toinenkin siipi.
Sen pituinen se uni sitten olikin, muuta en muista ainakaan.
Alex Lund

Date Registered: 13.08.12

« Reply #28 on: 02.01.14, 10:10 »

Ja taas tuli nähtyä lentely uni. Olin lentokoneessa. Sitten tuli moottori vika. Koneessa ei ollut lentäjiä. Menin jonkun tyypin kanssa ohjaamoon. Minä kapteenin paikalle ja se toinen hemmo pelkääjän paikalle. Olimme lentämässä meren yllä. Huomasin saaren aika lähellä ja lähdin kaartamaan sinne. Sitten toinenkin moottori sammui. Heti kun huomasin toisen moottorin sammuvan, käynnistin APU:n Sitten liidin kohti saarta ja Laskeuduin. Vedin lopussa ohjainta itseenipäin että saisin ttaka renkaan ensin maahan. Sitten tärähi. Oli pimeää. Sitten näin koneen ulkopuolelta. Se ei ollut vaurioitunut kovin paljoa. Yksikään matkustaja ei kuollut. Ja kone oli EEmbraer 170/190. Tämä siis näht viime yönä.

Teemu Lindqvist

Date Registered: 24.12.10

« Reply #29 on: 03.01.14, 15:37 »

Terve

Melko moni ilmailu-uneni on sen tyyppinen, että ohjaamani kone ei kerta kaikkiaan nouse, vaan se jää killumaan noin 10 jalan korkeuteen --> metsän reuna tietysti lähestyy… Eli ao. videoiden tyyppisesti. Ja unessa tämä tapahtuu aina pienkoneella.

Voitte arvata, että teenko IRL painolaskelmat AINA hyvin tarkasti  Smiley

Tässä vanha Twin Otter video
http://www.youtube.com/watch?v=e0DEb0M6wt4

Tässä taas Cessna
http://www.youtube.com/watch?v=VTnW2TXOacY

LND
Juho Leppänen

Date Registered: 25.04.08

« Reply #30 on: 03.01.14, 22:25 »

Terve

LND
Mitähän Freud sanoisi tuommoisista unista? Cheesy
Heikki Sten

Date Registered: 11.06.04

« Reply #31 on: 04.01.14, 14:09 »

Mitähän Freud sanoisi tuommoisista unista? Cheesy
Freud ei sano enää mitään mutta minulla on sanottavaa:
Olen kokenut tuon tapaista. Kauan sitten elämäntilanteeni ollessa "jumissa" näin unta jossa laskettelin suksilla hyvin jyrkkää latua alaspäin ja vauhti kiihtyi kiihtymistään pelottavan kovaksi. Yhtäkkiä edessä oli tiiliseinä enkä saanut pysäytettyä. Sitä päin täysillä ja heräsin kauhuissani.  Cry Uni toistui useita kertoja aina samanlaisena. Ei ollut lainkaan mukava kokemus. Sitten elämäntilanteeni parani huomattavasti ja näin saman unen uuden version. Jyrkän rinteen joka sitten loivenikin ja sain vauhdin hillittyä. Sen jälkeen tuo uni ei ole minua kiusannut. Smiley

Pilatus fani
Timo Koski

« Reply #32 on: 28.08.14, 10:28 »

Taas tuore uni viimeyöltä, pukkasi painajaista.  Olin siskon kanssa menossa jollekin lennolle. En oikein tiedä, missä oltiin edes ja miksi, mutta käveltiin lentokentän lähellä ja jossakin risteyksessä joku viranomaisen/sotilaan tuntuinen uniformuheppu pyysi meiltä tavaroita ja passeja. Ihan luultiin että tämä on jokin lähtöselvityksen korvike. Sitten tultiin terminaaliin ja siellä asia selvisi. Se oli jotain kapinallisalueen reunaa ja joku oli sitten pöllinyt meidän tavarat ja paperit lähes kaikki. Siitähän tuli hirveä hätä. Menin jollekin tiskille, mutta siinä nainen koitti ohjata toiselle tiskille, mutta jotenkin se puhui muutaman sanan suomea siinä jostain syystä, vaikka käytin enkkua itse tietenkin. Sanoin että ai, osaat suomea, sitten saat kyllä hoitaa tämän asian. Asiaa hoidettiin, saatiin joku todistus/väliaikainen passin korvike mukaan. Sitten ennen turvatarkastusta tuli jotain kränää siskon kanssa kun sillä oli jotain krääsää ja rihkamaa ostettuna ja koitti saada minua osaa kantamaan. Sanoin etten muuten kanna sun ostoksia, saat itse selvitä. Anna vaan mulle mun paperit ja se sanoi ettei sillä ole. No ne olikin mun taskussa jo. Ja ihmiset naureskeli meidän riidalle. Sitten turvatarkastuksessa äijät kyseli minun kantamuksista, mitä niissä on. Näytin ja selitin, jossain oli leipää, toisessa munkkeja ja kolmas oli donitseja. Pääsin läpi eikä edes papereita kyselleet. Aattelin että turhaan nekin paperit hommattiin, ei edes kysytä, mutta sitten hokasin että Suomessa vielä voidaan kysyä. Siinä oli jo aikaa kulunut ja menin lähtöhalliin/portille ja siellä jo ihmiset meni pihalle. Minä perässä ja luulin että tulee bussikuljetus, kun ei konetta näy. Mutta ei ollut bussiakaan, vaan ihmiset juoksi jo kaukana edessäni jonnekin nurkan taakse ja minä perässä. Juoksu ei vaan onnistunut ja rako kasvoi. Jotain katettua käytävää menin myös ja joku trukki tuli kannoilla. Lopulta näin jotain punaista, siinä mietin että tietenkin tuolla on se Wizzairin nokka. Lopulta pääsin lähemmäs ja se olikin bussin nokka. Samalla kun olin 10m päässä, se bussi lähti ja jäin kuin nalli kalliolle. Huusin ja huidoin perään, mutta sinne meni. Siinä oli jotain miehiä, nekin puhui suomea, joku ainakin. Ja yksi sanoi että pääset kohta seuraavalla bussilla. Ja vielä että ei Pöytyän mies sinua pulaan jätä, naapurikunnan miehiä. Kysyin että kuinka hän sen tiesi, niin oli kuulemma Antero ollut siinä ja jotain puhunut minusta. Vielä joku kyseli minulta että minkä arvosanan antaisin Puolasta. Sanoin suutuksissani, että he..tin p..ka paikka. Sitten kyllä korjasin että ihan OK, vain yksi lopun huono kokemus pilasi jutun. Siihen heräsin ja peitto oli solmussa ja pulssi löi tuhatta.

Taisi tulla siitä takautumia, kun Antero(työkaveri) puhui juuri päivää aiemmin Wizzairin lennosta ja matkasta Gdanskiin ehkä ja siskon luona olin juuri vajaa pari viikkoa sitten lentäen ollut, ei Puolassa eikä Wizzillä, mutta kuitenkin. Ja se sotilas muistutti ihan yhtä elokuvan venäläisupseeria, joka oli filminpätkässä, jonka katselin aikaisemmin illalla "nauhalta". Ja oli siinä leffassa  sellainen kohta, kun äijä juoksee jollain umpinaisella kulkusillalla ja rosvot vieressä jeepillä ja konekivääri laulaa.
Jari Vanhatupa

« Reply #33 on: 23.04.16, 14:37 »

Joskus sitä nukkuu niin sikeästi, että on aivan pihalla kun herätyskello alkaa soida, minulle kävi juuri niin tässä yhtenä aamuna.

Vaistomaisesti sain painettua kellon hiljaiseksi mutta en oikein tajunnut, että mikä minä olin. Aloin miettiä sitä ja hetken olin aivan varma, että olen joko kana tai Lammas mutta kumpi niistä ja mitä nyt pitäisi sitten seuraavaksi tehdä?
Meni jonkin aikaa ennenkuin karu totuus paljastui, että olen sanomalehdenjakaja ja nyt pitää lähteä töihin, kello oli jo puoli kaksi yöllä.
Grin

Juu . . . mutta sitten niihin uniin. Tuossa muutama päivä sitten näin yöllä semmoista unta, että olin jossain isossa tiilisessä tehdasrakennuksessa ja sinne sisälle alkoi tulla sinisiä "Smurfeja" niitä tuli paljon kaiken kokoisia ja jaoin niille Tarja Turusen vanhoja mustikkapiirakoita! Taittelin piirakoista paloja ja heittelin niitä smurfeille. Pelkäsin niitä smurfeja kun ne olivat niin sinisiä ja jotkut niistä olivat minun kokoisiani. Onneksi minulla oli niitä Tarja Turusen piirrakoita.
Shocked

Timo Koski

« Reply #34 on: 09.08.16, 07:01 »

Näin unta, että firma oli varannut minulle lentoliput Monacoon. Ei siinä mitään, ihan jännä reissu varmaan tulossa, mutta kun lähtö oli jo muutaman päivän päästä ja alkupiste oli Murmansk ja ei minulla ole viisumia. Lisäksi siinä oli koneenvaihto Virttaalla, tai oikeasti siitä olisi sitten ollut bussikuljetus Arlandaan ja sieltä  jatkot eteenpäin.  Hiukan ihmettelin, että enkö helpommin pääsisi autolla vartissa Virttaalle ja alkaa matkan siitä kuin mennä ensin jotenkin noin 1000+km Murmanskiin. Mutta kai noin sai nykyhinnoittelusysteemin mukaan halvemman lipun.
Timo Koski

« Reply #35 on: 30.08.16, 12:46 »

Jälleen lentsikka-aihetta. Olin ehkä Turussa kentällä, ihan jossain aitojen sisäpuolella kaukana terminaalista ja kyllästyin ja aloin lompsia pois kohti terminaalia. Sitten joku DC-9 tms tuli laskuun kovaa ja pitkälle ja hävisi metsän kulman taakse. Ajattelin että pitäisikö mennä katsomaan, pysyikö baanalla, mutta en lähtenyt enää takaisin. Myöhemmin olin terminaalissa ja halusin taas mennä kenttäalueelle, muta nyt en päässyt, kun jotain kuninkaallisia tai muita tulossa, eikä sinne saanut silloin mennä. Koitin sanoa että kun jäi sinne tavaraa, enkä viitsisi paria tuntia odotella. Mitä sen väliä jos siellä reunoilla kuljen, tulkoot vaan ketä, ei ne minua kiinnosta, korkeintaan konetyyppi. Ei auttanut ja heräsin.
Tumi Hämäläinen

« Reply #36 on: 31.08.16, 17:56 »

Viime yönä heräsin unesta aamuneljältä märkänä kuin kapulaa järvestä noutanut labbis. Olin saanut pestin HJK:n edariin toppariksi ja tehnyt kaksi maalia kulmasta päällä. Heiiiii!!!!  Grin

Timo Koski

« Reply #37 on: 01.09.16, 07:09 »

Nyt ei ole lentämisaiheinen uni Shocked. Olin kaverini kanssa mennyt Yläneen Valasrannalle(matala,pitkä hiekkaranta ja tanssipaviljonki) kokeilemaan metallinetsimiä. Olimme juuri vasta aloittamassa, kun potkin hiekkaa ja jotain kovaa osui varpaisiin. Se oli joku iso veitsi tms. Ja vierestä löytyi joku muu metallipötkö. Katsoimme ne kuitenkin arvottomaksi romuksi, mutta otimme pois roskaamasta. Sitten puhuimme, pitäisikö etsiä veden alta vai rannan puolelta. Vai enemmän uimarannanpuolelta tai paviljongin vierestä. Samalla tuli joku mies, jonka luulimme olevan joku vähintään epäluuloinen meidän puuhista. Mutta hän kutsui meidät "punssille" ja lähdimme. Hän oli joku iso kiho, joka oli rakentamassa suurta jotain putkea aina Lapista etelään asti. Emme tienneet koko rakennushankkeesta mitään, mutta sitten menimme taxilla eteenpäin ja matkalla ohitimme sen putkilinjan, joka näkyi suorana väylänä aina horisonttiin asti läpi metsän. Samalla ajoimme minulle vierasta tietä ja ihmettelin, että enpä ole tiennytkään, että tämä Yläneen keskusta jatkuu tänne ja on näin iso paikka, paljon erilaisia kauppojakin.
Tulimme erittäin suurelle futuristisen näköiselle rakennukselle ja luulin että se on vaan joku työmaarakennus, jossa on parakkimaisia asuintiloja. Mutta sisällä olikin valtavan suuret asuintilat, kuin joku kartano tai linna. Luulin että ei siellä muita ole kuin me, mutta pian alkoi tulla tarjoilijoita ja palvelijoita tuomaan isot pitoruuat pöytään ja samalla alkoi muualta tulla paljon porukkaa hienoissa vaatteissa. Hiukan minua hävetti siinä istua sohvalla kuluneissa verkkareissa ja tuulitakissa kaverin kanssa. Sitten homma jatkui ja yhtäkkiä olimme jossain tyhjässä vanhassa hylätyssä talossa ja etsimme aarteita. Löysin vanhoja kolikkoja, ei mitään harvinaisuuksia kuitenkaan sängyn patjan alta. Ihmettelin kaverille, että miksei hän niitä ottanut, kun siinä oli jo käynyt. Sanoi vaan että ei noilla mitään tee. Otin ne ja sanoin että otan silti, aina on mukava jokunen kolikko löytää maasta tai mistä vaan paikasta.  Siihen loppuikin tämä uni.
Timo Koski

« Reply #38 on: 25.01.17, 08:01 »

Ilmailuaiheinen uni välillä.   Olin kotona ja ulkona näin kuinka veljen likka kaverinsa kanssa lensi varjoliitimellä tms matalalla peltojen päällä. Kohta huomasin purjekoneen korkeammalla, sitten 5-6 kpl ja pian niitä purtsikoita oli parikymmentä tai ylikin. Kohta joku purtsikka meni peltoon vajaan kilometrin päässä. Minä sutena fillarilla katsomaan, mutta tietenkin eksyin teissä ja tein ison turhan kaarron. Siellä oli todella jyrkkä ylämäkikin vielä hidasteena, piti ihan kontata sitä mäkeä ylös pyörää perässä kiskoen. Pääsin sitten mäen yli ja kun tulin aukealle näin toisen koneen pellolla, tai oikeastaan pirun märällä suolla. Menin sitten sinne, koska alkuperäinen kone oli runsaan kilometrin päässä vielä. Se suo oli todella pahan näköinen vesihetteikkö, mutta kantoi kuitenkin hyvin. Pilotti oli jo purkanut konetta, näytin samalla kun kannoimme irto-osia, miten pääsee ja missä on lähin autotie putken tuomista varten.

En siinä enempää viipynyt, vaan jatkoin matkaa. Näkyi useita koneita pelloilla, välillä oli montakin samassa paikkaa. Tuli kauhea runsaudenpula, ei tiennyt minne mennä katsomaan ensin ja kaikkiin tuskin ehtisikään ollenkaan. Ihmettelin tilannetta kun yleensä saatan bongata(todellisuudessa "metsästää" noita koneita pelloilta) 1-2kpl/kesä, joka kesä ei yhtäkään. Bongasin sitten jonkin koneen metsästä tien vieressä. Menin siihen, kun ihan oli kohdalla. Siinä oli piikkilanka-aitaa, missä oli aukko ja siitä meinasi joku sarvekas pässi tulla ulos, mutta meni sitten takaisin. Pilotti oli kunnossa koneen romujen kanssa siinä lähellä, eikä se ollutkaan purtsikka vaan joku ultra. Se pässikin siinä uhitteli lähellä, mutta siihen loppuikin tämä uni.
Timo Koski

« Reply #39 on: 02.05.17, 05:48 »

Lupaavaa ilmailuaiheista unta taas pukkasi. Olin kotona ja näin jotain kirkkaita valoja Tampereen suunnassa. Tunnistin ne Hornetin soihduiksi. Sitten näinkin pari Hornet-paria kurvailevan kaukana. Menin ulos ja kohta tuli pari Pilatusta todella matalalla kohti ja kaivoin kameraa, mutta tietysti myöhässä. Vähän kyllä kututti. Ne jopa koukkasi naapurin pellon päältä ihan parissa metrissä yli. Pian tuli joku heko siihen päälle leijumaan suhteellisen matalalla. Siitä sain jo altapäin jotain kuvan tynkää. Sitten se alkoi tulemaan alas ja minun piti jo lähteä pois nurmikolta, kun oli niin lähellä. Ja siihen laskeutui ihan etupihalle. Joku ukko sieltä tuli ja heti alkoi ehdottamaan että olet tässä sopivassa paikassa, he tarvitsevat lentäjille täällä kyytejä ja tästä on aika nopea matka sekä Oripäähän että Loimaalle kauppoihin ja muutenkin. Ajattelin että mikäs siinä, jos hiukan korvausta saa. Vähän kyllä epäröin, kun olin juuri aloittanut uudessa työssä päivää aiemmin, että miten ne suhtautuu. Mutta tämä kuulemma vastasi kertausharjoituksia ja olisi ihan lyhyt juttu, että se pitäisi tuottaa ongelmia.

Kohta olikin talo illalla jo täynnä pilotteja, naisiakin mukana porukoissa. Olin vaan äkkiä levittänyt yläkerran aulan täyteen patjoja vieri viereen. Hiukan joku naisista askeettisia olosuhteita valitti, mutta sanoin että kuulin koko jutusta vasta samana päivänä iltapäivällä, ei tässä hirveitä ehtinyt valmistelemaan. Ja eikös armeijassa ole totuttu hiukan vaatimattomaankin majoitukseen, on sentään katto ja seinät ja lämpöä. Ja muutenkin sanoin että muutin juuri tähän taloon, että on hiukan vielä tavarat hujan hajan siellä yläkerrassa, kun en sitä itselle heti tarvinnut käyttöön kuin säilytystilana.

The end.
Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1