Någon med en Intel i7 ?

(1/4) > >>

Deputy_1:
Min stationära dator fick träfrack i helgen, moderkortet gick och dog närmare bestämt.
Så nu vart det på tal med nya komponenter, något jag inte hade tänkt att planera för än på ett tag då jag satt på.... njaaa "fungerande" prylar.

Funderar på Intels i7:a 920 modellen och undrar hur tempen är med standard kylaren? sökte runt lite men får ingen klar bild över läget.
Har ingen lust att köpa en "prescott" igen, som producerade värme utan dess like.

noneedforaname:
Vet inte om den här artikeln kastar ljus på frågan. Men nånstans på spcr borde svaret finnas. :-)

http://www.silentpcreview.com/article884-page1.html

sarkostik:
Hej!

Kör med i7 och ett Asus P6T mobo, fungerar alldeles utmärkt, kör med standardfläkten som jag fick med, pendlar mellan 45-65C.
Om man skall överklocka lär man nog behöva bättre kylning.

Puffen:

Min stationära dator fick träfrack i helgen, moderkortet gick och dog närmare bestämt.
Så nu vart det på tal med nya komponenter, något jag inte hade tänkt att planera för än på ett tag då jag satt på.... njaaa "fungerande" prylar.

Funderar på Intels i7:a 920 modellen och undrar hur tempen är med standard kylaren? sökte runt lite men får ingen klar bild över läget.
Har ingen lust att köpa en "prescott" igen, som producerade värme utan dess like.

Hej,

Jag har en 940 och med standardfläkten kunde jag överklocka från 2,9 till 3,4 utan att få problem med för höga temperaturer. Så småningom fick jag en bättre fläkt levererad och kör nu på 3,8 utan några som helst problem med temperaturen.

Temperatur är INTE ett problem med befintliga i7-processorer.  Om du vill ha en tyst dator (lågt cpu-fläktvarv) så är i7 ett bra alternativ. Är du ute efter överklockningspotential så är i7 i kombination med ett bra X58-moderkort ett bra val.

Deputy_1:
Tack grabbar...! Precis det jag ville läsa och höra.. Får nog bli ett köp idag då..

Navigation

Up one level

Next page