*Video* lite blandat från min Cypern resa 07

(1/2) > >>

Nizmo0:
Hej!

Hittade gamla inspelade dv band från vår Cypern resa 2007. Klippte och klistrade lite lätt och här är en video. Min första video någonsin . Ni kan ju ignorera mitt som nästan låter som fejkat "Oj där landade vi" Var nog inte meningen att det skulle höras. Men jag hoppas ni tycker om videon endån. Det var en väldigt vinglig landning. Rutten är Larnaca - Kastrup och planet är SAS LN-RKI a.k.a Gunnhild Viking

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hittade lite material till. Denna gången är det vid boardning. En Emirates taxar förbi och ställer sig i holding

JWetter:
Härlig video. 
Man blev lite flygsugen nu.

Bara jag som är grymt svag för ljudet som alltid uppkommer när motorerna börjar varva ner, tex efter landning? 
Svagheten för det ljudet kanske har att göra med att i det läget så är man ju oftast på en ny plats och i samma stund som motorerna varvar ner så fylls atmosfären av förväntan över vad som finns utanför planet. 

Nizmo0:

Härlig video. 
Man blev lite flygsugen nu.

Bara jag som är grymt svag för ljudet som alltid uppkommer när motorerna börjar varva ner, tex efter landning? 
Svagheten för det ljudet kanske har att göra med att i det läget så är man ju oftast på en ny plats och i samma stund som motorerna varvar ner så fylls atmosfären av förväntan över vad som finns utanför planet. 

tack så mycket . Jag är nog likadan som du gillar ljudet när motorerna är på lågvarv och man hör skarvarna och linjerna dunka i hjulen. Jag tror att det har med att göra att det låter precis under starten och det är ju den som är roligast.

charliecdu:
Bra film
Men det måste la varit ganska starka vindar för han vinglade ju ganska mkt innan han satte plåt röret på marken.

Nizmo0:

Bra film
Men det måste la varit ganska starka vindar för han vinglade ju ganska mkt innan han satte plåt röret på marken.

Det vinglade rätt så häftigt och strax innan landning så vinglar det till ordentligt. Tror att vi landade med vänstra hjulet först, men dom klistrade den ordentligt utan kaninhopp

Navigation

Up one level

Next page