FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.11.17, 14:03

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Digital Aviation Katana
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Digital Aviation Katana  (Read 661 times)
Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

Digital Aviation Katana
« on: 11.03.09, 08:26 »

Miksi en saa AP:ta toimiin kun se on  fsx mallin paneelissa, korkeuden voin laittaa siihen mutta kun painelee niitä nappuloita niin ei tapahdu mitään, niihin pitäisi syttyä valo ja samalla se aktivoituu? Olisiko kellään vastaus ongelmaan? niin olisin kiitollinen siihen

[ attachment removed / expired ]
Jaakko Koponen

Date Registered: 05.03.07

Re: Digital Aviation Katana
« Reply #1 on: 12.03.09, 19:48 »

Sen pitäisi toimia ihan normaalisti. Haluttu korkeus asetetaan näyttöön. Kytketään AP päälle ja lisäksi ALT nappi. VS:ään haluttu vertikaalinen nousu tai laskunopeus ft/min.

Itselläni ei tuota konetta ole, mutta DA:n Cheyennessä on merkitystä sillä miten kone ladataan käyntiin. Eli Cheyennessä ensin ladataan defu-Cessna halutulle kentälle 2D moodissa. Vaihdetaan Cessna Cheyenneen edelleen 2D moodissa ja vasta sen latauduttua otetaan 3D virtual cockpit käyttöön, jos sillä haluaa lentää. Kokeile tällä tavalla, jos ei muu auta. Nämä nappuloiden toiminnat voivat joskus olla pienestä kiinni.

Koneeseen voi olla myös saatavana päivityksiä, joilla korjataan erilaisia virheitä. DA:n kotisivuilta www. digital-aviation.de/forum/ kannattaa käydä katsomassa.
Pertti Lode

« Reply #2 on: 12.03.09, 20:09 »

Ei se toimi sinun neuvojen mukaan, enkä usko että siihen on päivityksiä koska olen itse sen lainannut cessnasta ja asentanut katanaan, olen tehnyt tätä moneen koneeseen jossa ei ole ollut ap alunperin ja aina on toiminut, mutta tälläkertaa olen lyönyt pääni honkaan
Juha Hepokangas

Date Registered: 04.07.01

« Reply #3 on: 12.03.09, 20:20 »

Teitkös autopilottiin liittyvät muutokset myös aircraft.cfg-tiedostoon? Pelkkä mittarin lisäys paneeliin ei riitä.

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Pertti Lode

« Reply #4 on: 12.03.09, 21:40 »

Teitkös autopilottiin liittyvät muutokset myös aircraft.cfg-tiedostoon? Pelkkä mittarin lisäys paneeliin ei riitä.

En ole tehnyt mitään muutoksia aircraft.cfg-tiedostoon, en ole sitä tehnyt aikaisemminkään, vain panel.cfg, ja aina on toiminut, pitää katsoa mitä siellä on nähtävää

Kiitos Juha vinkistä, nyt syttyvät nappuloihin valot, täytyy mennä kokeileen että se myös toimii.

No nyt olen kokeillut ap ja toimii kuin pitääkin,  taas on hauskaa tämän simun kanssa, ei sitä paljon tarvii joskus

« Last Edit: 12.03.09, 22:58 by Pertti Lode »
Juha Hepokangas

Date Registered: 04.07.01

« Reply #5 on: 13.03.09, 18:14 »

Juu joissakin koneissa on nuo autopilotin jutut valmiina aircraft.cfg:ssä vaikkei paneelissa varsinaista autopilottimittaria olisikaan. Tuolloin autopilottia voi käyttää simun näppäinkomennoilla. Joskus huijaan ja laitan altitude holdin päälle näppäimistöltä "autopilotittomalla" koneella lentäessä.

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1