FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.09.17, 14:09

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  Kysymys Wilcon busseista...
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 Reply Print
Author Topic: Kysymys Wilcon busseista...  (Read 7898 times)
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #20 on: 20.03.09, 22:14 »

Juu niin oli, mutta ku minulla ei esimerkiksi tuota HG:tä löydy Helsingin lähistöltä. No täytyy asennella huomenna vaikka uusimmat AIRAC:t ja katsoa josko alkaisi toimia.
En tiedä kun tuo HG(kuten myös HL jne) on se ILS Ident. mutta mä tein ainakin ton miss app trackin HEL VORn mukaan, ainakin löytyy wilcon boksista.. eli rwy15 missed appr, HEL/146/2.3 -> PVO... ei se nyt ainakaan hirveen mettään mee tolla... Grin
Jouko Manninen
Offline Offline

Posts: 736
Date Registered: 22.03.06

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #21 on: 20.03.09, 23:33 »

En tiedä kun tuo HG(kuten myös HL jne) on se ILS Ident. mutta mä tein ainakin ton miss app trackin HEL VORn mukaan, ainakin löytyy wilcon boksista.. eli rwy15 missed appr, HEL/146/2.3 -> PVO... ei se nyt ainakaan hirveen mettään mee tolla... Grin

Juu näin minäkin olen sen yleensä tehnyt ja suunnilleen onnistunut. Täytyy tarkistaa jossain vaiheessa voiko oikean bussin boksiin laittaa noita ILS identejä, koska esim. Boeingin boksiin voi. Mikäli voi niin eiköhän AirSimmer sen mallinna bussiinsa, jos se tässä lähikuukausina valmistuisi.

EFKU
Jouko Manninen
Offline Offline

Posts: 736
Date Registered: 22.03.06

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #22 on: 22.03.09, 18:36 »

Ei tarvitse erikseen AS:n bussissa laittaa noita pisteitä kun löytyy suoraan navdatasta joka proseduuriin valmiina Smiley Airsimmerissä on myös  mm. EOSID täysin mallinnettu...  Smiley

Juu. Tuntuu tuo AirSimmer melkein liian hyvältä ollakseen totta, kun tuota foorumia on seurannut.  Grin Tuntuu, että joutuu opettelemaan lentämään bussia kokonaan uudelleen, kun nyt on lennellyt Wilcolla..

Voisiko muuten joku selittää tuon EOSID:in minulle käytännössä. Juu tiedän, että se on Engine Out SID ja että sitä seurataan mikäli moottori menee lentoonlähdössä, mutta miten tuon kanssa käytännössä toimitaan. Esimerkiksi miten sen saa näkyville vaikka ND:lle (vai saako), koska tavallisestihan siinä on perus SID, jota ollaan aiottu käyttää lentoonlähdön jälkeen.

EFKU
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #23 on: 22.03.09, 18:43 »

Esimerkiksi miten sen saa näkyville vaikka ND:lle (vai saako), koska tavallisestihan siinä on perus SID, jota ollaan aiottu käyttää lentoonlähdön jälkeen.
Villi veikkaus mutta menisköhän toi EOSID secondary flightplanin puolelle?

EDIT: Tulee kuulemma automaagisesti ND:lle jos motti kärähtää... siis IRL... Huh Ja jos siis kentällä/kiitotiellä on erikseen noi Eng Out prosedyyrit? Tongue
« Last Edit: 22.03.09, 18:53 by Petri Koivisto »
Jouko Manninen
Offline Offline

Posts: 736
Date Registered: 22.03.06

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #24 on: 22.03.09, 18:56 »

EDIT: Tulee kuulemma automaagisesti ND:lle jos motti kärähtää... siis IRL... Huh Ja jos siis kentällä/kiitotiellä on erikseen noi Eng Out prosedyyrit? Tongue

Okei, mutta tuota ei siis pidä mitenkään valita minnekkään ennen lentoa? Ja sellaisen kuvan sain myös, että tuo EOSID on erilainen reitti kuin paperikartoissa oleva ENG FAIL reitti?

EFKU
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #25 on: 22.03.09, 19:18 »

Okei, mutta tuota ei siis pidä mitenkään valita minnekkään ennen lentoa? Ja sellaisen kuvan sain myös, että tuo EOSID on erilainen reitti kuin paperikartoissa oleva ENG FAIL reitti?
Eiköhän se ENG FAIL oo sama asia...?
Tommi Ahonen
Offline Offline

Posts: 452
Date Registered: 31.10.08

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #26 on: 30.03.09, 11:40 »


Wilcosta en sitten tiedä mitään miten se käyttäytyy.. Koska se voi tehdä ihan mitä tahansa. Tässä esim. ko. vehkeen näkemys odotuskuviosta ...


Kuviot tulee ihan normaalisti mutta kuvioon liittyminen menee lähes aina metsään. Kone lähtee aivan vika suuntaan.
Wilcon "ominaisuus" vai mistä johtuunee?!?!
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #27 on: 07.05.09, 11:43 »

Moro,

nyt pisti ihmetyttämään tuo että mistä johtuu että tohon reittiin tulee tollasia kaaria pisteiden välille? Noita tulee vaan kun tullaan Euroopasta Helsinkiin, ei toisinpäin. Eli siis vain "paluulennoilla"...

[ attachment removed / expired ]

Ja noiden pisteiden kohdalla sitten tuolla mcdu:ssa näkyy korkeuden kohdalla vaan esim näin: ".75/-----"....
Jouko Manninen
Offline Offline

Posts: 736
Date Registered: 22.03.06

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #28 on: 07.05.09, 12:25 »

Lähteekö kone seuraamaan tuota kaarta vai lentääkö suoraan seuraavalle pisteelle?

EFKU
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #29 on: 07.05.09, 15:30 »

Lähteekö kone seuraamaan tuota kaarta vai lentääkö suoraan seuraavalle pisteelle?
Ei, eikä kaari aina mene noin hyvin pisteeltä pisteelle. Välillä on niin että reitti "loppuu" tuohon edelliseen, ja kaari menee tuon toisen pisteen "poikki". Eli niin että tuon kuvan kaaren kääntäisi ympyrän reunalla 90° oikealle...
Jouko Manninen
Offline Offline

Posts: 736
Date Registered: 22.03.06

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #30 on: 07.05.09, 15:33 »

Ei, eikä kaari aina mene noin hyvin pisteeltä pisteelle. Välillä on niin että reitti "loppuu" tuohon edelliseen, ja kaari menee tuon toisen pisteen "poikki". Eli niin että tuon kuvan kaaren kääntäisi ympyrän reunalla 90° oikealle...

Hurraa Wilco.. Minulla tuo heittää välillä TD pisteen jonnekkin monen sadan mailin päähän reitistä..  Undecided

EFKU
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #31 on: 07.05.09, 15:38 »

Hurraa Wilco.. Minulla tuo heittää välillä TD pisteen jonnekkin monen sadan mailin päähän reitistä..  Undecided
Jep, mulla tekee välillä samaa, mutta siitä pääsee siten kun on sopivan "suoran" päässä siitä pisteestä mitä ennen tuo TD tulee, esim: MAR LAKUT (TD) (LIM) (DECEL) LAKUT - painaa tuolta MARilta directin suoraan tuohon jälkimmäiselle LAKUTille niin se TD tulee siihen reitille...

Eli siis direct edelliseltä pisteeltä seuraavalle, niin että se TD on niiden välissä...
Jouko Manninen
Offline Offline

Posts: 736
Date Registered: 22.03.06

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #32 on: 07.05.09, 16:12 »

Jep, mulla tekee välillä samaa, mutta siitä pääsee siten kun on sopivan "suoran" päässä siitä pisteestä mitä ennen tuo TD tulee, esim: MAR LAKUT (TD) (LIM) (DECEL) LAKUT - painaa tuolta MARilta directin suoraan tuohon jälkimmäiselle LAKUTille niin se TD tulee siihen reitille...

Eli siis direct edelliseltä pisteeltä seuraavalle, niin että se TD on niiden välissä...

Juu kyllä siitä ohi pääsee, mutta ikävää silti.  Angry

EFKU
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #33 on: 07.05.09, 16:26 »

Juu kyllä siitä ohi pääsee, mutta ikävää silti.  Angry
Jees... kyllä se on täys kura toi Wilco, mutta täytyy vaan kestää siihen asti kun Herra Osastonjohtaja näyttää vihreetä koneen vaihdolle... laugh
Kim Tuominen
Offline Offline

Posts: 1159
Date Registered: 10.12.08

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #34 on: 07.05.09, 17:06 »

Puoli vuottahan yhdessä koneessa pitää vähintään olla, joten vähän aikaa saat vielä odotella. Wink
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #35 on: 07.05.09, 17:26 »

Puoli vuottahan yhdessä koneessa pitää vähintään olla, joten vähän aikaa saat vielä odotella. Wink
Poikkeuksiahan voi tapahtua... Eikä tässä enää ole kuin n.3kk jäljellä, että ei tuo kauaa ole. Sitäpaitsi... Tuo airsimmer ei varmaan fsx:lle tule vielä puoleen vuoteen, niin nopeammin on 757ssa kuin kunnon bussissa...

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #36 on: 07.05.09, 17:32 »

Poikkeuksiahan voi tapahtua... Eikä tässä enää ole kuin n.3kk jäljellä, että ei tuo kauaa ole. Sitäpaitsi... Tuo airsimmer ei varmaan fsx:lle tule vielä puoleen vuoteen, niin nopeammin on 757ssa kuin kunnon bussissa...
Jep, näin on. Eikä varmasti tule tämän vuoden puolella fsx:lle se... jo siinä että se tulee ysille kestää se puol vuotta... Cheesy
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #37 on: 07.05.09, 17:42 »

Eikä varmasti tule tämän vuoden puolella fsx:lle se... jo siinä että se tulee ysille kestää se puol vuotta... Cheesy
Niin, jos tulee koskaan... Alkaa jo mennä usko kun aina vaan tulee pelkää monthly updatee...

Olli Talso
Offline Offline

Posts: 2051
Date Registered: 20.08.06

WWW
Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #38 on: 07.05.09, 18:05 »

Niin, jos tulee koskaan... Alkaa jo mennä usko kun aina vaan tulee pelkää monthly updatee...
Tulee se, kun kerran julkinen betakin on menossa... Tongue

Kim Tuominen
Offline Offline

Posts: 1159
Date Registered: 10.12.08

Re: Kysymys Wilcon busseista...
« Reply #39 on: 07.05.09, 18:23 »

Tulee se, kun kerran julkinen betakin on menossa... Tongue

Heti vaan kun tuo Airsimmerin FSX teos julkaistaan, niin taidan siirtyä bussiin, ellei lentotunteja ole silloin jo riittävästi 757.
Mutta eipä sitä kiirettä kannata pitää. Kunhan lennetään konetta ammattimaisesti, se riittää. thmbup
Pages: 1 [2] 3 4 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1