Kysymys Wilcon busseista...

<< < (5/13) > >>

Pe7e:

Juu niin oli, mutta ku minulla ei esimerkiksi tuota HG:tä löydy Helsingin lähistöltä. No täytyy asennella huomenna vaikka uusimmat AIRAC:t ja katsoa josko alkaisi toimia.

En tiedä kun tuo HG(kuten myös HL jne) on se ILS Ident. mutta mä tein ainakin ton miss app trackin HEL VORn mukaan, ainakin löytyy wilcon boksista.. eli rwy15 missed appr, HEL/146/2.3 -> PVO... ei se nyt ainakaan hirveen mettään mee tolla...

zokkeri:

En tiedä kun tuo HG(kuten myös HL jne) on se ILS Ident. mutta mä tein ainakin ton miss app trackin HEL VORn mukaan, ainakin löytyy wilcon boksista.. eli rwy15 missed appr, HEL/146/2.3 -> PVO... ei se nyt ainakaan hirveen mettään mee tolla...

Juu näin minäkin olen sen yleensä tehnyt ja suunnilleen onnistunut. Täytyy tarkistaa jossain vaiheessa voiko oikean bussin boksiin laittaa noita ILS identejä, koska esim. Boeingin boksiin voi. Mikäli voi niin eiköhän AirSimmer sen mallinna bussiinsa, jos se tässä lähikuukausina valmistuisi.

zokkeri:

Ei tarvitse erikseen AS:n bussissa laittaa noita pisteitä kun löytyy suoraan navdatasta joka proseduuriin valmiina Airsimmerissä on myös  mm. EOSID täysin mallinnettu... 

Juu. Tuntuu tuo AirSimmer melkein liian hyvältä ollakseen totta, kun tuota foorumia on seurannut.  Tuntuu, että joutuu opettelemaan lentämään bussia kokonaan uudelleen, kun nyt on lennellyt Wilcolla..

Voisiko muuten joku selittää tuon EOSID:in minulle käytännössä. Juu tiedän, että se on Engine Out SID ja että sitä seurataan mikäli moottori menee lentoonlähdössä, mutta miten tuon kanssa käytännössä toimitaan. Esimerkiksi miten sen saa näkyville vaikka ND:lle (vai saako), koska tavallisestihan siinä on perus SID, jota ollaan aiottu käyttää lentoonlähdön jälkeen.

Pe7e:

Esimerkiksi miten sen saa näkyville vaikka ND:lle (vai saako), koska tavallisestihan siinä on perus SID, jota ollaan aiottu käyttää lentoonlähdön jälkeen.

Villi veikkaus mutta menisköhän toi EOSID secondary flightplanin puolelle?

EDIT: Tulee kuulemma automaagisesti ND:lle jos motti kärähtää... siis IRL... Ja jos siis kentällä/kiitotiellä on erikseen noi Eng Out prosedyyrit?

zokkeri:

EDIT: Tulee kuulemma automaagisesti ND:lle jos motti kärähtää... siis IRL... Ja jos siis kentällä/kiitotiellä on erikseen noi Eng Out prosedyyrit?

Okei, mutta tuota ei siis pidä mitenkään valita minnekkään ennen lentoa? Ja sellaisen kuvan sain myös, että tuo EOSID on erilainen reitti kuin paperikartoissa oleva ENG FAIL reitti?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page