Problem att ansluta till Vatsim.

(1/4) > >>

Casimir:
Hej

En tid nu så har det inte gått att ansluta till Vatsim hos mig.

Händelseförloppet följer:

1. Startar FS9 som vanligt, ställer flygplanet på parkeringen.
2. Startar SB4, väljer flygplan och allt. Trycker på connect.
3. Rutan "Connecting to multiplayer via host" visas, SB transpondern ploppar upp, Squawbox kommer fram och jag ser vilka flygledare som är online.
4. Rutan "Connecting to multiplayer via host" hänger kvar och AI-trafiken försvinner inte, Inga multiplayerflygplan visas.
5. Efter otroligt lång väntan stänger jag ner FS, Rutan "Connecting to multiplayer via host" tillsammans med Squawkboxs prylar stannar kvar ute i windows.
6. Avslutar FS9.exe under processer, och dessa försvinner.

Testar igen och igen med exakt samma resultat, Testade även att installera SB3 igen i hopp om att det skulle gå vägen, men icke.

Har testat med Windows-brandväggen och då gett undantag till FS9, Även testat med brandväggen avstängd. Samma sak.

Några tips?

MagnusGustafsson:
Hejsan Niklas!

Du har VISTA eller hur?

Jag har haft precis samma problem, orsaken är enligt min mening känsligare OS samt att FS2004 använder Directplay 8 som finns i DirectX9, men inte i DirectX10 som är standard i VISTA. Därav problemen med att multiplayer connect. Även samma problem kvarstod hur man än gjorde med brandvägg och portar!

Min enda lösning som jag använder är dubbel booth, där jag använder XP så strippad som möjligt utan brandvägg för flygningen, ingen surfning på nätet eller e-post och vistan till det normala datoranvändandet!

Fungerar perfekt, förutom just nu är jag ganska nere, efter en omstart av FS9 på EDDF för cross the pond på grund av minnesläcka någonstans och på FL200 så hände det igen att arbetsminnet hade ätits upp av någon felaktighet FS9! Men annars fungerar det perfekt!

Magnus

Casimir:

Du har VISTA eller hur?

Precis, 64-Bit.

Det fungerade förut helt utan problem, Känner flera som har samma operativsystem och kör FS9+SB4 utan problem. Så det måste ju gå även för mig utan att jag ska bli tvungen att installera ett nytt operativsystem bara för att kunna flyga FS...

Kan förresten tillägga att jag nu har testat FSX+SB4 och det fungerade fint, Vill däremot ligga kvar på FS9 (Som de allra flesta vill).

Putte:
Hur funkar det om du kör SB4 externt utanför FS?

Casimir:

Hur funkar det om du kör SB4 externt utanför FS?

Det är exakt samma problem.

Navigation

Up one level

Next page