Server attacker!

(1/4) > >>

charliecdu:
Nu va det så att servrarna på vatsim nu i helgen blev attakerade av någon idiot, Är det någon här som kanske har någon idé vem eller vilka det skulle kunna vara?
Själv tror jag att det är någon från nätverket IVAO men vill helst inte tro detta och ni som flyger på IVAO det är inte för jag ogillar IVAO men det skulle ju kunna vara någon som va avundsjuk på cross the pond eventet som va nu i helgen men vad vet jag..
Ville bara informera och kanske få lite mer info om detta

Charlie

nighty142:
Tror det är högst osannolikt att det ska ligga något konspiratoriskt bakom attacken. Däremot tror jag stora nätverk/hemsidor/communitys blir attraktiva mål för hackers eftersom det berör många människor, som i VATSIMs fall.

Twotter:
Tror nog helt säkert att det är nån som har med flightsim att gjöra som står bakom.
Att det är någon som har blivit avstängd från Vatsim är ju et hot tips ja.

lingfors:
Okej, you got me. Jag orkar inte leva med detta dåliga samvete längre. Det var jag som attackerade VATSIM.

Nä, seriöst... På vilket sätt menar du att det troligaste skulle vara att en medlem på IVAO skulle attackera VATSIMs servrar? Tror då mer på att det är någon sur person som blivit kickad från VATSIM, men det allra troligaste är nog att det är någon person eller hackergrupp som helt enkelt tycker att det är häftigt att hacka eller sänka servrar, och inte alls har någon koppling till varken VATSIM, IVAO eller flygsimulatorer.

Adam:
Fy**n om det skulle vara så dålig stil av den som gjorde det 

Navigation

Up one level

Next page