FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.10.18, 01:55

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 4 5 [6] Reply Print
Author Topic: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO  (Read 20253 times)
Toni Määttänen
Offline Offline

Posts: 2540
Date Registered: 03.04.08

WWW
Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #100 on: 28.09.11, 16:20 »

Joo mulla on sama.
Ville Heikkinen
Offline Offline

Posts: 1444
Date Registered: 09.08.08

WWW
Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #101 on: 28.09.11, 16:44 »

Oli ko. ongelma, uudelleenasennuksella hävisi.

Marcus Seppälä
Offline Offline

Posts: 166
Date Registered: 28.01.10

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #102 on: 29.09.11, 05:53 »

Mistähän mahtaisi löytyä V-nopeudet E190:lle? Wilcon mukana tulee kyllä dokumentit pienemmälle versiolle, vaan ei isommalle. Ennen oli käytössä BAW:in paperit, joissa oli erikseen E190, vaan ei enää.
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1640
Date Registered: 18.08.09

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #103 on: 29.09.11, 05:55 »

Mistähän mahtaisi löytyä V-nopeudet E190:lle? Wilcon mukana tulee kyllä dokumentit pienemmälle versiolle, vaan ei isommalle. Ennen oli käytössä BAW:in paperit, joissa oli erikseen E190, vaan ei enää.

Kyllä mulla ainakin on ne molemmat. Laita YV:tä niin voin lähetellä vaikka sulle.

Henkka

Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 353
Date Registered: 10.02.09

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #104 on: 05.10.11, 16:10 »

Mitenkäs ansiokkaassa tutoriaalissa saa kuvat näkyviin??
yst. jussi
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1640
Date Registered: 18.08.09

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #105 on: 05.10.11, 16:29 »

Mitenkäs ansiokkaassa tutoriaalissa saa kuvat näkyviin??
yst. jussi

Foorumilla vanhat kuvat poistuvat automaattisesti, kunhan tarpeeksi aikaa on kulunut kuvan lisäämisestä tänne. Eikä tietääkseni saa enää takaisin.  thmbdn
Henkka

Olli Keijonen
Offline Offline

Posts: 3069
Date Registered: 08.03.02

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #106 on: 05.10.11, 16:33 »

Mitenkäs ansiokkaassa tutoriaalissa saa kuvat näkyviin??
yst. jussi
Perskuta, milloinhan ne ovat kadonneet. Varmasti kuvat löytyvät minulta vielä koneelta, täytyy kaivella ja laittaa takaisin.

edit: tadaa! Kuvien pitäisi nyt säilyä niin kauan kuin kapsin palvelimessa henki pihisee.
« Last Edit: 05.10.11, 16:55 by Olli Keijonen »
Mikko Pulliainen
Offline Offline

Posts: 148
Date Registered: 19.01.05

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #107 on: 08.01.12, 21:02 »

Terve,

mistähän johtuu kun loppulähestymisessä koneen nokka on niin ylhäällä, että kiitotietä ei tahdo nähdä? Oikeakin Embraer näyttää lähestyvän nokka pystyssä, mutta toisaalta kuvakaappauksissa ei näytä olevan samaa ongelmaa.

Koneena oli (viimeksi) E-190, gross weight laskussa noin 42,0 tonnia ja flaps full. Loppulähestymisessä nopeus oli se tavallinen Vref + 5.

Jouka Ahponen
Offline Offline

Posts: 1017
Date Registered: 03.07.09

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #108 on: 30.01.12, 17:10 »

Kuinka pajon se koneen nokka on pystyssä keinohorisontin mukaan? Sen olisi hyvä olla semmoisen 2,5°-7,5° ylhäällä

Kiitotien näkemiseseen vaikuttaa aikalailla kuvakulma. Jos pelaat virtual cockpitissä niin nosta "silmien" tasoa hieman ylöspäin. Jos taas 2d cockpitissä, niin zoomaa se ulos asetukseen 0,30 tai 0,50.

Jos ei tuon jälkeen meinaa alkaa näkymään kiitotietä mittareiden takaa, niin kannattaa tarkistaa nyt varmuuden vuoksi, että katot nopeudet  e-190  Grin nopeuskartasta etkä e-170. Tietysti myös nopeuskartassa voi olla virheitä. Myös se kannattaa tarkistaa että katsot nopeuden full flaps kohdasta. Kuinkas lähellä mennään sakkausnopeutta?

Sitten myös kannattaa tarkistaa millaisessa asennossa on koneen trimmi ja kuinka kovaa moottorit hönkäävät. Jos moottorit ovat suurella teholla, nostaa autopilootti koneen nokkaa ylöspäin säilyttääkseen nopeuden oikeanlaisena. Näitten tosin kuuluisi toimia automaattisesti, sillä koneessa on autotrim ja autothrust.

Jos vieläkään ei meinaa nähdä kiitotietä, niin nosta laippoja yksi pykälä ylös. Jos ei nokka ala laskeutua, ota autopilootti pois ja käännä koneen nokkaa hieman alaspäin, kuitenkin siten ettei nopeutta tule lisää yli viittä solmua.

-Jouka

ProjectFly Focus Group Manager
https://app.projectfly.co.uk
Robert Lagerström
Offline Offline

Posts: 238
Date Registered: 28.07.10

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #109 on: 30.01.12, 17:31 »

Hei!

Millä komennolla silmien tasoa saa nostettua?

Terv. Robert L

Nähty: HEL, CHP, VIE, PRG, LPA, CDG, LHR
Olli Keijonen
Offline Offline

Posts: 3069
Date Registered: 08.03.02

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #110 on: 30.01.12, 17:34 »

Hei!

Millä komennolla silmien tasoa saa nostettua?

Terv. Robert L
Ylöspäin shift-enter ja alaspäin ctrl-enter
Mikko Pulliainen
Offline Offline

Posts: 148
Date Registered: 19.01.05

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #111 on: 30.01.12, 17:50 »

Luulen, että kyse ei ollutkaan asennosta. Syystä tai toisesta autopilotti ei lennä minulla liukupolkua oikein.

Täytyy kokeilla vielä niin, että ottaa laipat ja telineen hieman aikaisemmin ulos niin, että kone ehtii stabiloitua aiemmin.
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3068
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #112 on: 30.01.12, 18:40 »

Se on vaan Wilcon bugi se glideslope overshoot Grin

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Marcus Seppälä
Offline Offline

Posts: 166
Date Registered: 28.01.10

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #113 on: 30.01.12, 22:40 »

Se on vaan Wilcon bugi se glideslope overshoot Grin

Wilco ja bugi samassa lauseessa, voiko olla tottakaan? Wink

Itse en anna autopilotin omin voimin lentää lähestymistä, vaan kontrolloin liukupolun oikein ajamista V/S-modilla. Autopilotilla tuntuu olevan vaikeuksia oikean korkeuden pitämisessä muissakin vaiheissa, kuten nousussa.
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3068
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #114 on: 31.03.12, 09:20 »

Liukupolun lentäminen ei oo feelTheren koneiden vahvimpia puolia Grin

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Marcus Seppälä
Offline Offline

Posts: 166
Date Registered: 28.01.10

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #115 on: 31.03.12, 09:41 »

Tutoriaalissa mainittiin, että FL100 sammutetaan turvavöiden merkkivalo. Samassa kuvassa Sterile-merkkivalo näkyy olevan päällä.

Eikös sterile ole henkilökunnalle tarkoitettu merkkivalo? Jos on, niin senhän voi napsaista pois päältä aikaisemmin, ja laittaa takaisin päälle myöhemmin kuin matkustajille tarkoitetun.
Donald
Former member
Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #116 on: 31.03.12, 12:06 »

Liukupolun lentäminen ei oo feelTheren koneiden vahvimpia puolia Grin

Kyllä ainakin Wilcon emppu on minulla lentänyt liukupolkunsa asiallisesti.  Smiley
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4575
Date Registered: 13.04.09

Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #117 on: 31.03.12, 12:20 »

Joo minuakin tuo sterile nappi kiinnostaa, eli onko se varmasti henkilökunnalle?

Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO
« Reply #118 on: 31.03.12, 13:21 »

Joo minuakin tuo sterile nappi kiinnostaa, eli onko se varmasti henkilökunnalle?
On henkilökunnalle tarkoitettu.  Smiley


"When we left earth it changed our world"
Pages: 1 ... 4 5 [6] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1