Pieni E170 tutoriaali EFHK-EFRO

<< < (17/24) > >>

Kopjaak:
Nybergin Timolle jälleen iso kiitos selkeästä vastauksesta. . Tätä tietoa juuri hain kysymykselläni.

Tulo- ja lähtöreittien tarkoitushan on pitää saapuva ja lähtevä lentoliikenne pois toistensa "jaloista". Lähtöreiteillä yritetään usein myös vaikuttaa alle jäävien kansalaisten kuulon säilymiseen sinne eläkeikään saakka. Eli lentomelua yritetään siirtää sopivampiin kohtiin. Näinhän on tehty myös EFHK:lta länteen päin: ensin koukataan vähän pohjoisemmaksi, jotta espoolaiset saisivat nukkua aamulla pitempään .

Kreeta:
Mikä ihme tällä kertaa Wilcoa vaivaa, FMS on lähteenä, mutta NAV-nappi pohjaan painettaessa näytölle ilmestyy lukemaan HDG, ja kone tottelee HDG-bugin suuntaa, eikä FMS:ssää.

EDIT: Häipyi vähän ajan kuluttua itsestään, nyt pelkkä LNAV.

nordic:
Quote

Mikä ihme tällä kertaa Wilcoa vaivaa, FMS on lähteenä, mutta NAV-nappi pohjaan painettaessa näytölle ilmestyy lukemaan HDG, ja kone tottelee HDG-bugin suuntaa, eikä FMS:ssää.

EDIT: Häipyi vähän ajan kuluttua itsestään, nyt pelkkä LNAV.


Empun LNAV ei itse kykene hakeutumaan reitille vaan sinne pitää ensin lentää vaikka sillä HDG bugilla. Voit armata sen LNAV:n jolloin se reitin lähestyessä aktivoituu ja lähtee seuraamaan reittiä.

Kreeta:
Quote

Empun LNAV ei itse kykene hakeutumaan reitille vaan sinne pitää ensin lentää vaikka sillä HDG bugilla. Voit armata sen LNAV:n jolloin se reitin lähestyessä aktivoituu ja lähtee seuraamaan reittiä.


Jahas, siitä se olikin sitten kiinni. Kiitos tiedosta.

Kreeta:
Mistä tuo Empun konfiguraattori löytyy? En löytänyt Vistan haulla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page