Önskar hjälp med en småsliten Flight Sim Yoke från CH-products

(1/2) > >>

Snubbelibubben:
Hej!

Jag har en Flight Sim Yoke från CH-products som är långt i från ny. Den har minst 400 FS-timmar på nacken, vilket har gjort att den börjar bli lite sliten.
När jag ska sätta fast den i bordsskivan, så rappar skruvarna bara uppe i konsollen och den fäster inte som den borde.

Är det någon mer som har det här problemet? Är det någon som har skruvat isär en sån här yoke, som vet lite om hur det ser ut på insidan?
Jag vet att skruvarna är utslitna, så dom ska jag byta ut, men jag misstänker även att muttrarna i yoken är utslitna, med. Då hjälper det ju inte att endast byta skruvar.

Jättetacksam för svar!

Mvh Johan

Marcuzzz:
Hej

Jag upplevde samma problem som du beskriver för några år sedan, minns inte exakta procedurer för bytet. Men hittade lite bilder från insidan.

Detta är ungefär vad du har att vänta dig
[ Attachment not found - or removed ]

För att ta sig in tror jag det bara var att skruva ur alla skruvar (vissa gömda under några av gummitassarna) och lite milt våld.

Tror att jag bytte både skruvar och muttrar. Fanns i rätt storlek på fröbergs, om jag inte minns fel.

Har funkat fint sedan dess

Snubbelibubben:
Jag öppnade den nu i helgen, och mycket riktigt. Muttrarna i yoken va helt nerslitna. Dom va helt blanka på insidan

Just nu letar jag efter nya muttrar, det ska vara 7/16. Problemet är bara att jag inte har hittat tillräckligt långa skruvar.
Sen måste jag fråga, ligger fröbergs i sthlm? Jag har några järnbodar jag ska ringa runt till och höra.

Jag blev dock väldigt possitivt överaskad att det inte var ett enda dammkorn innuti konsollen. Endast metallspån från bult/mutter

Mvh Johan

Marcuzzz:
Oj, jag var övertygad om att fröbergs var en större butikskedja, men så verkar inte vara fallet.
Butiken jag syftade på ligger i Borlänge. Verkar inte finnas i Stockholm.

Men lycka till med sökandet!

//Marcus

JHelander:
Jag hade samma problem med nedslitna gängor på bultarna och hade problem att få tag på nya eftersom de som sitter är USA-standard. Jag vände mig direkt till CH-products som skickade nya utan kostnad! Dock efter påpekande att de normalt inte gjorde så...

Navigation

Up one level

Next page