Repaint problem...

(1/2) > >>

Karl:
Hej,

Har ett problem när jag har ändrat i en paint till LVL-D 767.
Tror det är ett lättlöst problem men har inte lyckats söka upp ett svar på level-D:s forum.
Jag öppnade en av filerna från textur mappen i photoshop, ändrade en liten detalj(en färg bara) och sen sparade jag den i samma format som innan...
När jag bytte ut den nya filen mot den gamla hade de precis samma namn.
När jag kör de i FSX så blir de texturer jag ändrat(alltså hela filen inte bara den lilla biten) helt svart på långt håll.
När jag zommar in(väldigt nära) försvinner problemet och min ändring finns där.

Någon som har en lösning på problemet?

//Karl

Casimir:
Hej

Tror du har sparat som Mip-map. Bocka ur det i när du ska spara om till dxt/dds/32-bit format så tror jag det kan gå bättre.

Karl:

Hej

Tror du har sparat som Mip-map. Bocka ur det i när du ska spara om till dxt/dds/32-bit format så tror jag det kan gå bättre.

Hej och tack,

Tänkte testa direkt och öppnade filen i PS CS3, klickade på "save as", valde var och vad för fil(BMP), klicka OK och valde i nästa ruta 32 bit...sen Ok och det var klart.
Såg inget "mip-map box" någonstans, har jag missat någoot totalt eller är fel program eller något likande.

Tacksam för svar.

//Karl

EDIT: tror jag hittat det nu när jag testa i DXTbmp.
EDIT 2: Japp, där var det, tackar för hjälpen och hoppas du får en trevlig dag(det som är kvar...)

fredde:
Jag skulle gärna vilja fortsätta på denna tråden för jag har ett nästan identiskt problem.

Jag laddade hem Level D 767 paint kit och målade en right och left (whole body kit), en right wing en left wing och engines RR sen har jag även installerat
DXTmp och sparat den som extended bitmap men när jag skall sätta in allt får jag bara ett plan som är grått. jag gjorde en mapp Qatar.texture och så satt jag dit mina filer samt några som fanns i den texture som level d fanns från början men ingenting händer, jag har även tagit in night från kittet men fortfarande ingenting?

Är det någon har kunskap inom kanske speciellt leveld 767 men även om jag gjort rätt format och vad jag behöver för filer för att det skall fungera

Tack på förhand

rbdesign:
döpte du mappen till Qatar.texture så har vi felet där. Den skall heta texture.Qutar.
Man skriver alltid vilken typ av mapp det är, sedan punkt och namnet
Prova det 

Navigation

Up one level

Next page