Eventförslag

(1/1)

pil22:
Skulle det vara möjligt att köra event online, genom att kopiera flygdagar som äger rum i Sverige under 2009. ex http://www.ksak.se/alman/index.html
Man flyger till platsen med dom kärror som deltager i uppvisning alt statisk utställning. Även flygklubbarnas Cessnor och PA28 brukar vara rikligt representerade. Om någon känner för det så skulle man kunna flyga ett uppvisningsprogram,liknade de som ingår i showen, ex flygvapnet, hkpuppvisning. aerobatic, veteranflyg,warbirds mm. kan bli en mäktig uppgift för atc om alla anländer ungefär samtidigt till flygplatsen.  Vad tycker ni om detta, tanken är att eventet hålls samma dag som den riktiga flygdagen. Piloter kollar sjäva upp vilka plan som deltager,och annmäler deltagande i forumet.

alexander96:

Skulle det vara möjligt att köra event online, genom att kopiera flygdagar som äger rum i Sverige under 2009. ex http://www.ksak.se/alman/index.html
Man flyger till platsen med dom kärror som deltager i uppvisning alt statisk utställning. Även flygklubbarnas Cessnor och PA28 brukar vara rikligt representerade. Om någon känner för det så skulle man kunna flyga ett uppvisningsprogram,liknade de som ingår i showen, ex flygvapnet, hkpuppvisning. aerobatic, veteranflyg,warbirds mm. kan bli en mäktig uppgift för atc om alla anländer ungefär samtidigt till flygplatsen.  Vad tycker ni om detta, tanken är att eventet hålls samma dag som den riktiga flygdagen. Piloter kollar sjäva upp vilka plan som deltager,och annmäler deltagande i forumet.

Låter kul! Jag är på om det blir ett sånt event!

//Alle

karlsson_jk:

Hej Sune,
Jodå, det låter som ett spännande event tycker jag. Jag vet att sådanna event har anordnats i bla. US-DIV med bla Miramar airshow. Att göra en liknande grej i Sverige låter som ett spännande arrangemang. Vad gäller val av dag så tåls det att fundera på. Många av flygupvisningarna sker under sommare då aktiviteten generellt är lite lägre pga vädret, semester etc. Men att dra ihop något sådant är absolut ingen opmöjlighet och jag lovar att tänka på saken. Du får gärna komma med förslag på flygdagar du skulle kunna tänka dig och maila dessa till se-ec@ivao.aero

Tack för tipset!

//Joakim
Sweden Event-Coordinator

Navigation

Up one level