FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.11.17, 17:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu
| | |-+  Tiedotteet ja kehitysideat (Moderators: Sami Puro, Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | | |-+  Kuinka poistetaan ketju?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: Kuinka poistetaan ketju?  (Read 9518 times)
AD
Former member
Kuinka poistetaan ketju?
« on: 08.04.09, 14:22 »

Eli nyt kun olen poistanut miltei kaikki postini täältä on jäljellä vain itse aloittamani ketjut. Kuinka nämä voi poistaa?
arttula
Former member
Re: Kuinka poistetaan ketju?
« Reply #1 on: 08.04.09, 14:23 »

Eli nyt kun olen poistanut miltei kaikki postini täältä on jäljellä vain itse aloittamani ketjut. Kuinka nämä voi poistaa?

Elä nyt ihmeessä poistu ! Juttujasi on todella mielenkiintoista lukea, ja katsella lähettämiäsi kuvia ! thmbup
Risto Partanen

Date Registered: 07.01.07

« Reply #2 on: 08.04.09, 14:33 »

Nyt Janne hold your horses Cheesy! Vaikka muutaman päivän happihyppely ja sopivat tumut siihen väliin niin jos se siitä taas aukeisi? Elä nyt tosiaan mihinkään poistu hyvä mies..

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Marko Isomäki

Date Registered: 02.05.06

« Reply #3 on: 08.04.09, 14:45 »

Luulenpa että niitä ei itse voi poistaa jos niihin on tullut vastauksia, eli mode/admin linjalle vain pyyntöä niin homma hoituu.

Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #4 on: 08.04.09, 14:47 »

SMF ei mahdollista itse aloitettujen ketjujen poistamista (eikä lainauksissa olevien omien tekstien poistamista).

Nämä voi ylläpito tehdä, mutta siihenkään heillä ei ole minkäänlaista "velvoitetta". Ja muistaakseni ketjun ekaa viestiä ei voi poistaa, ilman että koko ketju lähtee bittiavaruuteen -> ei hyvä.

Näin ainakin ulkomuistista. Tietty tämä FF-foorumi on käsittääkseni melko rajusti modattu, että voihan täällä olla pojilla omat työkalut.

Muuten olen kyllä ylläolevien kavereiden kanssa samaa mieltä. "Näyttävää lähtöä" ei kannata tehdä, ennenkuin on yön tai pari miettinyt asiaa. Melko usein kun olen huomannu kyseisten kavereiden rekisteröityvän kohtapuoliin takaisin Wink (niin täällä, kuin toisillakin foorumeilla)

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Matti H. Virtanen

Date Registered: 22.06.07

« Reply #5 on: 08.04.09, 14:50 »

Entäs jos poistat käyttäjätunnuksesi kokonaan palstalta ni lähtiskö nuo sillä?? .. Jaa Marko taitaa kyllä olla oikeassa, jos poistat itse aloittamasi ketjun aloitusviestin niin varmaan silloin poistuisi myös muiden siihen kirjoittaneiden viestit. Taitaa tuo muiden kuin omien viestien poistaminen olla moderaattorien & ylläpidon hommaa..
Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #6 on: 08.04.09, 14:51 »

Entäs jos poistat käyttäjätunnuksesi kokonaan palstalta ni lähtiskö nuo sillä?? .. Jaa Marko taitaa kyllä olla oikeassa, jos poistat itse aloittamasi ketjun aloitusviestin niin varmaan silloin poistuisi myös muiden siihen kirjoittaneiden viestit. Taitaa tuo muiden kuin omien viestien poistaminen olla moderaattorien & ylläpidon hommaa..

Käyttäjätunnuksen poisto ei poista viestejä. Kirjoittajaksi tulee silloin vain "vieras" -statuksella oleva kirjoittajan käyttäjätunnus, joka voi hyvinkin olla eri kuin henkilön oma nimi.

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Santeri Lehtonen

Date Registered: 04.09.07

« Reply #7 on: 08.04.09, 19:50 »

Käyttäjätunnuksen poiston yhteydessä pitäisi saada poistettua myös kaikki viestit.

"When we left earth it changed our world"
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #8 on: 08.04.09, 19:59 »

Käyttäjätunnuksen poiston yhteydessä pitäisi saada poistettua myös kaikki viestit.

Ei pidä, ei saa, eikä tule saamaan. Jokainen käyttäjähän on lukenut forumin säännöt ennen käyttäjätunnuksensa luomista ja sitoutunut niitä noudattamaan. Jokainen käyttäjä on lähtökohtaisesti vastuussa omista kirjoitteluistaan. En muista yhtään tapausta, että jonkun käyttäjän viestit olisi ylläpidon toimesta poistettu käyttäjän pyynnöstä. Enkä näe, että näin tultaisiin menettelemään jatkossakaan. Jälkikäteen viestien poistelu on mielestäni muutenkin aika turhaa ja hassua, koska sillä saadaan vain hyvätkin viestiketjut sekaisin...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Matti H. Virtanen

« Reply #9 on: 01.05.09, 23:18 »

Kyllä tällaisen forumin pitäisi sallia se, että halutessaan kuka tahansa henkilö voi poistaa KAIKKI omat viestinsä palstalta. Jannen tapauksen ymmärrän varsin hyvin, alan kokenut ammattilainen kyllästyy "s***************" joiden kokemus tuntuu rajoittuvan lähinnä Malmin ilmailukerhon Cessnan takapenkille (kaikilla ei ihan edes sinne asti) mutta silti ovat ensimmäisenä arvostelemassa kokeneen ammatti-ilmailijan kontribuutiota. Ymmärrän ihan helv**** hyvin jos Janne haluaa häipyä jättämättä jälkiä. Varmasti rekisteröityessään "kaveri" on avoimin mielin ollut valmis jakamaan kokemuksensa & näkemyksensä palstalaisten iloksi ja hyödyksi, mutta jos ei kelpaa niin silloin on voitava myös "kadota kartalta" ilman että internetin mystinen maailma "rankaisee" tästä harharetkestä ikuisesti.

Mistäköhän muuten mahtaa johtua, että tällä palstalla kirjoittelevat kokeneet ammattilaiset on vieläkin laskettavissa kahden käden sormilla (ellei jopa yhden)? Siltä ainakin monasti tuntuu, ettei niitä liikaa ole... Voisiko se olla se tyypillinen Suomalainen kateus, häädetään pois kun huomataan, että "pirulaut, tuohan saa ihan oikeasti leipänsä siitä, mistä me muut vaan jauhamme paskaa"??  Roll Eyes
« Last Edit: 01.05.09, 23:51 by Matti H. Virtanen »
Ilkka Mäkelä

Date Registered: 02.04.04

« Reply #10 on: 02.05.09, 08:07 »

Siis oletko tosiaan sitä mieltä, että jos esim. minä haluaisin poistua foorumilta, niin voisin vaatia ylläpidon poistamaan kaikki 11500 kirjoittamaani viestiä, muiden niistä tekemät lainaukset, ja kaikki 619 aloittamaani viestiketjua?

Dream on  Tongue

Kun kirje on tiputettu postilaatikoon, niin ei sitä sieltä saa takaisin.

Jukka Takamaa

Date Registered: 12.06.07

« Reply #11 on: 02.05.09, 08:57 »

Minäkin poistin Pienen Lentokoneen suunnitteluketjusta kaikki kuvat...mutta ne olisivat poituneet muutenkin...aikaa myötä.

Onhan tämä joskus tylyä ja yksisilmäistä keskustelua, mutta paremman puutteessa...tosin avokas haukkuu jo nettiaddiktiksi.

Compact and eco friendly sports airplane design:http://max3fan.blogspot.com
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #12 on: 02.05.09, 09:31 »

Mistäköhän muuten mahtaa johtua, että tällä palstalla kirjoittelevat kokeneet ammattilaiset on vieläkin laskettavissa kahden käden sormilla (ellei jopa yhden)? Siltä ainakin monasti tuntuu, ettei niitä liikaa ole... Voisiko se olla se tyypillinen Suomalainen kateus, häädetään pois kun huomataan, että "pirulaut, tuohan saa ihan oikeasti leipänsä siitä, mistä me muut vaan jauhamme paskaa"??  Roll Eyes

Ei varmaan sen enempää, kuin se, että valitettavan usein ne "kokeneet ammattilaiset" kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella, eivätkä he voi alentua kirjoittelemaan tänne maan matosten leikkikentälle. Herra siunaa, täällähän on omat palstansa "videopeleillekin"  Shocked Onneksi on myös noita, jotka eivät moiseen alennu, vaan ovat valmiita jakamaan tietojansa ja tarinoitansa myös meidän mistään mitään ymmärtämättömien moukkien kanssa ilman turhia kettuiluja. Heille nostan hattua ja annan vilpittömän arvostukseni. Heillä on asenne kohdallaan  thmbup

Kuitenkin, jos noita rupeaa laskemaan, niin äkkiseltään ammattilentäjiä, lennonjohtajia ja monia monia muita ilmailun rautaisia ammattilaisia eri saroilta löytyy palstalta vähintäänkin kymmeniä. Lisäksi kokeneita yksityislentäjiä jne. harrasteilmailijoita joka saralta löytyy jäsenistöstä varmasti lopulta satoja, jos ja kun ruvettaisiin laskemaan. Ja hei, mikä hassuinta, jotkut heistä jopa simuilevat! Tongue

Ps. Sehän tämän koko palstan hienous on, että tänne voi kirjoitella kuka tahansa, oli sitten pitkän uran tehnyt ammattilainen, tai lentokoneista kiinnostunut 12v juniori, se mahdollinen tuleva ilmailun ammattilainen...

AD
Former member
« Reply #13 on: 02.05.09, 10:23 »

Ei varmaan sen enempää, kuin se, että valitettavan usein ne "kokeneet ammattilaiset" kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella, eivätkä he voi alentua kirjoittelemaan tänne maan matosten leikkikentälle. Herra siunaa, täällähän on omat palstansa "videopeleillekin"  Shocked Onneksi on myös noita, jotka eivät moiseen alennu, vaan ovat valmiita jakamaan tietojansa ja tarinoitansa myös meidän mistään mitään ymmärtämättömien moukkien kanssa ilman turhia kettuiluja. Heille nostan hattua ja annan vilpittömän arvostukseni. Heillä on asenne kohdallaan  thmbup

Ilmeisesti en kuulu tähän "asenne kohdallaan" ryhmään kun en jaksanut kuunnella itseeni tai lähinnä teksteihini kohdistuvaa pään aukomista. On se kumma että kaikki v.ittuilu pitäisi ottaa hymyillen ja jos ei niin, muuttuu heti mulkuksi. Kun aloitin kirjoittelun täällä forumilla olin valmis jakamaan ja antamiaan tietoa asioista jotka taatusti tunnen, laittelin mielelläni kuvia paikoista joissa monet Suomessa eivät ole edes kuulleet, en edes itse ennen kuin noihin läpiin jouduin... En vaan jaksa asioista tapella täällä itselläni kun on muutakin elämää kun kirjoitella täällä.

Siis oletko tosiaan sitä mieltä, että jos esim. minä haluaisin poistua foorumilta, niin voisin vaatia ylläpidon poistamaan kaikki 11500 kirjoittamaani viestiä, muiden niistä tekemät lainaukset, ja kaikki 619 aloittamaani viestiketjua?

Dream on  Tongue

Kun kirje on tiputettu postilaatikoon, niin ei sitä sieltä saa takaisin.

Ei tarvitse poistaa viestejä eikä ketjuja. Kun ei apua löytynyt. Autoin itse itseäni. Kyllä mies keinot keksii kun tarvis on vertaustasi käyttäen kirjeet on nostettu laatikosta

Kyllä tällaisen forumin pitäisi sallia se, että halutessaan kuka tahansa henkilö voi poistaa KAIKKI omat viestinsä palstalta. Jannen tapauksen ymmärrän varsin hyvin, alan kokenut ammattilainen kyllästyy "s***************" joiden kokemus tuntuu rajoittuvan lähinnä Malmin ilmailukerhon Cessnan takapenkille (kaikilla ei ihan edes sinne asti) mutta silti ovat ensimmäisenä arvostelemassa kokeneen ammatti-ilmailijan kontribuutiota. Ymmärrän ihan helv**** hyvin jos Janne haluaa häipyä jättämättä jälkiä. Varmasti rekisteröityessään "kaveri" on avoimin mielin ollut valmis jakamaan kokemuksensa & näkemyksensä palstalaisten iloksi ja hyödyksi, mutta jos ei kelpaa niin silloin on voitava myös "kadota kartalta" ilman että internetin mystinen maailma "rankaisee" tästä harharetkestä ikuisesti.

Hyvin sanottu Matti H. Virtanen.Kyllä täältä on monet ammatilaiset häipymässä em syiden vuoksi. Suurin osa kollegoista on ihmetellyt että miksi viitsin "Apinafoorumilla" kirjoitella (Siis ei minun mielipiteeni forumilla on paljon loistavaa materiaalia ja on sääli että muutaman naudan takia, ne k-usipäät on tosiaan ihan yhden käden sormilla laskettavissa, forum on muuttunut viimeisen vuoden aikana muuttunut siitä mikä se oli 5 vuotta sitten. Ns epäsosiaalista ainesta kerräntynyt muilta forumeilta) ja olen tosissaan sitä ihmetellyt. Tuo Maliniemen posti tuossa ylhäällä meidän ammatilaisten asenteesta on juuri se syy miksi ei pitäisi täällä hengailla. Eli kun ollaan eri mieltä eikä pidetä siitä miten jotku meistä ammattilentäjistä reagoivat,kuten minä, kun auotaan päätä päin naamaa tai kiistellään itsestään selvistä asioista periaatteella "Kun se ois niin kivaa kun se olis silleen"  niin sitten ammatilainen on yhtäkkiä tseään täynnä ja jotenkin ylempi tai parempi tai hyökkäävä tai v.ittumainen tai sanoo jotenkin tuhmasti. Siis ammattilaisen pitäisi aina jaksaa kirjoittaa hellanlettas kieltä kun taas ammatilaselle saa sanoa mitä vaan??? Kummallista hölmöilyä. Ei vaan jaksa tajuta, ei onneksi tarvitse

Ne jotka minut henk-koht tuntevat tietävät millainen olen ja miten asioihin suhtaudun. Mut muuten saa kiinni facebookin kautta tai sitten tuolta blogistani http://wrongsideofthesky.blogspot.com/ ja email on etukirjaimet jj ja sukunimi yhteen kirjoitettuna at gmail.com jos jollain on jotain asiaa.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #14 on: 02.05.09, 12:32 »

Ilmeisesti en kuulu tähän "asenne kohdallaan" ryhmään kun en jaksanut kuunnella itseeni tai lähinnä teksteihini kohdistuvaa pään aukomista.

Väärin. En mielestäni mitään sellaista kirjoittanut, enkä myöskään tarkoittanut. Selvennykseksi siis seuraava: Viittasin mielestäni selväsanaisesti niihin henkilöihin, jotka eivät aiemmassa viestissäni mainitsemistani syistä suostu forumille rekisteröitymään, saati sitten kirjoittelemaan. Mielestäni olet jokusen viestin palstalle aikojen saatossa raapustellut. Se on toki harmi, että monet mielenkiintoiset juttusi olet poistanut omatoimisesti...

Sami Puro
Moderator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #15 on: 02.05.09, 13:28 »

"Apinafoorumilla" kirjoitella (Siis ei minun mielipiteeni .. 

Kertonee sitten varmaan näistä 'ammattilaisista' itsestään aika paljon tuo asenne... Noo, ainahan se on mukava kyräillä keskenään.

(Janne muuten.. Linkitätkö nuo blogin hymiöt jostain muualta kuin suoraan täältä foorumilta, mercii)

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Ilkka Mäkelä

Date Registered: 02.04.04

« Reply #16 on: 02.05.09, 14:36 »

Toistaisin nyt epäselvyyksien välttämiseksi sen, mitä jo tuossa aikaisemmin sanoin. vaatia ylläpidon poistamaan kaikki viestit, lainaukset ja ketjut tai sitten ketjujen aloitusviestit. Olisi siis totaalisen kohtuutonta vaatia ylläpitoa tekemään sellaista urakkaa vain siksi, että haluaisin ettei minusta jäisi jälkeäkään foorumille.

Sehän on selvää, että itse pystyisin poistamaan yksi kerrallaan 11500 miinus 619 viestiä. Siinä olisi kuitenkin älytön urakka. Miksi vaivautuisin edes yrittämään? Jos lähtisin, niin pyytäisin poistamaan tunnukseni enkä pitäisi siitä yhtään sen suurempaa meteliä enkä todellakaan valittaisi asiasta missään enkä kenellekään.

arttula
Former member
« Reply #17 on: 02.05.09, 17:20 »

Tuskinpa niitä ylläpidon tarvitsisi käsin poistella, vaan eiköhän bittinikkarit halutessaan osaisi tehdä sellaisen ohjelmanpätkän, joka poistaisi kaikki jäljet. Itsekin olen monasti miettinyt tuota totaalisen poistumisen vaihtoehtoa. Päivä päivältä se viehättää yhä enemmän. Mutta en tosiaan jaksa alkaa kaikkia viestejä käsin poistamaan, joten tuota ominaisuutta odotellessa... Tongue
Matti H. Virtanen

« Reply #18 on: 02.05.09, 18:50 »

Näemmä taas luetunymmärtämisvaikeuksia. Sanoinko, että ylläpidon pitäisi ne viestit poistaa?? Jos sanoin niin missä kohdin?

Jannen alkuperäinen kysymyskin lienee koskenut sitä, miten hän itse (huom. hän ei ole missään kohtaa ainakaan julkisesti pyytänyt ylläpitoa poistamaan mitään) voisi saada kaikki viestinsä poistetuksi. Tähän ei siis ilmeisesti ole ratkaisua, eikä toki olekaan kohtuullista vaatia ylläpitoa niin tekemään. Itse ehdotin tuolla aikaisemmin sitä, että kaikki viestit voisivat poistua (poislukien lainaukset tietty mutta sisältäen kylläkin myös ketjun avaavat postit, eikä hra Uusmaa edes kysynyt noiden lainausten poistamisesta mitään) kun jäsenen käyttäjätunnus poistetaan, mutta eipä näytä homma noin toimivan. Ja ilmeisesti käyttäjätunnustakaan ei itse voi poistaa, todella outoa. Kuuluu mielestäni perusoikeuksiin saada päättää, missä palstoilla tai yhteisöissä haluan jäsenenä olla tai milloin moisesta haluan "irtisanoutua", ja tämä koskee myös nettiä.

Maliniemen asennevamma-kommenttiin sen verran, että katseltuani tätä touhua täällä nyt hetken aikaa voisin melkein väittää, että kyllä se asennevamma on ihan muualla kuin niissä harvoissa palstalle kirjoittavissa tai tätä seuraavissa ammattilaisissa. Täällä kun tämä homma tuntuu monasti toimivan sillai, että ensin, kun on aikansa kerrottu huhuja totena/ puhuttu puutaheinää/ jauhettu kakkaa jonkun ehkä jopa oikeinkin asialliseen keskustelunavaukseen niin paikalle eksyy joku joka ihan aikuisten oikeasti tietää asiasta muutakin kuin mitä kentän laidoilla isot pojat ovat kertoneet naapurin papukaijalta kuulleensa. Sen jälkeen tapahtuu seuraavaa; Vaihtoehto A. Ruvetaan epäilemään kirjoittajan tietotaidon tasoa kaikesta hänen esittämistään perusteista huolimatta (jopa suorastaan ittuilemaan), B. Ruvetaan kyselemään henkilökohtaisia tyyliin "Ooksä joku lentäjä" tai "Missäs oot töissä" taikka C. Kun ei enää ne "pelimerkit" faktojen jälkeen sitten kertakaikkiaan riitä niin lopetetaan koko keskustelu siihen ja ollaan hiljaa, kunnes taas tulee jostakin uusi aihe jossa saa "päteä".

Tosi hedelmällistä joo. Ja nyt pitää tietty huomauttaa, että seuraan tällä palstalla pääasiassa ammatti-ilmailuun liittyviä keskusteluja. Harrastepuolen topikeissa voi olla kovinkin asiallista ja hedelmällistä keskustelua, mutta kun ei tule niin seurattua niin en tiedä.
AD
Former member
« Reply #19 on: 03.05.09, 06:44 »

Väärin. En mielestäni mitään sellaista kirjoittanut, enkä myöskään tarkoittanut. Selvennykseksi siis seuraava: Viittasin mielestäni selväsanaisesti niihin henkilöihin, jotka eivät aiemmassa viestissäni mainitsemistani syistä suostu forumille rekisteröitymään, saati sitten kirjoittelemaan. Mielestäni olet jokusen viestin palstalle aikojen saatossa raapustellut. Se on toki harmi, että monet mielenkiintoiset juttusi olet poistanut omatoimisesti...

Luin postisi uudelleen. Voipi olla oma Suomen kielen taitoni joka alkaa ruostumaan tosissaan. Eli käsitin ja ymmärsin väärin, en tosin tarkoituksella. Sori...

Sami. Joo poistin hymiöt. En edes huomannut niiden olleen siellä. Highlight/Copy/Paste nääs.
Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1