GeForce 8600 GT

(1/6) > >>

Nippegubbe:
Hej alla, jag har nu försökt lära mig Maddog, men har upptäckt att den slukar frames. Kommer sällan upp i mer än 20 frames/sec och har jag overheaden framme så droppar framesen ner till 2/sec. Jag har en Quad processor, men FS9 använder bara en kärna och jag inbillar mig att gafikkortet GeForce 8600 GT borde klara av att driva Maddogen. PMDGs 737 som jag vanligen flyger flyter hur fint som helst. Operativsystemet är Vista.

mgerner:

Hej alla, jag har nu försökt lära mig Maddog, men har upptäckt att den slukar frames. Kommer sällan upp i mer än 20 frames/sec och har jag overheaden framme så droppar framesen ner till 2/sec. Jag har en Quad processor, men FS9 använder bara en kärna och jag inbillar mig att gafikkortet GeForce 8600 GT borde klara av att driva Maddogen. PMDGs 737 som jag vanligen flyger flyter hur fint som helst. Operativsystemet är Vista.

Hej Thord,
Jag har också 8600GT och jag har oftast 10-15 fps, men ibland kan den sjunka till 8. PMDG:n ligger på ungefär samma nivå för mig, lite bättre än Maddogen, men inte särskilt mycket bättre.
Din processor kan nog hjälpa till lite, jag kör med en Intel Core 2 Duo. Jag kan inte så mycket om sånt här, men kanske du ska testa och dra ner inställningarna?

BoDy:
Det är med största sannorlikhet oförmågan att utnyttja Quad arkitekturen som är problemet. Men prova med att ställa ner grafiken först för att utesluta grafikkortet.

Twotter:
No problem att kjöra FS9 på max med ett 8600GT kort så länge man har CPU kraft 3.0-->

noneedforaname:
Det ska dock sägas att 8600-serien är mycket långt ifrån 8800-serien när det gäller spel och att producera fps. Kortet är framför allt utformat för filmvisning, inte alls för spel.
Kolla t.ex. lite charts på Tomshardware.com så blir det tydligt.

Navigation

Up one level

Next page