Efterlysning till en DC10-simulator!!

(1/2) > >>

Samson:
Hej!
Jag är medlem i simulatorgruppen på Västerås Flygmuseum där vi för närvarande är i slutfasen med en DC10-simulator.
I mitten av båda styrkonsollerna (rattarna) ska sitta en hållare för fllightplans, kartor m.m. för kapten och styrman.
(Se bifogad bild som jag "lånat" från airliners.net). Dessa två hållare saknas på vår DC10:a tyvärr.
Är det någon som har en susning om var vi kan få tag på ett par stycken?
Alla tips mottages tacksamt.

/Tommy Olsson

Casimir:
Ska det vara "äkta vara" kan ni säkert ringa någon "ansvarig förvaltare" etc.. i Mojave så kan dem säkert plocka bort två stycken och skicka till er, Annars kan det inte vara så svårt att bygga egna så länge ni vet hur dom ser ut.

SAS570:
Det är nog ingen som kommer att avvara en plateholder gratis. Som kuriosa så kostar en ny plateholder till MD $16 000, och ja det är sanna uppgifter.
En begagnad kunde man hitta som lägst runt $2000 från nån storageyard. Så räkna med att eventuellt få hosta upp lite slantar om ni inte hittar någon som är villig att sponsra er med en.

Samson:
Jo, jag misstänkte att dessa "pinaler" kostar en nätt summa.
Jag har lagt in en förfrågan till Mojave så får vi se om de behagar svara.
Tack ändå för responsen!

SAS570:

Jo, jag misstänkte att dessa "pinaler" kostar en nätt summa.
Jag har lagt in en förfrågan till Mojave så får vi se om de behagar svara.
Tack ändå för responsen!

Jag hoppas att det löser sig, skulle vara riktigt trevlig med en operativ DC-10 simulator att kunna få besöka 

Navigation

Up one level

Next page