FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.11.17, 11:23

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FinlandX 1.0 on lähetetty tiedostokirjastoon
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Reply Print
Author Topic: FinlandX 1.0 on lähetetty tiedostokirjastoon  (Read 19338 times)
Kim Eriksson

Date Registered: 05.12.06

Re: FinlandX 1.0 on lähetetty tiedostokirjastoon
« Reply #40 on: 19.04.09, 08:34 »

Juuri noin kuuluu olla, paitsi että FinnClass pois. Finnobjects ja FISD librarystä ei ole tietoa, saa pitää ihan oman mielen mukaan, mutta jos ei toimi niin poistakaa. Readmestä tuokin tieto FinnClassin poistamisesta olisi löytynyt, joo.  Roll Eyes Kivoja lentoja vaan kaikille.

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

« Reply #41 on: 19.04.09, 08:43 »

Nyt olen päässyt näin pitkälle että se sekamelska hävisi mutta se ruutu on jäljellä, minkä takia?
Mikä tämän on aiheuttanut en ole vielä saanut selville, mutta jokin scenery se on joka on kolari kurssissa FinlanX kanssa, nyt vain asentaa ne takaisin yksi kerrallaan niin kait se siitä ilmaantuu.

[ attachment removed / expired ]
Heikki Suopanki

Date Registered: 15.01.07

« Reply #42 on: 19.04.09, 08:56 »

No, niin, korjattu versio.

Nyt kokeileen:  Asettuuko Piper Cup Electrobitin katolle, eilen oli ihan hilkulla onnistua.

-8gj ähävä

73 de OH8GJF, Heikki
Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #43 on: 19.04.09, 08:58 »

Nyt olen päässyt näin pitkälle että se sekamelska hävisi mutta se ruutu on jäljellä, minkä takia?
Mikä tämän on aiheuttanut en ole vielä saanut selville, mutta jokin scenery se on joka on kolari kurssissa FinlanX kanssa, nyt vain asentaa ne takaisin yksi kerrallaan niin kait se siitä ilmaantuu.
Toi ruutuhan meinaa sitä, että ton ruudun ulkopuolella maisema on sellaista "mössöä", että pyörisi paremmin. FS ei lataa koko maailmaa tarkaksi, vain pelkästään tuon alueen missä on.

Näin minä luulisin, tota ruutuahan ei saa millään pois. Mullakin se siellä on, ja FS9:ssa on myös.

E: jos tätä siis tarkoitat.

Kim Eriksson

« Reply #44 on: 19.04.09, 08:59 »

Mikä tuossa on vialla? Toi epätarkka alue kauempana tuosta keskialueesta? Nii, ei sitä saa tarkemmaksi mitenkään. Se on kaikkialla maailmassa tollasta, että jonkunverran kauempana simu ei piirrä juurikaan tarkemmaksi tota, jottei veisi paljoa koneelta. Nyt tuo näyttäs olevan kunnossa.

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Kim Tuominen

Date Registered: 10.12.08

« Reply #45 on: 19.04.09, 09:09 »

Ettekös te ihmiset lue koskaan Readme-tiedostoja? No, en minäkään ole lukenut tälle FinlandX:lle koska mulla ei vielä ole edes FSX:ää, mutta jo tämän viestiketjun alussa sanotaan, että FinlandX sisältää sekä Suomen meshin että landclassin (ja on asiasta täällä ollut puhetta muuallakin).

Onko täällä joku sanonut että se ei muka sisältäisi. Tarkoitin tuolla minun viestilläni että kyllä Finnclass käy FSX:ään, mutta sitä ei enään tarvitse kun tuli tuo FinlandX.
Pertti Lode

« Reply #46 on: 19.04.09, 09:14 »

Jaha, se on siis simun ominaisuus toimia helpoimmalla tavalla piirtämällä vain lähiympäristön. no selvisi sekin asia, kiitosta vain
Pertti Lode

« Reply #47 on: 19.04.09, 10:56 »

Nyt se löyty missä se vika oli,
se oli tämä alla oleva syypää siihen

""FS X - Scandinavia 76 Version 2

New coverage version 2 for the Freeware Scandinavia terrain mesh -
This file replace version 1 of such scenery -

by Raimondo Taburet - J. De Ferranti

---------------------------------------

extract and move bgl file into an activated scenery folder -

as for example:

C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\Addon Scenery\scenery

mapserver at fsproject com

mk, sähköposti hankalammaksi spämmiroboteille.
« Last Edit: 19.04.09, 11:13 by Mikko J Köykkä »
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #48 on: 19.04.09, 15:53 »

Onko täällä joku sanonut että se ei muka sisältäisi. Tarkoitin tuolla minun viestilläni että kyllä Finnclass käy FSX:ään, mutta sitä ei enään tarvitse kun tuli tuo FinlandX.

No, enpä sinua sillä tuossa tarkoittanutkaan.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Esa Sulanko

Date Registered: 28.06.05

« Reply #49 on: 19.04.09, 16:07 »

Ensteex!
Erittäin ISO KITOS porukalle, joka on aikaansaanut tämän finessin tähän FSX:än.
Kylläpä nyt kelpaa seurata esim. "Pohjolan VOR" linjaa, tai jotakin tuttua tietä VFR lennolla.
Pirkkalan se uusi silta Nokiallepäin oli myös otettu mukaan.

Yksi asia oli ikäänkuin yllätys.
Ne kaikki muut rakennukset Tampereelta olivat kadonneet, paitsi:
Näsin neula.
Haulitorni.
Ilves hotelli
Pyynikin näkötorni.
Siis nämä finn objectit.
Kaikki muu oli ikäänkuin ruohikon varjossa ja latistettune tasamaassa.
Mistähän johtuneekaan moinen?
Muuten maisemat olivat tosi toden tuntuisia.
En ole vielä muuallapäin suomea ehtinyt lennellä.

Suur kiitokset tosiaan vielä kerran.

Nyt sitten varmaankin tulee suomen kentistäkin entistäkin suurempi kysyntä.

M.V.H:                       
Esa    "Emeritus Tribolog"                      

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Henkka
Former member
« Reply #50 on: 19.04.09, 16:59 »

Tämä oli upea ylläri, suurkiitokset siitä!  thmbup

Yksi asia kaipaisi mielestäni korjausta, nimittäin puusto. FS9:lle oli olemassa hienot ja kevyemmät "suomipuut", mutta FSX -versioon en ole samankaltaisia löytänyt  mistään.
Defaultpuut ovat aivan luonnottoman suuria ja eipä se metsätyyppi näytä muutenkaan kovin pohjoiselle.

Onko teillä antaa hyviä vinkkejä jotta puuston saisi sopivammaksi?
Jaakko Koponen

Date Registered: 05.03.07

« Reply #51 on: 19.04.09, 19:06 »

Jeps. UTX E:n päälle, jonka vielä napsaisin pois päältä huomattuani puut. Finland X:n päällä ovat sitten muut Suomen photosceneryt ja kentät.

Käykääpä Finland X:n asentaneet Nummelan kentällä katsomassa näkyykö puita. Siis kentällä  Grin.

Testasin vielä tänään. Default FSX:n kanssa maisema oli varsin aneeminen, mutta eipä ollut puita. Finland X:n myötä puut ilmestyivät. Muut lisäosamaisemat pois päältä. Eli ainakin minun koneessa täytyy puita varoa Nummelan kentällä.
ahaka
Former member
« Reply #52 on: 19.04.09, 20:25 »

Latasin paketin tänään. Ehdin vasta nopeasti kokeilla, mutta hyvätä näyttää! Kiitokset molemmille tekijöille suuresta vaivannäöstä!
Jorma Wallenius

Date Registered: 25.06.07

« Reply #53 on: 19.04.09, 20:52 »

Moi.

Onko kenelläkään muulla ongelmia maantieliikenteen kanssa. Minulla liikenne loppuu kokonaan, kun FinlandX on käytössä. Heti, kun poistan FinlandX:n scenery librarystä, niin liikenne palaa normaaliksi. Vaikka asetuksen laittaa 100 % niin liikennettä ei ole. Mitähän kannattaisi yrittää tehdä, kun maisemat on FinlandX:n kanssa kuitenkin niin paljon paremmat

T. Jorma

Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #54 on: 20.04.09, 04:23 »

Onko kenelläkään muulla ongelmia maantieliikenteen kanssa. Minulla liikenne loppuu kokonaan, kun FinlandX on käytössä. Heti, kun poistan FinlandX:n scenery librarystä, niin liikenne palaa normaaliksi. Vaikka asetuksen laittaa 100 % niin liikennettä ei ole. Mitähän kannattaisi yrittää tehdä, kun maisemat on FinlandX:n kanssa kuitenkin niin paljon paremmat

Liikenne on sen verran vaikea temppu tehdä, että päätettiin jättää se pois tästä versiosta. Asia on tiedossa ja oletan että liikenne lisätään kyllä jossain vaiheessa.

'Don't panic'
Kim Tuominen

« Reply #55 on: 20.04.09, 04:30 »

Tein korjausasennuksen simulaattorille että voisin asentaa tämän FinlandX:n.  Nyt kun käynnistän simun, niin se valittaa tämmöistä SCENERY.CFG file error. Local scenery directory (Addon scenery\SCENERY) in scenery Area.115 not found.
Mitä tämä tarkoitttaa? Olisin todella kiitollinen jos joku voisi auttaa minua. Roll Eyes
Antti Toivanen

Date Registered: 25.02.02

« Reply #56 on: 20.04.09, 07:25 »

Noniin, nyt voi kaivaa pienkoneet ulos hangaarista myös FSX:n puolella ja lentää tosissaan VFR:ää, kun maasto vastaa VFR-karttaa! Mahtava juttu  thmbup

Antti

Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #57 on: 20.04.09, 09:15 »

Liikenne on sen verran vaikea temppu tehdä, että päätettiin jättää se pois tästä versiosta. Asia on tiedossa ja oletan että liikenne lisätään kyllä jossain vaiheessa.

Auts! Eikö FSX:n maantieliikenne seuraakaan teitä riippumatta siitä missä ne kulkevat, ikäänkuin toisiinsa sisottuina objekteina? Ainakin olin kuvitellut niin.

Kuulostaa käsittämättömän hankalalta jos niiden reittejä pitää alkaa käsin korjailemaan..
Kim Eriksson

« Reply #58 on: 20.04.09, 11:17 »

Tein korjausasennuksen simulaattorille että voisin asentaa tämän FinlandX:n.  Nyt kun käynnistän simun, niin se valittaa tämmöistä SCENERY.CFG file error. Local scenery directory (Addon scenery\SCENERY) in scenery Area.115 not found.
Mitä tämä tarkoitttaa? Olisin todella kiitollinen jos joku voisi auttaa minua. Roll Eyes
Varmaan yhteenkin aiheeseen laittaminen olisi riittänyt? Mutta, avaat sen scenery.cfg tiedoston, haet sieltä tuon area.115 ja (kait) poistat sen sieltä. esim mulla area.115 on tällainen:

[Area.115]
Title=Reno
Local=Scenery\Cities\Reno
Layer=115
Active=TRUE
Required=TRUE

niin ton pätkän poistaa sieltä, niin sen pitäisi poistaa ongelman. Tai toinen on jos tekee sinne addon sceneryyn tuon scenery tiedoston, vaikka siellä pitäisi yleensä jo valmiiksi olla sellainen.

Kim Tuominen

« Reply #59 on: 20.04.09, 12:28 »

Mutta siis miten tuon CFG tiedoston voi avata? Ja otin sen CFG tiedoston talteen korjausasennusta varten. Ja minulla ei ole muuten siellä Scenery Libraryssa sitä simun oma asentamaa Addon  Sceneryä.
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1