Hjälp

(1/1)

miclin:
1:Har fått ett konstigt problem med fsx efter ominstallation pga uppgradering av hårdvara normalt ligger fps vid 19-20,men när ja gasar vid start börjar det hacka och fps går ner till 0.3 i ca 30-45sek lika vid landning när hjulen tar mark.
2: kan inte installera sp2 (har haft det förut) install börjar som vanligt men avslutas kommer nåt som heter rolling back oc säger att pröva igen.

mitt paket Asus P5Q SE . Intel duo2 E8500 . ASUS 8600GT  256MB .Corsar minnen  2x 2048MB. Samsung 320 gb disk

Puffen:
Micko,

Vad var det för hårdvara du uppgraderade? Installerade du om Windows? Om du inte installerade om Windows så har jag följande frågor rörande ominstallationen av FSX:

1. Du använde Windows kontrollpanel för att avinstallera din tidigare installation av FSX?
2. Du rensade själv bort alla FSX relaterade mappar som låg kvar och skräpade efter avinstallationen?
3. När du installerade FSX igen så startade du upp FSX efter varje installation, dvs efter installationen av RTM och SP1?
4. Du installerade inga tillägg till FSX före det att du försökte installera SP2?

miclin:
uppgraderade moderkort+ cpu+ minnen,  för att komma igång installerade jag över windows xp pro sp2 över den gamla (dvs) reparera sen in med sp3.
1. använde dvd:n för att reparera gamla fsx installation det tog bort mycket men många mappar lämnades kvar
2. mycket kvar tex mappen simobject.fstraffic.etz..
3.installationen gick normalt +sp1
4.många tillägg är installerade efter sp1 tex.ultimate terrain alla wilcos flygplan och addon

niclasm:

4.många tillägg är installerade efter sp1 tex.ultimate terrain alla wilcos flygplan och addon

Testa då att avinstallera alla addons för har för mig att de kan ändra på vissa filer.

//Niclas

Navigation

Up one level