Behöver tips av experterna avgående dubbla skärmar i FS9!

(1/4) > >>

JP-:
Tjena!

Mina skärmar:

Samsung Syncmaster 997MB CRT "19"
Info: http://www.gnetagalten.se/stockholm-stockholm/elektronik-datorer-_-tillbeh%C3%B6r/samsung-syncmaster-997mb.html

VideoSeven E17PS

(Videoseven E17PS 17" LCD Monitor Silver & Black 1280x1024 8ms with Built In Speakers)

Den skärm som jag använder är CRT-Skärmen som jag anser är mycket skönare i FPS-spel. Den används också till Flight Simulator. Men igår så tänkte jag testa dubbla skärmar till datorn som jag lyckades att göra delvis.

Går det få dubbla skärmar i FS9 med mina förutsättningar? Jag har en Nvidia-kort

Jag testade igår och fick både skärmarna att fungera i Windows. Både klonade och det som gör att man kan dra över musen till den andra (Minns inte vad det heter)

Testade även Vertikal utsträckning och då sa plattskärmen Out of Range och jag antar till stor del att det är upplösningen eller HZ-talet som han klagar på. Dock hade jag satt ner till 60HZ som jag vet den klarar.

Går det ens eller är det ens nödvändigt att försöka med att ha både skärmarna så man ser både kaptens-sitsen och styrmans-sitsen med tanke på att dom har olika tum. Kanske blir fult.

Annars, går det ha 2D cockpit etc på en skärm och sedan ha tex Overhead,FMC, Throttles på den andra och sedan bara dra över musen när man vill sätta på landningsljusen eller liknande.

Blev en rätt luddig förklaring men hade lite bråttom. Hoppas ni förstår

Tack på förhand!

/Jonas

Nemesis:

Annars, går det ha 2D cockpit etc på en skärm och sedan ha tex Overhead,FMC, Throttles på den andra och sedan bara dra över musen när man vill sätta på landningsljusen eller liknande.

Det jag har sett en del göra är att dom klonar som vanligt och sen bara drar över OH,FMS fönstrena till den andra skärmen om du förstår?

jhz94:
Jag har prövat med nVIDAs kontrollpanel tidigare och det fungerar utmärkt!
Då har jag uppsättning:
1 (Mainpanel) | 2 (ATC, Throttle och com/nav och vid VFR flygning även GPS)

JP-:

Det jag har sett en del göra är att dom klonar som vanligt och sen bara drar över OH,FMS fönstrena till den andra skärmen om du förstår?

Förstår precis. Jag testade också i FS9 också.
Jag hade läget klonat på Nvidias kontrollpanel.

Startade FS och det var på båda skärmarna.
Startade från ESSA med PMDG 737 och fortfarande var det 2D på båda skärmarna.
Jag försökte dra över overheaden men det tog stopp i hörnet på skärmen.
Helt identiskt på dom båda 

Edit: Jag testade även läget som gjorde att man kunde dra över musen till den andra skärmen. På den andra visades bara bakrundsbilden. Jag startade FS9 och då visades bara simulatorn på en skärm. Den andra hade bara bakrundsbilden fortfarande och om jag gick över till den med musen så tabbade flight simulator ner till windows på den skärmen som det var FS9 på.

jhz94:
Pröva Wideview annars.
Vet dock ej hur det fungerar.

Navigation

Up one level

Next page