Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit

<< < (29/92) > >>

Wanhis:
Quote

Eikös tuo ole saksalainen kirjoituskone eli Adler ? Tuttavalla on entisöitynä ao. merkkinen feminimimankeli (Kiitos Juicelle oivasta kutsumanimestä) keskiövaihteilla (3 kpl) vuodelta 1939 ja kovasti on samanoloinen.


Ota Pekka joskus siitä kuvia ja pistä näytille. Jos siinä on tuommoinen "vaihdelaatikko" niin kysy hieman käyttökokemuksia.
Sitten kun omistaja ei huomaa, niin avaa se vaihdelaatikon kansi ja ota sieltä sisältä vielä pari kuvaa meidän iloksemme . .
 

MGPekka:
[ attachment removed ]

POKS - keskiö räjähti ! Vaihdevivusta vielä sen verran, että siinä on peltikulissi, josta pykälät löytyvät. Kaava mutkittelee pituusssuunnassa vähän samaan tyyliin kuin joissakin automaattivaihteisissa autoissa.

55-HO:
Quote

POKS - keskiö räjähti ! Vaihdevivusta vielä sen verran, että siinä on peltikulissi, josta pykälät löytyvät. Kaava mutkittelee pituusssuunnassa vähän samaan tyyliin kuin joissakin automaattivaihteisissa autoissa.


No, jopas räjähti "POKS"  tietoa "kotkasta"  .
Kyseisen pongasin vuonna -06 Vehoniemen automuseon katosta, lähempi ulkopuolinen tarkastelu oli hankalaa, lenteli senverran korkealla 

Kyseessä on vuoden 1939 Adler. oli sikäli mielenkiintoinen kohde , koska itselläni on v.-39 Adler 98 cc moottoripyörä.

  Risto

Wanhis:
Olipas siinä vaihdelaatikossa huikeaa tekniikkaa! Aivankuin mopon vaihteistossa, liekö tuolla ollut oikein öljytkin sisällä?

harriveikko:
No kysympä täältäkin.Ei kellän satu nurkissa oleen ase capriin sitä lampunkopanpeltiä.Elikkä peltiä ohjaustangon päälle.No mittari lamppu ja sen kehyskään ei tekis yhtään pahaa.Sellaset multa puuttuu,lisäksi pakokäyrä,"kiinnitysmuttereinee" ja ketjusuojan ulompi pelti.Sellanen nyt työn alla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page