Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit

<< < (41/92) > >>

Wanhis:
Upean näköinen tuo oranssi 100cc Zundapp. Yritin kerran 70-luvulla karistaa tuollaista kannoiltani, siinä kuitenkaan onnistumatta. Minulla oli ajokkina uusi 100cc Kawasaki mutta tuo vanha Zundapp vain roikkui siinä perässä vaikka väänsin kawan kaasun pohjaan asti. Eipä se silti saavuttanutkaan minua, ei sen puoleen . . . eli kovin olivat tasaväkisiä suorituskyvyltään nuo pienet moottoripyörät . . .

Olen aina ihaillut eniten näitä alle 125cc pyöriä, vaikka olen omistanut isompiakin. Kun muistelen niitä vanhoja malleja niin tulee voimakas halu hankkia vielä joku niistä . . . vaikkapa sellainen 100cc kaksisylinterinen Yamaha sen AS3:sen edeltäjä. Tai Honda CL-70, CB-100, Suzuki A-100 tai Suzuki Gt-125 joka oli erittäin hieno pyörä . . . tai "lepakko Suzuki" Olihan noita vaikka mitä!
Jos hankkisi sellaisen MR-rekisterissä olevan, niin eihän sen liikenteessä pitäminenkään maksaisi paljon mitään.
Ajohaluja ei moottoripyörään enään juurikaan löydy mutta kiva sellainen 70-luvun laite olisi tallissa. Sellaista olisi mukava kiilloitella ja vahailla ja joskus kauniina kesä-aamuna tehdä sillä pieni lenkki niillä samoilla teillä joita nuorenamiehenä tuli ajeltua.

K8b:
Aarnen kuvassa on Italialainen pyörä. Nelitahtinen ehkä 125cc. Ei Gilera eikä Mv Agusta. Hitto kun muistais. Varmaankin punainen väriltään.

Lentokärpänen:
Samanvärinen ja melkein samanlainen ( mulla satula pitkä yksiosainen ) 150 cc vuosimallia 1967 on ollut mullakin 90 luvun alkupuolella.

[ Attachment not found - or removed ]

susiluoto:
Heikki on enemmän kun jäljillä, eli Gilera 125 extra on kyseessä, mikäli tuo yksi helikopterinentisöijä lukasee niin osaa varmaan kertoa tarkemmin miten tuon historia jatkui.Joo ja tietty punainenhan tuo, tankin kyljissä vaaleat läikät jossa merkki.Niin tuon pyörän alkuhistoriasta kun Jari toivoi juttua, eli ostin tuon ihka uutena Ruusulankadulta, siellähän oli Ajan-Osa niminen pyöräliike jota Laaksosen Keijo piti, hinta oli 1200 markkaa.Laaksonen oli tunnettu Päijänteenkiertäjä nuorempana, apulaisena liikkeessä oli Ryssä eli Krister Lindgren joka harrasti sivuvaunukrossia vielä parikymmentä vuotta sitten.Nuo Gilerat oli ylivuotisia ja Laaksonen oli nuo muistaakseni kymmenkunta jostain haalinut.Vuosimallia en varmuudella muista mutta -60 luvun alkupuolelle laittelisin.Ajelin kesät talvet kuten silloin oli tapana, paritkin Imatranajot kävin tuolla katsomassa.

Wanhis:
Lisäsin tuohon ketjun nimeen myös tuon "Mp:t" . . . . tästähän oli joskus aiemminkin puhetta . . . näyttäisi siltä, että olisi "sosiaalinen" tilaus myös näille museoikäisille moottoripyörä jutuille, tässä ketjussa.
Ketju on pysynyt varsin laadukkaana ja toivottavasti sama linja jatkuu edelleen, jos jotain toivoa saisin . . . niin laittakaa rohkeasti vaan paljon tekstiä mukaan, tarinoita ja muisteloita . . .

Edit: Arnella oli kyllä melko persoonallinen tuo Mp:n valinta silloin 60-luvulla. Eikös silloin porukka ajellut pääasiassa Jawoilla. Tuollainen Italiaano oli ilmeisesti melko urheilullinen laite . . . kuinka sillä pärjäsi 250cc Jawan kanssa?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page