FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 15:06

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 23 Reply Print
Author Topic: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit  (Read 144822 times)
55-HO
Former member
Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #220 on: 06.07.10, 19:07 »

Tälläinen RojuEnkeli
125 kuutioinen, 2 -tahti, kohtuullisen harvinainen, kai.
En muista kyllä nähneeni ainakaan pysähtyneenä moista   Undecided .

[ attachment removed / expired ]
http://classic-motorbikes.net/gallery~royal-enfield-classic-motorcycles

  Risto
Esa Jansson
Offline Offline

Posts: 358
Date Registered: 06.02.09

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #221 on: 07.07.10, 05:11 »

Ainakin meikäläisellä ylitti outouskynnyksen? Lieneekö siis joku 125 RE / RE2 50-luvun alusta? Flying Flea tuo ei oletettavasti kuitenkaan ole....vai?


Ei ole Flea, eikös ne ollut sota-aikaisia pelejä? Tämän vuosimalli on muistaakseni -60. En pysty tarkistamaan kun rekisteriote on kateissa kotona.
Pitääkö muuten paikkansa, että näissä vanhoissa britti-pyörissä akun plus-napa ottaa maihin kiinni?


Esa

Varmasti pian palaavaa... Sörkan pojat Karjalan korvessa, Ässä-rykmentin matkassa 1941
http://koalakustannus.fi/kirjat/kirja.php?id_prd=209
Esa Jansson
Offline Offline

Posts: 358
Date Registered: 06.02.09

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #222 on: 07.07.10, 05:13 »

En muista kyllä nähneeni ainakaan pysähtyneenä moista   Undecided .

[ attachment removed / expired ]
http://classic-motorbikes.net/gallery~royal-enfield-classic-motorcycles

  Risto

Sama pyörä kuin Riston laittamassa kuvassa. Netti on yleensä täynnä kaikkea mutta tästä mallista ei oikeen löydy mitään....

Varmasti pian palaavaa... Sörkan pojat Karjalan korvessa, Ässä-rykmentin matkassa 1941
http://koalakustannus.fi/kirjat/kirja.php?id_prd=209
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #223 on: 07.07.10, 05:27 »

On kyllä Esalla erikoinen pyörä, minullakaan ei ole minkäänlaista havaintoa, että tuollaisia voisi olla olemassa. Onko siinä pahojakin puutteita tai vikoja? Aiotko ruveta kunnostamaan tätä harvinaisuutta?

Tuo plusmaadoitus voi hyvinkin kuulua asiaan, varmasti täällä siihen osataan vastata. Itselläni oli aikoinaan Anglia jossa oli tuo plusmaadoitus. Saattoi olla yleistäkin noissa Englantilaisissa ajopeleissä. Yritin asentaa siihen autostereoita mutta vaikka kuinka olin varovainen ja koitin eristää ne auton rungosta, niin savuhan sieltä stereoiden sisältä sitten lopulta nousi.
Smiley

Esa Jansson
Offline Offline

Posts: 358
Date Registered: 06.02.09

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #224 on: 07.07.10, 05:42 »

On kyllä Esalla erikoinen pyörä, minullakaan ei ole minkäänlaista havaintoa, että tuollaisia voisi olla olemassa. Onko siinä pahojakin puutteita tai vikoja? Aiotko ruveta kunnostamaan tätä harvinaisuutta?

Tuo plusmaadoitus voi hyvinkin kuulua asiaan, varmasti täällä siihen osataan vastata. Itselläni oli aikoinaan Anglia jossa oli tuo plusmaadoitus. Saattoi olla yleistäkin noissa Englantilaisissa ajopeleissä. Yritin asentaa siihen autostereoita mutta vaikka kuinka olin varovainen ja koitin eristää ne auton rungosta, niin savuhan sieltä stereoiden sisältä sitten lopulta nousi.
 Smiley

Minun know-how ei riitä itse tekemään täydellistä entisöintiä. Minulle riittää kun olisi ajokuntoinen.


Pyörä on ollut pari vuotta tutun tallissa. Hänen oli tarkoitus saattaa pyörä ajokuntoon mutta erinäisistä syistä homma on venynyt.

Osiakin puuttuu mm. osa hallintalaitteista.
Sähkökaavio olis kiva yllätys, jos sellainen löytyisi.

Laitan pari kuvaa lisää:


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Varmasti pian palaavaa... Sörkan pojat Karjalan korvessa, Ässä-rykmentin matkassa 1941
http://koalakustannus.fi/kirjat/kirja.php?id_prd=209
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #225 on: 07.07.10, 15:22 »

Suomessa tuo on harvinainen mutta kyseleppä jostain Enfieldclubilta enklannista, tuohon löytyy takuusti sähkökavio, ehkä netistäkin.Tosin näppärä sähköasentaja keksii kyllä kytkennät, tuo sytytyspuolakin lienee tarvikevärkki suomesta hankittuna.
Kiva laite. thmbup

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
heileivo
Former member
Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #226 on: 07.07.10, 17:05 »

Ajoin useamman kesän velipojan 250-kuutioisella CZ-pyörällä. Aika paljon samantyyppinen kuin yleisemmät jawat, joskin muotoilultaan jossain määrin krouvimpi. Kerrassaan mainio peli, pitäskin ruinata se taas ajoon. Pyörä on tätä mallia, valitettavasti en löydä ko. yksilöstä digikuvaa.



Nykyjään ajelen tämmöttisellä vm.79 Möhkö-kawalla. Aivan loistava peli - myyjä kovasti varoitteli, että Möhkön jälkeen kaikki muut pyörät tuntuu ihan mopoilta. Oikeassa oli, valitettavasti... Miten lienee, kuinka moni muu palstalainen lentää moottoripyöräänsä kevyemmällä lentokoneella?



Mulla olis nurkissa tämmösen Suzuki 380 GT mopon "aihio", voisin myydä pois jos jotain kiinnostaa askarrella. Pyörässä on kytkin rikki ja sytytyksen nokka-akselia pyörittävä hammaspyörä pitäisi teettää jossain; sytytystä ei saa säädettyä kohdalleen. Muuten kone on kireässä kunnossa, ajoin sillä yhden kesän - jostain syystä Möhkön jälkeen ei ole riittänyt intoa korjaamiseen.

Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #227 on: 08.07.10, 03:46 »

Joskus tuli muös kokeiltua sellaista 250cc uudempaa Jawaa, jossa on tuo sama moottori kuin tuossa velipoikasi CZ:ssa. Pidin myös kovasti ajokokemuksesta ja silloin ajattelin, että tämmöinen on pakko saada. Pyörä oli jotenkin  suomalaisiin mittoihin sopiva, sellainen reilusti mitoitettu ja tilavan tuntuinen joka suuntaan. Paljon viihtyisämpi ja maanläheisempi kuin silloinen Yamaha XT550 enduroni. Mutta niin se vain jäi hankkimatta se Jawa.
Undecided
Tuommoinen Möhkö-Kawa liikkui aikoinaan vaasassakin ja katselimme ihmeissämme sen kulkua kaupungilla, näytti vaarallisen isolta verrattuna senajan muihin pyöriin. Nyt toki jo uskaltaisin tuollaisella ajaa mutta silloin joskus ajatus tuntui melko utopistiselta.

Suzuki GT-380. Eikö sitä hammaspyörää saa enään tilaamalla varaosana, pitääkö se teettää? Kun kerroit tuosta joutilaasta rikkinäisestä Suzukista, niin heti vanhan 70-luvun motoristin mileen tuli, että Haa! tuosta tuommoinen pyörä ruuvattavaksi! Nyt täytyy vain pistää jäitä hattuun, sillä minulla ei nyt periaatteessa ole ollut moottoripyöräkuumetta enään muutamaan vuoteen. Siis ei ole moottoripyöräkuumetta, enkä kysy mitä se joutilas Suzuki sitten mahtaa maksaa, enkä pyydä laittamaan siitä lisäkuvia foorumille.
Voithan siitä silti pari kuvaa laittaa, varmasti monia kiinnostaa nähdä kuvia legendaarisesta kaksitahti Suzukista.
Smiley

heileivo
Former member
Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #228 on: 08.07.10, 05:39 »

Joskus tuli muös kokeiltua sellaista 250cc uudempaa Jawaa, jossa on tuo sama moottori kuin tuossa velipoikasi CZ:ssa.

Onhan ne aika mopoja, cz varsinkin on vähän niinkuin ylimittainen pappa-tunturi. Mutta jokin niissä vain viehättää, ehkä se maanläheinen asenne. Cz on siitä hauska peli ajaa, että vaihteita pitää vaihtaa kuorma-auton tapaan kytkimen kaksoispainalluksella ja välikaasulla, jos haluaa vaihtaa sivistyneen äänettömästi. Muuten laatikko päästää aika hurjan kuuloisia rusahduksia, etenkin pienemmälle vaihdettaessa. Harva tosin varmaan on niin hullu, että vaivautuu moiseen...  Embarrassed Kytkin on integroitu kätevästi vaihdepolkimeen, joten sormet ei väsy.

Quote
Tuommoinen Möhkö-Kawa liikkui aikoinaan vaasassakin ja katselimme ihmeissämme sen kulkua kaupungilla, näytti vaarallisen isolta verrattuna senajan muihin pyöriin. Nyt toki jo uskaltaisin tuollaisella ajaa mutta silloin joskus ajatus tuntui melko utopistiselta.

Minäkin vallan kauhistuin kun velipoika ehdotti kimppa-möhkön ostamista, on se vaan niin painava pyörä. Mutta niin se vaan riitti yksi koeajo, olin oitis myyty ja pyörä ostettu  Grin Massa pitää huolen siitä, että pyörä on todella vakaa ja kulkee kuin raiteilla, eikä sitä juuri tuulenpuuskat pyörittele. Aluksi arvelutti miten sitä pystyy pyörittämään kaupungilla ja ahtaissa tiloissa, mutta onhan siinä kiäntyvät sarvet. Pysäköinnin kanssa pitää olla sikäli tarkkana, ettei pysäköi hankalaan paikkaan alamäkeen - perottaessa pitää olla aika tavalla papua reisissä.


Quote
Voithan siitä silti pari kuvaa laittaa, varmasti monia kiinnostaa nähdä kuvia legendaarisesta kaksitahti Suzukista.

Täytyypä ottaa kuvia kun pyörä on tarkoitus siirtää lähitulevaisuudessa paikasta A paikkaan B. Pyörä on tiettävästi sangen harvinainen, enemmän taitaa olla liikenteessä vastaavaa 550-kuutioista (?) mallia.
Ilkka Toivanen
Offline Offline

Posts: 2635
Date Registered: 06.04.04

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #229 on: 17.07.10, 17:46 »

Lappeenrannan sataman pappatunatapaaminen tänään. Nuoruus tuli mieleen, omistin aikoinaan sinisen -67 papan, johon hommasin trial-renkaatkin... yllätyksekseni parissa kuvien papoissakin oli trialit alla. Käytännöllistä.

Tämä Zetor veti letkaa (poliisiauton perässä). Kyseessä oli vielä kulturelli musikantti rumpali (kts alla...)
[ attachment removed / expired ]

Sitten ne papat, joita olikin kelpo joukko.
[ attachment removed / expired ]

Rakkauden kone.
[ attachment removed / expired ]

Armadan ja Suvi-Saimaan terassit kiittivät tuoduista lavallisista.
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Rumpukone.
http://www.youtube.com/watch?v=pJPn1YNM29c
http://www.youtube.com/watch?v=q2VT6mWuEB4
http://www.youtube.com/watch?v=egLNIdMuq74
[ attachment removed / expired ]

Huomatkaa Marimekko-kuosi ja irokeesi.
[ attachment removed / expired ]

Tällainen tuulensuoja löytyisi puoliehjänä jos jotakin kiinnostaa... virvokekori on asiaa.
[ attachment removed / expired ]

Sukset ja heinäharava, jos sattuu tulemaan lunta heinää seivästeässä. Reino-kuosi naapurimopossa...
[ attachment removed / expired ]

Toivottavasti noita torvia ei tarvitse käyttää tosielämässä...
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

The Pink Puch Lady.
[ attachment removed / expired ]

Sain vielä sattumalta etuoikeuden ajaa Kuusimäen liittymästä letkan perään...
[ attachment removed / expired ]

Mikä sininen sävy...
[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 17.07.10, 17:51 by Ilkka Toivanen »

Ei sen tarvitse olla iso vika, kun se on päässä.
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #230 on: 19.07.10, 08:46 »

Hieno kuvasarja Ilkalta. Tyylikkäin mopoilija tuossa sarjassa on mielestäni tuo pinkillä paappiksella ajeleva neitokainen. Jopa kengätkin ovat samaa sävyä kuin mopo. Toinen hyvä on tuo Solifer Exportti jossa on sukset mukana. Kuinka se voikin olla niin "rankan" näköinen.
Zetorin käyttäminen rumpukoneena on lystikäs idea. Hyvin näytti pysyvän "Timessä" ja soundikin on tosi hyvä!
Voisin vaihtaa heittämällä Rolandin R8 rumpukoneen tuohon Zetoriin! Takavuosina R8:lla olisi saanut pari Zetoria mutta nyt taitaa vain olla niinpäin, että Zetorilla saisi 15-20kpl R8:a jollei enemmänkin.
Nyt hiipiikin epäilys, että olenko tehnyt vääriä valintoja harrastusvälineitä hankkiessani? Smiley

Tarmo Lindroos
Offline Offline

Posts: 2505
Date Registered: 17.11.06

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #231 on: 22.07.10, 17:06 »

Joku mopo tänään Malmilla

[ attachment removed / expired ]

MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
55-HO
Former member
Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #232 on: 22.07.10, 17:26 »

Joku mopo tänään Malmilla
Solifer speed  1966 (?) thmbup

  Risto
Ilkka Toivanen
Offline Offline

Posts: 2635
Date Registered: 06.04.04

Muistojen Imatranajot
« Reply #233 on: 24.07.10, 13:47 »

Tänään Imatralla oli ratsia.

Maija tutkasi ja
[ attachment removed / expired ]

mp-poliisi jahtasi ylinopeuksia ylittäneitä hanakasti Vuoksentiellä
[ attachment removed / expired ]

Ei vaiskaan. Kyseessä oli Muistojen Imatranajo.
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Aikansa vehkeissä ei ollut turhaan mitään katalysaattoreita, äänenvaimentimia tai muitakaan turhia härpäkkeitä. Lähinnä riitti, että ääntä lähti.
[ attachment removed / expired ]

Ääntä sitten lähtikin. Earit eivät olleet turhaan matkassa.
[ attachment removed / expired ]

Eikä pelkkää ääntä, vaan myös vauhtia. Eikä kyseessä ollut mikään "satanen lasissa"
[ attachment removed / expired ]

Vaan enemmänkin tämän verran, ainakin Vuoksen ja Pietarinteiden suoralla.
[ attachment removed / expired ]

Yksi niistä harvoista pilvisellä säällä onnistuneista kuvista täydestä vauhdista...
[ attachment removed / expired ]

Toinen sellainen
[ attachment removed / expired ]

Eräitä kutsui heti lähdössä varikko
[ attachment removed / expired ]

jossa kumppaneita sitten olikin vinot pinot säätöjä ja koekäyttöjä vailla.
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Ja liikenne varikkoalueella oli lähtöjen välillä kiireistä. Vanhaa rautaa ja nahkaa!
[ attachment removed / expired ]

Maailmankuuluisuuksia riitti. Saarisen pyörä.
[ attachment removed / expired ]

Tämä oli brittikuuluisuus
[ attachment removed / expired ]

Mutta tämä lienee ollut kaikkein kuuluisin, Agostinin Agusta
[ attachment removed / expired ]

Herra Agostini kiersi rataa kuten muutkin,
[ attachment removed / expired ]

mutta mielestäni paljon vauhdikkaammin. Taisi olla tehoreservejä pyörässä vähän muita enemmän!
[ attachment removed / expired ]

Kuuluisuudet toivat myös median kiinnostuksen yleisön lisäksi paikalle.
[ attachment removed / expired ]

Mutta niin se vaan on, että ruutulippu heilahtaa joskus
[ attachment removed / expired ]

meille kaikille jokaiselle.
[ attachment removed / expired ]

Igorilla oli oma VIP-katsomo suoraan maalin kohdalla  Grin
[ attachment removed / expired ]

Ja sitten vaan ihan piikkiluokasta ääninäyte (huono video). Bassot eivät tietenkään toistu, mutta piikkien kimeä tehopillikirkuminen ehkä vähän...
http://www.youtube.com/watch?v=queO58zvFv4

Huomenna on muistoajojen toinen päivä (klo 12-17). Keliä on luvattu vähän paremmaksi, joten haastan sinne foorumilaiset kuvailemaan lisää paremman laadun kuvia ja videoita!
« Last Edit: 24.07.10, 13:51 by Ilkka Toivanen »

Ei sen tarvitse olla iso vika, kun se on päässä.
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #234 on: 24.07.10, 14:37 »

Oisko tässä samoja koneita hiukka aikasemmalta kun Roadracing oli vielä Touristtrophy.

[ attachment removed / expired ]

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #235 on: 24.07.10, 16:50 »

Jos joku vielä pitäis minulle kädestä pitäen kurssit tämän laitteen hallinasta, juu Ilkka ei kelpaa, ei myöskään entinen vävy, nätti tyttö ja viikko jossain kylillä niinjovain osaisin.Eli nuo kuvat jos osaisin jotenkin isona laitella.
Äh menen tuonne itään kuunvaihteen jälkeen ja kyllä sitten kuvat saavat kyytiä.Ilkka ne minulle laittelee koneelle.
Tais muutoin joku huliskeepperi tipahtaa jossain vaiheessa tuonne Tainionkoskeen, vai muistanko väärin.
Taisi muuten mennä silleen että Giacomo oli ainoa joka tuon pikkutehosen Agustan sai pidettyä aisoissa, joku muukin sitten yritti muttei pysynny käsissä.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #236 on: 25.07.10, 11:45 »

Ilkalla hienoja kuvia Imatranajoista, hauska tuo kuvasarjan alku . . "Poliisi jahtasi" Grin

Rupesin muistelemaan, että minulla pitäisi olla kilpamoottoripyörän muovinen rakennus-sarja jossakin. Löysinkin sen sitten pienen etsimisen jälkeen. Korkealla komeron ylähyllyllä, kaiken takana . . yletyin siihen kun otin avuksi puisen kauhan jolla sain sen vedettyä esille. Ostin tuon yli 30-vuotta sitten mutta en ole kerennyt rakentamaan sitä. Ilmeisesti sitä ei kannatakaan enään rakentaa ettei "arvo" laske.
 Smiley

[ attachment removed / expired ]

Ilkka Toivanen
Offline Offline

Posts: 2635
Date Registered: 06.04.04

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #237 on: 25.07.10, 11:52 »

Ai tämmönen vai?  Smiley
[ attachment removed / expired ]

Benellejä kierti rataa useampikin, nämä tosin taitavat olla viissatasia... kolmipuokki Benelli jäi kuvaamatta (tai ei onnistunut)
[ attachment removed / expired ]

Ei sen tarvitse olla iso vika, kun se on päässä.
Ilkka Toivanen
Offline Offline

Posts: 2635
Date Registered: 06.04.04

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #238 on: 25.07.10, 14:59 »

Lappeenrannan Wilkjärven Winssikerhon kokoontumisajot tänään, Sivari-Jawa
[ attachment removed / expired ]

Soolo-Jawa
[ attachment removed / expired ]

Tämä IC-350 herätti muistoja oman isäukon IC:stä, jollaisen raadon päällä tuli pompittua naapurin kivirauniolla ja irroitettua kaikki mitä irti lähti.
[ attachment removed / expired ]

Mikä maa? Mikä merkki? Oli yllätys ainakin meikäläiselle mopoista tietämättömälle.
[ attachment removed / expired ]

Pelastakaa Merenneito Ariel Zetorin heinähankokoussikasta.  Grin
[ attachment removed / expired ]

Ei sen tarvitse olla iso vika, kun se on päässä.
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #239 on: 25.07.10, 22:36 »


Mikä maa? Mikä merkki? Oli yllätys ainakin meikäläiselle mopoista tietämättömälle.


Tuota eikös tuo siis ole Harley-Davidson WLA ( vai WL? ) jostain 30-40 lukujen vaihteesta? Veikkaan WLA:ta kun on nuo "matalat" lokasuojat.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 23 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1