FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.08.17, 20:46

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 23 Reply Print
Author Topic: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit  (Read 143623 times)
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #240 on: 26.07.10, 04:11 »

Mikä maa? Mikä merkki? Oli yllätys ainakin meikäläiselle mopoista tietämättömälle

Olisiko kyseessä Japanilainen RIKUO? Harrikan kopio joka on mitoiltaan isompi kuin esikuvansa. Smiley

Ai tämmönen vai?

Uskomatonta! Lähes samanlainen Benelli kuin tuo minun pienoismalli! Olin aikoinaan myyjänä urheilu ja askartelu liikkeessä josta ostin tuon muovimallin. Minun tuli sitä sääliksi kun kukaan ei sitä ostanut. Samaa sarjaa oli muitakin kilpapyörämalleja, kuten Norton Manx, BMW ym. Ne menivätkin kaupaksi paremmin kuin tämä Benelli. Liekö sitten niin, ettei Suomalaisilla ollut oikein muistikuvaa tälläisestä Italiaanosta.
« Last Edit: 26.07.10, 04:19 by Jari Vanhatupa »

Ilkka Toivanen

Date Registered: 06.04.04

« Reply #241 on: 26.07.10, 06:16 »

Orvolla oli vastaus aikapas oikein. Kyseessä oli omistajan mukaan lend-lease-Harrikka vm 1945. Tuotu Suomeen 90-luvun alkupuolella ja kasailtu useammasta yksilöstä...

Ei sen tarvitse olla iso vika, kun se on päässä.
Jari Vanhatupa

« Reply #242 on: 26.07.10, 07:38 »

Tuommoinen moottori tuli viikko takaperin minulle lahjoituksena. Kaverini soitti ja sanoi, että: Nyt lentää KM3 roskalavalle, kiinnostaisiko sinua hakea se pois?

Tottahan se kiinnosti, muistojen peli. Tämä oli meillä nuorempana kiinni mm. mopon rungossa ja tynnirevetoisessa lumikiitäjässä. Alunperin on ollut sellaisessa kolmipyöräisessä invaliidi-mopossa tai mp:ssä. Arvelimme sen olevan noin 100 kuutioinen? Merkki ja valmistusmaa on arvoitus. Toisella puolen lukee FS ja toisella KM3. Toinen viittaisi Sachiin ja toinen Venäjälle.
Tuossa on puolipuristin kannessa ja isokierteinen tulppa. Kaksi vaihdetta ja kytkin Käynnistys tapahtuu narulla, joka kierretään kampiakselin päähän. Lisätietoutta tähän kaipailisin.
 Smiley

[ attachment removed / expired ]

55-HO
Former member
« Reply #243 on: 26.07.10, 13:42 »

Alunperin on ollut sellaisessa kolmipyöräisessä invaliidi-mopossa
Tommottessa  laugh  Sad

Risto
Jari Vanhatupa

« Reply #244 on: 26.07.10, 14:28 »

Tommottessa  laugh  Sad
  Risto

Vau! No niin varmaan justiin! Tuossahan on samanlainen moottori! Sinä se Risto olet vasta aika haka selvittämään näitä. Tuo kuva pitää tulostaa ja käydä näyttämässä kaverille . . . me ei oikeen ikinä tiedetty minkänäköisessä laitteessa tuo moottori oli ollut.
Siinä moottorissa on se vaihdevipu siellä takana, eikä siihen saa vaijerikäyttöä niinkuin mopoissa. Ilmeisesti niitä vaihteita sitten vaihdeltiin kädellä sieltä takaa . . .
 Smiley

55-HO
Former member
« Reply #245 on: 26.07.10, 15:30 »

Vau! No niin varmaan justiin! Tuossahan on samanlainen moottori! Sinä se Risto olet vasta aika haka selvittämään näitä. Tuo kuva pitää tulostaa ja käydä näyttämässä kaverille . . . me ei oikeen ikinä tiedetty minkänäköisessä laitteessa tuo moottori oli ollut.
Siinä moottorissa on se vaihdevipu siellä takana, eikä siihen saa vaijerikäyttöä niinkuin mopoissa. Ilmeisesti niitä vaihteita sitten vaihdeltiin kädellä sieltä takaa . . .
 Smiley
Moottorin (runko) onpi tuttu (kuvaliite, oma ADLER MOOTTORIPYÖRÄ  laugh) thmbup, , Kukin saapi tahollaan etsiskellä oikeaa vastausta, nääs mä oletan tuon olevan USSR kopsaus/ kuorten omasigneeraus. Oletan myöskin notta tuo suomessa "myyty" tedän invamopo oli made in russland. Käynnistin mekanismi ,naru, saatta olla kyläsepän modifiointia lumikelkka/tynnyrivetoon. Mistään en löytänyt FS magneeton suojakoppaa, näyttää että tuo reikä tuohon onpi tehty "käsivaralla, eikä tehtaassa.

http://www.dyr4ik.ru/forum/viewtopic.php?t=8877&postdays=0&postorder=asc&start=0

Risto
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #246 on: 26.07.10, 15:31 »

Tuo on siis Fordi, ei Risto muilla juuri takseja lukuunottamatta liiku. Embarrassed

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Arne Wallen

« Reply #247 on: 26.07.10, 15:36 »

Ovatko muutoin nuo kirjaimet/numerot länsimaisia tuossa sylinterin alla?Onko kaasari minkämaan vai Bing kopio.

Rangerit kunniaan.
55-HO
Former member
« Reply #248 on: 26.07.10, 15:36 »

Tuo on siis Fordi, ei Risto muilla juuri takseja lukuunottamatta liiku. Embarrassed
Eilen Opelilla  thmbup

Risto
Arne Wallen

« Reply #249 on: 26.07.10, 15:38 »

Eilen Opelilla  thmbup

Risto

Siis taksilla. Wink

Rangerit kunniaan.
55-HO
Former member
« Reply #250 on: 26.07.10, 15:50 »

Siis taksilla. Wink
[ attachment removed / expired ]   thmbup

Risto
Arne Wallen

« Reply #251 on: 26.07.10, 15:56 »

Arvelin näin.Kuin myös. Embarrassed

Rangerit kunniaan.
Jari Vanhatupa

« Reply #252 on: 26.07.10, 16:05 »

Ovatko muutoin nuo kirjaimet/numerot länsimaisia tuossa sylinterin alla?Onko kaasari minkämaan vai Bing kopio.

Kävinpä verstaassa katsomassa. Kirjaimet ovat länsimaisia siinä lukee: 2,49 . 16027 Kaasari on merkkiä "SUM" Poistin myös mangneetonkopan, se käynnistysnarun laippa näyttää tosiaankin kyläsepän asentamalta, senverran krouvia on työnjälki. Mangneetto on merkkiä ULA 1 CL 1.

Arne Wallen

« Reply #253 on: 26.07.10, 16:19 »

Kyllä tuo kaasari on saksalainen, ei mikään yleinen mutta ihan olemassa oleva.
Selailin hiukka, Bemari on käyttänyt tuota kaasaria -30 luvulla ainakin, eli saksalainen tuo sinun laite lienee.Jatketaan etsimistä. thmbup
« Last Edit: 26.07.10, 16:32 by Arne Wallen »

Rangerit kunniaan.
55-HO
Former member
« Reply #254 on: 26.07.10, 16:53 »

К1В "Киевлянин", 1948

Risto
Jari Vanhatupa

« Reply #255 on: 26.07.10, 17:09 »

No jopas! Puhallinjäähdytteinen versio . . . samanlainen kuin antamassasi Venäläisessä linkissä. Tuo on oikein entisöity ja jossain museossa. Yhdessä noista linkin takana olleista oli sylinterinkansi toisinpäin, siinä oli varmaan ollut myös nuo puhallinkopat päällä.
Kyllä nyt täytyy ilmeisesti olettaa, että laite on 50-luvulta ja Venäläinen merkiltään "käännettynä" K1V. Ellei sitten ole niin, että Saksassakin on ollut tuollainen vastaava, josta tämä minun moottori on.

55-HO
Former member
« Reply #256 on: 26.07.10, 17:35 »

No jopas! Puhallinjäähdytteinen versio . . . samanlainen kuin antamassasi Venäläisessä linkissä. Tuo on oikein entisöity ja jossain museossa. Yhdessä noista linkin takana olleista oli sylinterinkansi toisinpäin, siinä oli varmaan ollut myös nuo puhallinkopat päällä.
Kyllä nyt täytyy ilmeisesti olettaa, että laite on 50-luvulta ja Venäläinen merkiltään "käännettynä" K1V. Ellei sitten ole niin, että Saksassakin on ollut tuollainen vastaava, josta tämä minun moottori on.

Haastetta on nyt sulla, saattaa moottorin ympärille vastaavan lainen invakuljin. Sinut  näin etänä tuntien, saatamme sen vielä tovin kuluttua nähdäkkin  thmbup
Mitä enemmän uppoutuu, sitä enemmän sekoaaa  laugh, Ukrainaan viittaa jotkut linkit, hitsi kun osais rainaa,tai venättä  Embarrassed
http://bcozz.multiply.com/journal/item/2182

Risto

Ps: se missä oli kannen lamellit etuviistoon , uskalsi ajaa luijaa  laugh
Jari Vanhatupa

« Reply #257 on: 26.07.10, 17:45 »

Mitä enemmän uppoutuu, sitä enemmän sekoaaa  laugh

Hah! Hah! laugh Kieltämättä, heti kun näin sen ensiimisen laittamasi kuvan invakuljettimesta niin mieleen tuli heti "mä haluun ton" Shocked

Edit: Nyt kun tuota viimeisintä löytämääsi linkkiä tutkii Google kääntäjän kanssa, niin kyllä jo ollaan melkoisen satavarmoja, että mistä tuo moottori on peräisin.
 Smiley
« Last Edit: 26.07.10, 18:00 by Jari Vanhatupa »

55-HO
Former member
« Reply #258 on: 26.07.10, 17:56 »

Hah! Hah! laugh Kieltämättä, heti kun näin sen ensiimisen laittamasi kuvan invakuljettimesta niin mieleen tuli heti "mä haluun ton" Shocked
Mikäli entisöintiin päädyt, tiedän erään jolla ei polvi (saattaa olla jo parantunut)  ja minulla ei lonkka kestä astumista. Saattaa syntyä kilpailu kumman vanhuudenturvaksi tuosta kaunottaresta (rahaa vastaan tiätysti) olet valmis luopumaan  Wink

Risto
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #259 on: 26.07.10, 18:08 »

Täällä mennään jo.... Grin

thmbup

salgmark miuku telia.com
Pages: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 23 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to: