FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 23:54

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 23 Reply Print
Author Topic: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit  (Read 144003 times)
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #360 on: 06.11.10, 17:16 »

Kyllä se varmaan nyt jo lähtee kun tuo lämpömittari näyttää nollaa! Ellei lähde niin kannatta kiristää takaiskunvaimentimet. Undecided

Jukka Takamaa
Offline Offline

Posts: 3402
Date Registered: 12.06.07

WWW
Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #361 on: 06.11.10, 17:24 »

Miten olis tällanen moottorisahamoottoreista pusattu moottoripyörä ?

http://www.youtube.com/watch?v=DDWqJe1dCgY&feature=player_embedded

Compact and eco friendly sports airplane design:http://max3fan.blogspot.com
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #362 on: 06.11.10, 18:58 »

Kyllä tuollaisellakin suoraa tietä ajelis.Tosin vaimo kieltäny, lääkärikin sano ettet tollasill lähe.Ardenneill, tiedäthän nuo kukkulat tuol euroopas, aikanaan kokeilin.Ei onnistu enää 60 kymppisell pojall mäkiajot.Kapiat on tiet kun yli 100 kmh ajelet peltoteitä.No aikansa kutakin, ei unohdu kun kiikkustuolissa istuu, eikä unohda kaikkea mukavaa noilt ajoilta.Moni kaveri ulkomaalainen jättäny ittensä auton alle tuon jälkeen, saannu muistokirjoituksiakin laittelen ranskankielisenä kunhan kaivelen.Kiikkustuolissa ei harmita kun muutama juttu. Embarrassed

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
55-HO
Former member
Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #363 on: 23.11.10, 10:04 »

Mainoksia Kirjasta : MOOTTORI:PYÖRÄ  sen rakenne ja toiminta   vuodelta 1954 (Antti Oksanen-Otto Brandt)

[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]




[ attachment removed ]
« Last Edit: 23.11.10, 10:11 by Risto Sillanpää »
harriveikko
Former member
Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #364 on: 07.02.11, 07:17 »

Skootteri projekti on tykkänään jumissa,osia tarvis löytää.En mä niitä senkummemmin ole hakennu,mutta jos vastaan tulee.
Mutta kukas muu olis hurahtannu tollaseen velosoleksiin.Tossa olis meikäläisen 660.Kyseinen yksilö on ranskassa valmistettu loka- marraskuussa vuonna 1955.No olen siihen nyt laittanut jo uudet vantaat ja renkaat,sekä pyörä on uudelleen maalattu.Koeajo on tehty ja kaikinpuolin toimii hiton hyvin,ihan kun pitääkin.Kyllä ebay on ollu kovassa käytössä,kun on monenlaista nippeliä joutunu hakeen,mutta kaikki on kannattanut,nyt on kuin uusi.

[ attachment removed ]
harriveikko
Former member
Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #365 on: 07.02.11, 14:57 »

Tänään sitten ulkoilutin tota velosolexia.Tarvi oikein vaimo pyytää ottaan historiallisesta tapauksesta kuvia.Hitto olipa olevinaan komiaa vedellä lähes kuin uudella velosolexilla.Kyllä se vaan meni kohtalaisen hyvin ekat parisataa metriä,mutta sittn pakkaantu lunta jo vetorullalle.Mutta kunhan kesä koittaa,kyllä tolla on kiva pyöräillä.Oli oikein hupaisa vekotin ojella.

[ attachment removed ]
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #366 on: 08.02.11, 07:28 »

Tänään sitten ulkoilutin tota velosolexia.

Hieno kulkuneuvo Harrilla. Mutta mikäköhän tämä on kateelliisen suomalaisvirkamiehen mielestä: mopo, polkupyörä, moottoroitu velo-moto vai mikä? Pitääkö tämä tyyppikatsastaa ja rekisteröidä sekä hankkia liikennevakuutus?
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #367 on: 08.02.11, 18:42 »

Nimenomaan hauska kulkupeli tuo velosolex. Minulla oli tuollainen käytössäni jonkin aikaa, joskus 80-luvulla. On kyllä varsinainen katseidenkääntäjä ja jättää kevyesti kakkoseksi kalliitkin isot moottoripyörät, mitä huomioarvoon tulee. Ajettavuus on erikoinen, siinähän on etuveto.
Tämän ketjun sivulla 2. on pari kuvaa siitä ajopelistä jolla ajelin.

Kyllä tuo mopoksi Suomessa lasketaan ja se pitää rekisteröidä samoin kuin tavalliset mopot. Paljon mielenkiintoista tietoa löytyy, kun kirjoittaa googlen hakusanoiksi "velosolex suomessa"

55-HO
Former member
Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #368 on: 13.02.11, 13:08 »

Tommottinen svenska fauberi kvalitet rantautui talliin muiden laatumerkkien kylkeen laugh.

[ attachment removed ]

Tutun näköinen miekkaa heiluttava tuossa merkissä   Embarrassed

[ attachment removed ]
harriveikko
Former member
Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #369 on: 15.02.11, 06:01 »

Mulla on tollanen Hero,vuosikymmenen vaihteesta (-50-60 luku).Viimeyönä jouduin tarakan korjaamaan,siis laittaan yhden kuuden millin pultin muttereineen.Pyörä on velipojalla lainassa,kun se kuuluu sellaseen harrastajateatteriporukkaan.Niillä on nyt ollu jo melkein koko talven sellanen nätelmä,jossa mun fillarikin näyttelee.
55-HO
Former member
Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #370 on: 17.02.11, 11:54 »

Pikkasen vielä tuosta Kvalitet :ista. Eteenpäin valo , suoralinsinen (sisältäpäin pulp) on merkiltään : DIAMON .

"harmi että dynamo on vaihdettu (Dynamo Solifer)  Angry.

Varkauden esto:     HERA .
 
Jarrurauta:     FAVORIT .

Kurasuojien väri: "mahonki"/kermaraita .

Runko luultavammin jälkikäsitelty maalilla ?,  ja takavanne vaihdettu  Sad .


[ attachment removed ]
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #371 on: 17.02.11, 16:28 »

Tuo takapyörä lienee kokonaisuudessaan vaihdettu uudempaan. Faforitin takakappa vaikuttaa turhan uudelta tuon ikäiseen pyörään.
Diamon etulyhty on kyllä oikein säilymäihme. Nuo kädensijat näyttävät aivan puisilta?. Ovatko nuo lokasuojat puiset?
Jostain vain vanhempi nahkasatula ja vanhempi takapyörä ja semmoinen pitkänmallinen vanha dynamo . . . jos tuota niinkuin alkaa laittamaan . . .
Smiley

Tapio Hiekkalinna
Offline Offline

Posts: 243
Date Registered: 06.10.09

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #372 on: 26.02.11, 22:34 »

 Heippa.
On tullut pieni probleema eteen johon nyt kysäisenkin vastausta, kun täällä forumilla tuntuu olevan tietämystä.
Onko suomeen tuotu ja siellä myyty JAWA 175 cc pyörää.On kyse siitä suurempi pyöräisestä jossa oli erilliset akku ja työkalu
kotelot ja joita ei ollut integroitu takapyörän katteeseen. CZ oli muistini mukaan joko tai 125 tai 150 cc  sekä mustana että
punaisena. Itselläni oli JAWA 350 cc isoilla pyörillä ja jollen aivan houraile se olisi ollut 1954 mallia. Kavereilla oli kyllä 175:tosia mutta ei samaa mallia, siis 19" pyöräisiä. Google ei auta kun siellä ei ole kuvia kuin niistä uudemman mallisista  siellä on 175:tosia  mustana ja punaisena ja taitaapa olla valkoisenakin.
Heikon muistini mukaan JAWA vaihtoi mallia joskus 54-55. Omani ostin 57 käytettynä ja möin kun oli inttiin meno 1958.
Tulipa sekavaksi mutta yrittäkää saada selvää

Huonomuistinen Tapsa.

Tapsa göötanmaalta
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #373 on: 27.02.11, 08:11 »

Kyllä niitä muistaakseni tuli suomeen, ellen ihan hassuja muistele niin Sipoossa taitaa olla ainakin yksi entisöity sellainen.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Esa Jansson
Offline Offline

Posts: 358
Date Registered: 06.02.09

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #374 on: 28.03.11, 16:15 »



Shinya Kimura rakentaa mielenkiintoisia pyöriä. Tästä tulee hiukan mieleen elokuva The World's Fastest Indian.

http://vimeo.com/channels/hd#13159991

Tässä toinen virittelijä:

http://vimeo.com/20789680

Varmasti pian palaavaa... Sörkan pojat Karjalan korvessa, Ässä-rykmentin matkassa 1941
http://koalakustannus.fi/kirjat/kirja.php?id_prd=209
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #375 on: 09.04.11, 17:23 »

Törmäsin "pieneen" ongelmaan tänään kun näin Pappatuntsa vm -74 taas tänään. Hana ollut auki koko talven, ja tankissa ei bensaa. No heitetään kanisterista pikkasen, niin kys bensa valuu kaasarista suoraan ulos? Missäpäin mahtaa olla vika? Ennenkuin alan avaamaan koko koppaa...

Killerhangar
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #376 on: 09.04.11, 17:25 »

Jollei ylenmääräisiä reikiä niin pääsuutin siellä' kohokammiossa jumittunut.Tietty koho jumissa jolloin suutin(neulaventtiili) ei sulkeudu.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Miska Suoreijus
Offline Offline

Posts: 825
Date Registered: 07.10.09

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #377 on: 09.04.11, 19:42 »

Törmäsin "pieneen" ongelmaan tänään kun näin Pappatuntsa vm -74 taas tänään. Hana ollut auki koko talven, ja tankissa ei bensaa. No heitetään kanisterista pikkasen, niin kys bensa valuu kaasarista suoraan ulos? Missäpäin mahtaa olla vika? Ennenkuin alan avaamaan koko koppaa...
Mistäs kaasuttimen kohdasta se bensa tulee ulos? Ja minkäslainen kaasutin noissa pappiksissa yleisesti ottaen on? Olettaen nyt taas, että on vakio..


Nikon D200, Nikon 70-300mm f/4-5.6 ED, Sigma 10-20mm f/4, Nikon 24-120mm
Kuvia: http://www.flickr.com/photos/kaakka/
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #378 on: 09.04.11, 19:55 »

Bing kaasari noissa yleensä on, messinkinen koho joka ajan saatossa vuotaa eikä toimi odotetulla tavalla.Samanlaisia löytynee Solifereista ja Sachs koneista ainakin.Tuon kohon jossa neula samassa voi juottaa kunhan sen tyhjentää, mikäli on rikki.Yleensä puhdistus auttaa.Niin tuota bensaa valuu yleensä ilmanotosta, joskus myös tuon ryyppynapin alta.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit
« Reply #379 on: 09.04.11, 20:07 »

Vuoto on siinä pappiksen konesuojan alla juurikin, en alkanut ottaa auki. Täytyy tehdä se paremmalla ajalla. Siitä ryypyn alta luultavasti.

Killerhangar
Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 23 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1