Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit

<< < (77/92) > >>

susiluoto:
Tuohon voi auttaa pelkkä kopistelu jollain kalikalla kaasarin kylkeen.Helppo avata ja tarkistaa, muistaakseni kaksi ruuvia.

Diibadaaba:
Joo kannattaa ehkä kuitenkin avata se kammio siitä. Ja puhistella samalla suutin puoli
Ja siitähän sitten näet tarkasti, missä kohtaa se vuoto tarkalleen on

Miksu:
Mitää suuttimia... Jesaria vaa jos letku rikki, osien metästystä myöhemmi. On sellane kampe tuo Tuntsa ettei tielle jätä ellei bensa lopu...

Wanhis:
1. Uimurikammion kanteen kiinnitetty bensaletku irti tai löysällä.

2. Ryypytysnuppi jumittunut pohja-asentoon, jolloin "ryyppy" on päällä koko ajan ja polttoaine vuotaa kohokammion kannen ylivuotoreiästä ulos

3. Uimurin "kohon" kartiomaisen neulan ja kohokammion kannen messinkisen tiivistepinnan välissä on roska, jolloin "ryyppy" on tavallaan
    koko ajan päällä ja polttoaine virtaa ylivuotoreiästä ulos.

4. Uimuri "koho" vuotaa, eli se ei pysy pinnalla vaan uppoaa polttoaineeseen ja avaa tällöin polttoaineen tulon jolloin
   se "ryyppy" on tavallaan taas koko ajan päällä. Uudemmissa paappiksissa tuo koho on muovia ja yleensä se kannattaa ostaa uusi mikäli
   sattuu vuotamaan.

5. Mikäli mopo on ollut talven yli ilman bensaa, niin se koho on laskeutunut uimurikammion pohjalle polttoaineen haihtuessa ja on
   mahdollista, että se on silloin jumittunut ala-asentoon kohon neulan alapään mennessä ohjurireikään ja polttoaineen haihtuessa
   tavallaan "hapettunut sinne kiinni.

6. Mikäli koho ei ole alkuperäinen voi sen neula olla liian lyhyt ja silloin käy niin, että kun kuivaan kaasuttimeen tulee
   polttoainetta niin koho kyllä lähtee nousemaan polttoaineen mukana mutta neulan kärki ei osukaan kannen reikään ja taas
   jää se "ryyppy" jatkuvasti päälle. (vika on harvinainen) mutta ei ennen näkemätön, varsinkaan paljon ruuvatussa nuorisomopossa.

7  Uimurikammion kannen ruuvit löysällä tai sen tiiviste vuotaa, vanhemmissa paperinen uudemmissa kuminen o-rengas.

8. Läpinäkyvät muoviset bensaletkut tapaavat ajan mittaan kovettua "kivikoviksi" jolloin niitä on irroituksen jälkeen vaikea
   saada enään tiiviisti paikoilleen. Kannattaa vaihtaa tilalle musta kuminen bensaletku joka on pitkäikäinen ja tiivis.

9. Mopossa ei ole enään kaasutinta, vaan joku on pöllinyt sen talven aikana (erittäin yleinen vika).
   

Varsinaiseen polttoainevuotoon Bing kaasuttimen pääsuutin liittyy vain siten, että jos sen ottaa kokonaan irti tai ruuvaa löysälle niin polttoaine virtaa reiästä ulos jatkuvasti koska kohokammiossa polttoaineen pinta ei nouse lainkaan, eikä kohon neulaventtiili tällöin myöskään sulje polttoaineen tuloa.

Miksu:
Kyllä siinä kaasari vielä on Tai sitten ollut ovela ja jättänyt ryypyn paikalleen. Oli ollut hana vehkeessä koko talven auki (ihme kun oikea omistaja ei muista hanan asentoja) niin voi olla että pieni kosteus saanut bensaletkun tms auki ja sitä kautta virtaa ulos. Se virtaa aika reippaalla tahdilla...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page