Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit

<< < (81/92) > >>

pile:
Ja mitä - eilen maksoin Sundsvallissa hampurilaisesta (kal..kahveineen) saman verran kruunuja kuin esitteen ensimmäisestä moottoripyörästä!?

Nimim. huijattiinko 

PS. Mahtavia ullakkolöytöjä Ollella. Oma paras ullakkolöytö on ukin almanakka merkintöineen säätiloista samalta vuodelta 

Wanhis:
Tuo yli satavuotias kuvasto pitäisi saada skannattua jälkipolvien iloksi, niin kauan kun tuo paperi vielä pysyy kasassa. Minullakin on joitain yli satavuotiaita lehtiä, alkavat vain olla pian siinä kunnossa ettei sivuja enään paljon käännellä.
Paperi on muuttunut jo kokonaan tuollaiseksi ruskeaksi, niinkuin Ollenkin kuvastossa jo osittain on käynyt. Siitä seuraava vaihe on sitten, että sivuja käännellessä lohkeaa isoja paloja, niinkuin piparkakusta.

Sinänsä kyllä mielenkiintoisia esineitä tuosta Ollen kuvastosta näyttää löytyvän. Minulle oli uusi juttu tuo "Ölje lykta" Öljykäyttöinen polkupyörän valaisin! Myös tuo "rengasvetoinen soittokello" on uusi tuttavuus. Mahtoi siinä olla aikamoinen kilinä kun sitä käytti tienpäällä.

susiluoto:

Tuo yli satavuotias kuvasto pitäisi saada skannattua jälkipolvien iloksi, niin kauan kun tuo paperi vielä pysyy kasassa. Minullakin on joitain yli satavuotiaita lehtiä, alkavat vain olla pian siinä kunnossa ettei sivuja enään paljon käännellä.
Paperi on muuttunut jo kokonaan tuollaiseksi ruskeaksi, niinkuin Ollenkin kuvastossa jo osittain on käynyt. Siitä seuraava vaihe on sitten, että sivuja käännellessä lohkeaa isoja paloja, niinkuin piparkakusta.

Sinänsä kyllä mielenkiintoisia esineitä tuosta Ollen kuvastosta näyttää löytyvän. Minulle oli uusi juttu tuo "Ölje lykta" Öljykäyttöinen polkupyörän valaisin! Myös tuo "rengasvetoinen soittokello" on uusi tuttavuus. Mahtoi siinä olla aikamoinen kilinä kun sitä käytti tienpäällä.

Ilmeisesti tuolla tarkoitetaan petroolilamppua tuolla oljelyktalla.

ovalila:

Minulle oli uusi juttu tuo "Ölje lykta" Öljykäyttöinen polkupyörän valaisin!

Toinen hieno oli minusta tuo Acetylengaslykta. Tämä lienee varmaankin se "Karbidilamppu", semminkin kun pari riviä alempana myydään Kalsiumkarbidia. Hieno.

TOC:
Mitenkä liittynee pyöriin voisi kysyä. 

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Anteeksi.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page