Vanhat Mopot, Mp:t ja Fillarit

<< < (85/92) > >>

JaniV:
Quote

Ompa hieno! Onneksi olkoon, epäilemättä yksi Suomen hienoimmista Zundapeista. Onnistuit näemmä löytämään siihen jopa valkosivurenkaat. Saitko hankittua tuohon projektiin uusia varaosia?  Monet osat näyttävät "tehdasuusilta"
 



Kiitos, kyllähän tuohon osia löytyi... esim. pakoputki.
Nettiä tarvi tonkia useaan otteeseen, mutta löyty kuitenkin. Pappiksiin olis osaa vaikka kuinka paljon tarjolla.
Onneksi tuo oma vekotin ei hirveästi kaivannut uutta osaa, eli vanhojen fiksaamisella ja maalaamisella pääsi pitkälle.

Diibadaaba:
Eikös noihin saa jostain ihan präniköitä osiakin? Tunnen ainakin erään, joka harrastuksenaan noita vanhoja mopoja entisöi, niin kyllä hänellä ainakin pappoihin oli ihan ihan uusia osia. En sitten muista noista zundapin osista, mutta kuitenkin. Ja edelleen todella komeaa jälkeä

ovalila:
Quote

Eikös noihin saa jostain ihan präniköitä osiakin? Tunnen ainakin erään, joka harrastuksenaan noita vanhoja mopoja entisöi, niin kyllä hänellä ainakin pappoihin oli ihan ihan uusia osia. En sitten muista noista zundapin osista, mutta kuitenkin. Ja edelleen todella komeaa jälkeä


Kyllä niitä ymmärtääkseni saa, mutta tietyt osat ovat melko arvokkaita, merkin suhteellisen harvinaisuuden vuoksi ( vrt. Pappa yms. )

Esimerkiksi nuo koneen taakse tulevat alumiini (sinkki? ) valua olevat suojukset ovat suhteellisen arvokkaita jos yleensäkään sattuu löytämään. Tietenkin kauneus on katsojan silmässä ja kalleus ostajan lompakossa joten jos priimaa tehdään niin priimasta myös maksetaan....


Linkki esimerkkinä

Wanhis:
Voi olla tietysti, että uustuotantona on ruvettu joitain osia jälleen valmistamaan noihin 50-60 luvun mopoihin. Aikoinaan kun olimme kaverini kanssa superaktiivisia mopoharrastajia joskus 80-luvulla, niin kiersimme maakunnan vanhoja mopokauppoja läpi ja ostelimme kilpaa erilaisia varaosa varastojen jäänteitä sekä mopokirjallisuutta. Kyllä se oli jo silloin hyvin heikkoa se tarjonta muihin merkkeihin kuin Tunturiin ja Soliferiin. Kerran sain eräästä hiomosta ostettua ison erän mäntiä! Siinä oli Simsonia, Dkw:tä Nsu:ta ja muitakin erikoisempia merkkejä niiden tutumpien Sasch ja Puch mäntien lisäksi.
Etupäässä niitä kulutusosia silloin löytyi kuten: vaihdekahvoja, rattaita, vaijereita, laakereita, stefoja ja sen-semmoista. Rungon osat sekä koristeosat olivat harvinaista herkkua ja niihin törmäsi tosi harvoin. Joskus löytyi uusi satula, mittari tai pakoputki.
Kaverini sai kerran ostettua niin paljon Demm osia, että niistä pystyi kokoamaan jopa uuden moottorin!
Tunturi ja Solifer osia olisi toki saanut ostaa vaikka rekkakuormittain mutta ei me niihin vähiä rahojamme tuhlattu, etupäässä saksalaisiin laatumerkkeihin yritettiin jotain löytää . . . ja heikosti löytyi!

JaniV:
Uutta projektia ei pitänyt ottaa tuon Zündappin jälkeen... mutta semmoinen nyt vain ilmestyi.
Vähän uudempaa tosin, eli -73 vuoden Solifer Automaatti.
Eihän tämä nyt wanha ole... mutta onhan sillä jo 38 vuotta ikää kuitenkin.

(edit: tämä projekti meni myyntiin)

[ Attachment not found - or removed ]

Navigation

Up one level

Next page

Previous page