Ett Air Franceflygplan borta

<< < (9/15) > >>

ChristofferJ:

Nepp.  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5282090.ab

Var väl något haveri idag också där dom fick nödlanda i en sjö med en Ikaros? Inte så konstigt kanske, det har ju fint väder idag och då vill nog många ut och flyga. Sen var ju piloten 69 år också. Jag säger inte att dom måste vara sämre piloter, men jag tycker att man har läst om många olyckor med äldre piloter och UL-plan (eller vanliga SEP som i det här fallet).

nighty142:
Nu har Brasiliens ledare (om det är president eller vice president) Jose Alencar fått "vaga" nyheter om att besättning ombord på ett flygplan från TAM sett eldlågor ute i Atlanten, osäkert om det kan vara Air France planet, tiden för själva upptäckandet stämmer dock in med försvinnandet.

jhz94:

Nu har Brasiliens ledare (om det är president eller vice president) Jose Alencar fått "vaga" nyheter om att besättning ombord på ett flygplan från TAM sett eldlågor ute i Atlanten, osäkert om det kan vara Air France planet, tiden för själva upptäckandet stämmer dock in med försvinnandet.

Tyvärr var det ju 30 minuter efter el-felmeddelandet sändes.

project737:
Jag är uppriktigt besviken på dan teknik som används idag, man verkar ju vara så fokuserad på säkerhet så att det rent är skrämmande.

Jag är ingen expert på Airbus men visst är väl rodren elektroniskt styrda? Är det så så blir jag ju nästan mörkrädd, om man kan prioritera terroristattentat mer än att se till att ha bra backup-system ombord så är det ju skandal.

Borde man inte kunna ha en ELT som inte har en antenn utan som sitter på insidan av planet?

BoDy:

Jag är uppriktigt besviken på dan teknik som används idag, man verkar ju vara så fokuserad på säkerhet så att det rent är skrämmande.

Jag är ingen expert på Airbus men visst är väl rodren elektroniskt styrda? Är det så så blir jag ju nästan mörkrädd, om man kan prioritera terroristattentat mer än att se till att ha bra backup-system ombord så är det ju skandal.

Borde man inte kunna ha en ELT som inte har en antenn utan som sitter på insidan av planet?

Spelar ingen roll var den sitter om det är en antenn så fungerar den både in och ut, däremot kan man ju skydda den för EMC pulser som blixturladdningar till en viss del.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page