FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.07.17, 14:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kotiohjaamot / Home Cockpits (Moderators: Jari Mikkilä, Joni Öfverström, Tuomas Kuosmanen)
| | |-+  lentokoneen runko Helsingissä
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: lentokoneen runko Helsingissä  (Read 2957 times)
O-P Pietila

Date Registered: 26.09.02

lentokoneen runko Helsingissä
« on: 08.06.09, 11:02 »

Osaako joku valoittaa mikä kone/runko on kyseessä?
näyttää oivalta simun aihiolta.

edit: kaverilta lisätietona tuli että paikka on Herttoniemessä, Mekaanikonkadulla (Itäväylän kupeessa).
Voisiko tämä olla sitä Planet Hollywoodin jäämistöä? Keskikuvassa näyttäisi taustalla olevan myös joku siiven tapainen.
Kuvien ottamisesta on pari vuotta aikaa, eli varmaa ei ole onko runko enää kyseisellä paikalla. Joku paikanpäällä asuva voisi käydä kyselemässä.. Smiley

[ attachment removed / expired ]

« Last Edit: 08.06.09, 12:40 by O-P Pietila »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Global Moderator

Date Registered: 05.07.01

Re: mysteerinen lentokoneen runko Helsingissä
« Reply #1 on: 08.06.09, 11:23 »

Socatan tuote, malli joko Tampico, Tobago tai Trinidad
« Last Edit: 08.06.09, 11:41 by Mikko Maliniemi »

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
O-P Pietila

Re: mysteerinen lentokoneen runko Helsingissä
« Reply #2 on: 08.06.09, 11:30 »

Socatan tuote, malli joko Tampico, Tobaco tai Trinidad
Kyljen matkatavaraluukku on kaikissa samanlainen ja kuvat ovat aika huonoja joten paremmin ei tyyppi selviä, mutta valmistaja on kyllä taatusti Mikon kertoma Socata.
Olisi hauska tietää mikä tämänkin runko kohtalo lienee ollut?
Elias Lohilahti

Date Registered: 05.11.07

Re: lentokoneen runko Helsingissä
« Reply #3 on: 08.06.09, 14:07 »

Etuikkuna viestis Tampicoa, tollanen jyrkkäkulmanen.

EDIT: Saattais ehkä olla myös Tobago, muttei ainakaan Trininad.
O-P Pietila

« Reply #4 on: 09.06.09, 05:30 »

foorumin toiselta puolelta tulikin jo tietoa:

"Tobago SE-GFR. Näin sen ensimmäisen kerran tuolla kotikutoisella moottoripellityksellä Hernesaaressa elokuussa 1992. Sen jälkeen se tosiaan oli Keravalla Planet Hollywoodissa, Fun-Funissa tms. suojamaalattuna yhdessä kotimaisen AA-2:n OH-AYI kanssa: http://www.multi.fi/kik/grumman/ayi.html

Tämän jälkeen molemmat näkyivät Hernesaaressa hekokentän naapurissa, mutta siitäkin on aikaa. Samassa läjässä oli Harlinin businessjetin "runkokin". Sen jälkeen tämä on ainakin maalattu uudelleen.

Terv,

Kössi"

Siitä sitten vaan rungon metsästykseen ja simuprojekti alulle. Tähän näyttäisi löytyvän lentomallikin:
http://www.screenshotartist.co.uk/Lionheart_Socata_Review_paypal.htm
« Last Edit: 26.11.09, 09:26 by O-P Pietila »
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #5 on: 02.11.13, 16:54 »

Kauhavalla näin tänään omakotitalon pihassa kokonaisen lentokoneen! Oltiin mökillä käymässä lappajärvellä ja vaimo ajoi., minulla oli aikaa katsella tienvierustan meininkiä. Hei, Tuolla on lentokone talon pihassa! Valkoinen alataso siivet kiinni ja kaikki tunnus OH . . . pahus en kerennyt lukea! Hei siellä oli lentokone talon pihassa!
Shocked
Vaimo ei hidastanut, hänen mielestä siinä ei ollut mitään ihmeellistä kun kauhavan lentokenttä on näin lähellä. Talojen pihoissa voi olla lentokoneita. No, pitänee ensikerralla katsoa tarkemmin jos olen itse ajamassa.
Undecided

Juuso Issakainen

Date Registered: 02.07.12

« Reply #6 on: 02.11.13, 17:58 »

Vaimo ei hidastanut, hänen mielestä siinä ei ollut mitään ihmeellistä kun kauhavan lentokenttä on näin lähellä. Talojen pihoissa voi olla lentokoneita. No, pitänee ensikerralla katsoa tarkemmin jos olen itse ajamassa.
 Undecided
Ei mitään ihmeellistä Grin Grin

PPL, DV20, DA40NG
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #7 on: 03.11.13, 09:26 »

Eipä niin  Sad . Taitaa olla aika tavallista, että vaimoja lentokoneet, ilmailu tai mikään siihen liittyvä ei ihastuta - korkeintaan vihastuttaa.

Arvatkaan miksi minunkin piti hankkia tietokoneeseen liitettävät kuulokeet, vaikka paremman äänen antavat kunnon kajarit ja subwoofer ovat olleet jo iät ajat?

Grin

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Juuso Issakainen

Date Registered: 02.07.12

« Reply #8 on: 05.11.13, 13:56 »

Eipä niin  Sad . Taitaa olla aika tavallista, että vaimoja lentokoneet, ilmailu tai mikään siihen liittyvä ei ihastuta - korkeintaan vihastuttaa.

Arvatkaan miksi minunkin piti hankkia tietokoneeseen liitettävät kuulokeet, vaikka paremman äänen antavat kunnon kajarit ja subwoofer ovat olleet jo iät ajat?

Grin
Vanhemmat muutti alakertaan ja pikkuveli EI herää kajareista tuleviin ääniin thmbup.

PPL, DV20, DA40NG
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #9 on: 06.11.13, 08:16 »

Vanhemmat muutti alakertaan ja pikkuveli EI herää kajareista tuleviin ääniin thmbup.

Minun vanhempani ovat muuttaneet paremminkin "yläkertaan" kymmeniä vuosia sitten ja pikkuvelikin eri osoitteeseen jo yli 40 vuotta sitten.  Smiley

Niin, eihän minulla tuolla henkilötiedoissa tosiaan ole ikätietoa. Asutaan nykyään kahdestaan vanhan aka... rakkaan vaimoni kanssa.

Roll Eyes

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1