FSX addons, blev chockad när jag testade Wideview FSX

(1/6) > >>

Gubben:
Jag har funderingar på att gå över till FSX , inst FSX sp1,2 på två burkar och wideview 3.1 bara på kul trodde inte på att
det skulle funka så bra.
Efter lite exprimenterande la jag in Mega ESSA hade även max AI traffic alla sliders på ultra high, flög över essa med 737-800 på ca 500feet,
ställde 25 fps max det gick silkesmjukt
Ställde på ytterliggare max50 fps det bara flöt på låg som lägst 48fps bättre flyt än fs9
Vad är det mest krävande addon för FSX inte flygplan utan scenery väder teränng etc måste testa.
Wideview och widetrafic för FSX var grymt klart mycket bättre än fs9.

Hasse

Gubben:
Nu är jag helt såld på FSX wideview inga problem med sync av moln längre ( efter FSX sp2 ).
Funderar på UTX -Europa och FEX, vad tycker ni finns det alternativ?
Pulade ihop client burkarna igår 3st med E8600 @4,3ghz och ATI 4870.( två  var från fs9 systemet, och jag hade delarna och E8600 liggande i en kartong.)
Till server har jag en gammal Quad 9650 @3,8ghz med Ati 3870x2 med 4 skärmar för Instrument etc (var surfburk före det här).
Ligger som lägst när jag taxar inne vid Sky city en 180 graders sväng, har maxad Ai och nästan ultra high inte
fullt på autogen, har då som lägst 28-30fps sen ligger den på 40 som jag låst fps:en på med MadDog 2008.

CoNa:
Kan inget annat än rekommendera ORBX och deras jobb med Australien.
YMML är en rikigt krävande flygplats skulle vara intressant att höra vad du får för fps på den.
Ska bli kul att se när de är färdiga med USA.

noneedforaname:
Låter fantastiskt att få FSX att flyta så bra! Kan bara drömma om vilken upplevelse det skulle kunna vara. Självklart ska du gå över till FSX under de omständigheterna!
(Själv har jag gett upp FSX och konverterat till FS9 i väntan på bättre tider - kalla mig bakåtsträvare).

Nästan så att du måste lägga upp lite bilder. Och filmer. Nu. 

Gubben:
Hej
Nu har jag hunnit testa lite mer men inte Tweakat FSX någonting alls.
På servern har jag Addon plan och IVAP, SB4, Activesky X, över från en laptop(multi PC).

Client datorerna har UT-europa, X Graphics.
Under testerna kom jag underfund om att mina client datorer klarade 2st skärmar med 1680x1050 utan
så stor fps förlust, det fattas en 22 nu men har en på gång.
Det blir ett 5 skärmars för vyerna ( 225 graders synfält).

Widview 3.1 och widetrafic är ett helt nytt system ingenting är likt ww2004.
Vädret syncas perfekt, AI eller Online flygplanen är helt perfekt synkade.
Det finns en Boost för clienterna som jag inte aktiverat tidigare.

När jag kör två skärmar per client så satt jag ner fps till max35 den skunker inte under 30fps online
på ESSA (Aerosoft mega ESSA) med dåligt väder, moln 3d setting max,det är molnen som är flaskhalsen nu.
På UT-Euorpa har jag nästan allt aktiverat.

Slutsatsen är att jag kan Flyga MadDog 2008 med samma fps online som man klarar med glidern med en snabb dator offline på en
skärm,det gör mitt med 9 skärmar online.

Nu har jag skrotat fs9 för gott, allt är bättre i FSX förutom att det inte finns så många senerier ännu.
Dom flesta addontillverkare som PMDG gör snart bara produkter för FSX.

Det kommer lite bilder när allt är klart.

Navigation

Up one level

Next page