Nattflygning till Umeå

(1/2) > >>

simonbrygg:
I förgår satt jag och Peter hemma hos Kull och funderade vad vi skulle hitta på efter att man spenderat eftermiddagen nere vid båthamnen i solen. Efter ett tag kom jag med förslaget att vi kan ut och flyga, ren impuls bara som kom. Då man är ganska less på att dra ut maskinen och hålla på en massa för att sedan flyga ett varv över fjällen tänkte vi att vi flyger någon stans i stället. Kom till slut fram till att Umeå kan vara något då de har H24 och det är norrut så slipper vi totalt mörker typ. För att underlätta och slippa ladda upp bilderna 2 gånger så länkar jag till sidan i stället där reportaget ligger. Du hittar allt med reportage och bilder från turen till Umeå och tillbaka på

---  http://osdphoto.se/  ---

/Simon Brygg

mgerner:
Vackert, såg ut att ha varit en trevlig tur!
Är det bara jag som inte är van vid de norrländska miljöerna, eller är det midnattssolen som gör att det är så ljust? 

simonbrygg:

Vackert, såg ut att ha varit en trevlig tur!
Är det bara jag som inte är van vid de norrländska miljöerna, eller är det midnattssolen som gör att det är så ljust? 

Mja, solen går typ ner 3 grader och vänder igen så hinner aldrig bli helt mörkt men det är inte helt ljus dygnet runt.

mgerner:

Mja, solen går typ ner 3 grader och vänder igen så hinner aldrig bli helt mörkt men det är inte helt ljus dygnet runt.

Jag förstår, tack!

hv_robban:
Vilken snilleblixt!

Navigation

Up one level

Next page