FSX Ljud

(1/1)

Nippegubbe:
Hej alla, jag har skaffat en ny dator som ska passa lite bättre till FS och nu när jag då skaffat en värre maskin så tänkte jag på allvar testa FSX. Men när jag startar en flygnin med t ex flygmoppen eller en Cessna så blir det en massa skrap och skarpa knäpp ljud i högtalarna. Motorljudet kan vara riktigt pissigt. Några idéer?

Nippegubbe:
Efter mycket bökande och stökande tror jag mig nu ha löst problemet. Jag har mina bordshögtalare bakom skärmen som är en HDMI skärm med inbyggda högtalare. Det jag inte noterade var att störningarna kom från skärmens högtalare och inte bordshögtalarna. När jag ströp skärmens högtalare till noll så försvann problemet. Det var den andra datorn med den andra HDMI skärmen som har gett mig störningar i ljudet. När jag pratade med HP om min första skärm så sa de att det var ett felkonstruktion i skärmen, men det verkar mer som att är en felkonstruktion i HDMI prylarna.

noneedforaname:
Bra att problemet försvann. Så vad blev det för dator? Funkar det bra med FSX? Alltid lika nyfiken...

Nippegubbe:
Har mest bara installerat FSX, men det lilla jag testat med Cessnan så flyter den på helt ok. Den enda stora maskinen jag har för FSX är Maddog, men den drar alltjämt för många framesrates så jag har inte ens försökt få den i luften. Får bara upp 7 rates/sec när overheaden är framme så jag fortsätter med min PMDG 738 som har blivit ännu bättre att flyga på den nya burken. Jag inbillar mig att jag inom en snar framtid kommer att kunna landa själv utan autoland m m.
Vad det blev hårdvarumässigt är jag inte så hemma på mer än att det är Intel duo core, herts vet jag inte. Två Geforce GTS 250 grafikkort.

Navigation

Up one level