Dusseldorf Spotting [20081229]

(1/2) > >>

nighty142:
Här följer lite bilder från de timmarna jag var på Dusseldorfs spottingterass, följer Serdars initiativ 
Huvudsyftet med resan var att flyga Stockholm - Dusseldorf, sova en natt på flygplatshotell och sedan fortsätta resan till Miami för nyårssemester med familjen. Allt med Lufthansa. Det hade blivit lite strul med våra biljetter, resebyrån hade lagt in tre stycken biljetter som alla stod i min pappas namn, därför drog vi till flygplatsen tidigt på morgonen. Biljett problemet löste sig med tysk disciplin och rutin och efter check in drog jag iväg i jakt på den beryktade spottingterassen. Nu hade vi en massa timmar att slå ihjäl på flygplatsen, vilket för mig inte är några större problem.

[ Attachment not found - or removed ] Redigt nöjd! Hittade den till slut, vädret är klockrent, humöret på topp, en trevlig spot att fota från och till råga på det vänliga spotters runt omkring en 

[ Attachment not found - or removed ]
Först en liten anstormning med Air Berlin...

... som för mig var ganska intressant motiv, men man kunde känna att det för en lokal spotter inte var något speciellt att hänga i julgranen.

Sedan kom Tunis Air

Och Aer Lingus från Dublin

Och Pegasus

Sedan kom min absoluta favorit, British Airways Boeing 767 från London. Morgonflighten mellan London och Dusseldorf, fullpackad med affärsresenärer.

Under tiden hade många på terassen förflyttat sig, jag märkte snart av varför. Delta hade taxat ut och ställt sig vid avisnings platsen.

Sedan var avisningen i full gång!

Styrman får göra preflight denna gång. Man har verkligen full uppsikt över gater och rörelse runt planet eftersom terassen är placerat på ett sånt bra sätt.

Sedan drog Delta! Notera den gröna tailen orsakad av avisningsvätskan.

Detta var det sista planet jag fotade.

Efter det gick jag ner till familjen, tog en varm chocklad på Starbucks och begav mig mot security. Snart var det dags att sätta sig på Lufthansas A340-300 till Miami. Men det, är en helt annan historia!

Tack för mig 

Flygkapten:
Fina bilder! 

airbus380:
Fina bilder, man känner verkligen av kylan....brrrrr

Tack för att du lade upp bilderna

/Serdar

jhz94:
Fina bilder.
Men jag fattar inte varför Starbucks inte finns i Sverige.

Flygkapten:

Men jag fattar inte varför Starbucks inte finns i Sverige.

Det finns redan så många Starbucksinspirerade kaffebarskedjor i Sverige (Espresso House, Wayne's, Coffeehouse by George, etc.) att Starbucks förmodligen inte vågar satsa på Sverige!

Navigation

Up one level

Next page