Gårdagens flygövningar [20090702]

(1/2) > >>

nighty142:
Här följer lite bilder från gårdagen, flög först två timmar med lärare från Bromma till Skå Edeby och Vängsö, sedan flög vi tillbaks till Bromma efter en hel del airwork. Vi tankade om på Bromma och så släppte jag av min lärare vid klubben, nu var det dags för lite EK flygning igen. Fick order om att flyga ut till COR och öva på det jag tyckte kändes nödvändigt att öva på.

[ Attachment not found - or removed ]
Här är GMD innan jag ska sätta mig i den, vi hade klämt in den mellan KFZ och IZZ flygningen innan.

Skönheten 

Cockpit efter motoruppkörning, jag ropar upp Bromma tornet och anmäler redo för utpassering Älvnäs. Jag får klart till väntplatsen eftersom en Malmö Aviation ligger på final till bana 12.

Då passar man på och ta en sån där "idolbild" ni alltid tjatar om här i forumet 

Sedan följer en normal takeoff följt av en högersväng.

Efter cirka en timma i luften med diverse branta svängar och svängar i stig och sjunk var det dags för mig att återvända. Inget banbyte hade skett, så det skulle bli landning bana 12 vilket gör att man passerar in via Svartsjö och sedan Kanaan. Här på bilden ser ni Skå-Edeby som ligger precis i närheten av punkten Svartsjö...

Nästan precis över Svartsjö nu.

Ropar upp Bromma tornet igen
"Bromma, SE-GMD, Svartsjö, QNH1017 och information India för landing"
"SMD, flyg mot Kanaan 1500 fot"
"Flyger mot Kanaan 1500, MD"

Kollar ni riktigt noga ser ni Bromma , Kanaan är en båthamn som ligger högra hörnet. Efter att passerat Kanaan fick jag klart inflygning och landningen blev en riktig smekare på bana 12.

Det var allt från mig, tack för att ni kollade! 

niclasm:
Fina bilder!
Roligt med lite bilder från utbildningen
Idolbilden var ju klockren, du ser så avslappnad ut

//Niclas

Gud:
Härliga bilder!

alxXx:
Ser inte alls dumt ut det där!

Men pratar du verkligen svenska på radion Emil? 

Beppe:
Fina bilder Emil!
Kul att du fick med mina favorit får i högra hörnet på bild 8, har suttit och pratat med dem några sommar nätter i brist på annat att göra.

Navigation

Up one level

Next page