Arlanda 090701 + lite Gardemoen

(1/4) > >>

Henrik.H.:
Tog en heldag på Arlanda den 1 juli, och som många säkert känner till är ju 19R/01L avstängd, vilket pga sydliga vindar, gjorde att 26 användes för landningar och 19L för starter under hela dagen. En bra kombination tycker jag

Skyways SE-LIO

[ Attachment not found - or removed ]
Malev HA-LOE

Lufthansa D-AILL

Norwegian LN-NOP

Norwegian SE-RDR

Qatar A7-CJA

British Airways G-EUUP

Easyjet G-EZAV

SAS LN-ROO

Två extrabilder från Gardermoen 24 juni.

Vi hittade en grym plats längs med 19R, som en lång kulle längs med en del av banan så att man kommer högt upp ovanför stängslen. Synd bara att jag inte fick någon bild på Thai A340-500, eftersom mest 19L användes för starter.

Atlas Air N522MC

ExecuJet Europe AG HB-JEN

simonbrygg:
Ser bra ut, lite starka kontraster men svårt att slippa det när man fotar mitt på dagen. Ser bra ut men du har lagt på lite mycket skärpa i efterarbetet, ser lite för skarpt ut. 

nighty142:
Kul att se 

Ser bra ut men du har lagt på lite mycket skärpa i efterarbetet, ser lite för skarpt ut. 

Är nog heat-blurr som sabbar det hela.

Henrik.H.:
Tack för kommentarerna.

Skärpan, jo... kan hålla med om det. Har lite problem på den fronten Får inte riktigt till det som jag vill ha det. Är väl en kombination av min relativt simpla/billiga kamerautrustning och mina photoshop-kunskaper som ligger bakom det, skulle jag tro.

simonbrygg:

Kul att se 

Är nog heat-blurr som sabbar det hela.

Även om det är heat så går det inte att få bort genom att lägga på en massa skärpa 

Navigation

Up one level

Next page