Fs säger att datorn har slut på minne!

(1/6) > >>

alexander96:
Jahapp. Ännu en flygning föstörd. Allt gick bra i 1timme och 50min. Sen sket sig allt. Jag fick upp den allt med vanliga rutan som säger att ''Your computer has run out of avavible memory. Flight Simulator will now quit...''
Jag har rensat på hårddisken, men ändå så komemr det här problemet fram. Vill helst undvika en ominstallation av FS, då jag har mycket addons och FS är perfekt i övrigt nu.

Nån som vet hur man ska lösa det?

Tacksam för snabba svar!

//Alle

niclasm:
Hur mycket ram-minne har du?
Hade samma problem med mitt fs och utökade mitt ramminne till 4 GB. Använder Windows XP så kan bara utnytja 3,2 GB men problemet försvann

//Niclas

alexander96:

Hur mycket ram-minne har du?
Hade samma problem med mitt fs och utökade mitt ramminne till 4 GB. Använder Windows XP så kan bara utnytja 3,2 GB men problemet försvann

//Niclas

Har 4GB. Och 64 bitars Vista Home Premium. Men, är det RAM minnet den menar? Trodde det var hårddisken.

niclasm:
Japp, vad jag vet i alla fall.

Kör du enbart fs när du flyger eller har du andra program igång också?
Kolla i aktivitetshanteraren (Ctrl+Alt+Delete) hur mycket ramminne som är "upptaget".

//Niclas

CoNa:
Kör ett memtest på RAM minnet också. Jag hade en dålig modul som ställde till en massa problem för mig i våras.
Jag fick liknande problem innan den ballade ur toltalt.
Fick den utbytt utan några problem. Kingstons livstids garanti är ganska bra ;-)

Navigation

Up one level

Next page