EZ-Scenery, Rwy12, Whisplacer

<< < (13/24) > >>

Miksu:
Kerrotkos mitä paketteja käytit?

gangst:
Ääh... on teillä EZ-scenery-käyttäjillä ainakin valinnanvaraa... whisplaceristahan löytyy vain FSX:n default-objektit, ja ei läheskään kaikkea mitä haluaisin. Enkä edes ole törmännyt vielä missään mihinkään objekti-paketteihin FSX:lle. 

fly_boy:
Heikki, ei tarvi mennä kuin johonkin lisäosasivustolle kun jo löytyy paljon objekteja. Esimerkiksi static aircraft objekteja löytyy flightsim.comista paljon

ToniH22:

Vie kyllä aivan tuhottomasti aikaa tuo rakentaminen.

Ei tuo vie aikaa läheskään niin paljon kun aloitat mallintamaan itse kaikki alusta lähtien.
Tässä on kuvaa omasta projektista, jota olen päivitellyt pitkin vuosia. Tämän kaupunki projektin aloitin vuonna 2003.
Siitä lähtien on tuohon tullut lisättyä rakennuksia sitä mukaan mitä kehitys tuo tullessaan. Huom. kaikki rakennukset ei ole mitään valmis objekteja, vaan tuskan ja työn tulosta.
Kaikki on pienestä neliöpalikasta lähdetty tekemään teksturointia myöten ja tuossa on sitä aikaa saanut kulumaan mukavasti, ja valmishan tämä projekti ei ole.
Eikä varmaan sitä tule olemaankaan koskaan

Maiseman teko on siis aloitettu FS2002 ajalta ja sitä mukaan kun tullu noita maisemia päivitettyä kun simulaattorit on päivittynyt.
Rakennukset on mallinnettu Abacuksen Scenery Apprentice ohjelmalla, toistaiseksi siitä ei ole kuin FS2002 versio olemassa, mutta kaikki mitä sillä olen tehnyt toimii FS9:ssä ja FSX:ssä.

St. Petersburg, Florida

[ Attachment not found - or removed ]

Miami, Florida

Wanhis:
Upeita nuo Tonin kaupunkimaisemat, niitähän olet tehnyt muistaakseni . . . oliko peräti kymmenistä kaupungeista! Mutta Hiltunen onkin "Pro-sarjan" heppu.
Säilyivätkö ne sinun tekemät sceneryt Avsimissä, sen tuhon jälkeen vai jouduitko uppaamaan niitä sinne uudelleen?
Niin . . eihän näissä Ez:lla ja muilla vastaavilla ohjelmilla tehdyissä pikku-sceneryissä niin kauhean paljon aikaa mene . . no . . kaikki on suhteellista, mikä on sitten kenenkin mielestä paljon. Olen huomannut, että jos ei aseta mitään aikataulu-tavoitetta niin silloin ei pitkäkään aika tunnu niin pitkältä.
Tuossa vuoristomökissä minulla meni pari päivää. Nopeamminkin saisi valmista jos kaikki objektipaketit olisivat paremmin järjestyksessä ja löytäisi heti tarvitsemansa. Pitäisi varmaan tehdä niistä "pikkukuvia" ja jonkinlainen karttakansio.

Ez-scenery ja muut vastaavat "helpot" ohjelmat kyllä puoltavat paikkaansa, sillä niillä pääsee pienellä vaivalla maisemien tekoon kiinni ja näkee heti jotain tulosta. Tämä seikka taas tuo uusia sceneryjen teosta innostuneita henkilöitä alalle, joista sitten myöhemmin saattaa kehittyä oikeita alan osaajia.
Minä kun olen jo vanha ukko ja opin hitaasti, niin en ole asettanut tavoitteita kovinkaan korkealle . . . seuraavan vuoden aikana jos oppisin tekemään G-maxilla oman kotitalon ja kesämökin, sekä tekemään niistä Ez-sceneryyn objektit.

Vaikka tämä onkin tälläisä "leikkiä" ja ainakin minulla lipsahtaa usein jonkinlaisen pelleilyn puolelle, niin me aloittelijat olisimme silti mielissämme mikäli alan todelliset osaajakin kävisivät täällä välillä neuvomassa, kuten Toni.H ja Mikko.L jo ovat käyneetkin. Voisimme sitten ne karkeimmat virheet välttää . . . .

Mikko Suomela kyseli, mitä EZ-paketteja käytin tuossa edellisessä työssä. Tuossapa nuo taisi olla: 

Tytöt                   ez_babes.blg
Kasveja               brush_n_bush.blg
Kasveja               kf_vegetation.blg
Talo+puupinot    lens_ez_wood.blg
Kamera               Ifobjlib5.blg
Sauna/maja        Ifobjlib4.blg
Puita                   MT trees9.blg
Torni,metsä ym.  ron_ez_outdoor_2blg

Navigation

Up one level

Next page

Previous page