Flightspotting på Landvetter

(1/2) > >>

Swesim:
Hej!

Om vädret blir bra, och om inget annat dyker upp så funderar jag på att ta mig ut till Landvetter och prova fota lite.
Jag har aldrig varit där förut och tänkte om jag kunde få lite tips om spottingplats och vilken busshållplats som jag kan kliva av vid.  Som det ser ut nu så ser det ut att bli halvklart eller mulet på lördag med knappt 20 grader, men så länge som det inte regnar så är det lungt.

airbus380:
Kolla

http://www.scramble.nl/airports/index.html

/Serdar

Hagrido:
Problemet med landvetter är väl att det är fruktansvärt dåligt med platser att fota på.. Sen beror det ju på vilken bana dom använder. Om dom tex kör på 03 så är det svårt att ta bilder.. Om du tex står högst upp i p-huset kan du ta bilder precis i starten.. Annars är det bil som gäller och sen vandra 30 min för att ta på inflygningen. Kör dom 21 så får man gå 20-25 min runt staketet från cargo området i sumpmark. Så vill du ut där så är det riktiga kängor eller stövlar. Jag själv har inget planerat under dagen förutom jobba under natten så jag kan hänga med ut. Vad sägs om en heldag? Börja tidig morgon och ta lite flighter och sen flytta på oss så vi slipper ha solen på oss.  Då har vi även bil

Swesim:
Tackar för länken Serdar, ska kika lite på den. 

Problemet med landvetter är väl att det är fruktansvärt dåligt med platser att fota på.. Sen beror det ju på vilken bana dom använder. Om dom tex kör på 03 så är det svårt att ta bilder.. Om du tex står högst upp i p-huset kan du ta bilder precis i starten.. Annars är det bil som gäller och sen vandra 30 min för att ta på inflygningen. Kör dom 21 så får man gå 20-25 min runt staketet från cargo området i sumpmark. Så vill du ut där så är det riktiga kängor eller stövlar. Jag själv har inget planerat under dagen förutom jobba under natten så jag kan hänga med ut. Vad sägs om en heldag? Börja tidig morgon och ta lite flighter och sen flytta på oss så vi slipper ha solen på oss.  Då har vi även bil

Okej, få se hur det blir med heldag, skulle vara skoj. Synd nu att jag börjar bli lite förkyld men hoppas på att det blir bättre. Sen har jag bara vanliga skor eftersom att jag bara är i Göteborg tillfälligt men det går nog att lösa.

Hur funkar det med digitalkamera, använder en med 12x, tänkte då på avståndet. 

Hagrido:

Tackar för länken Serdar, ska kika lite på den.  :)Okej, få se hur det blir med heldag, skulle vara skoj. Synd nu att jag börjar bli lite förkyld men hoppas på att det blir bättre. Sen har jag bara vanliga skor eftersom att jag bara är i Göteborg tillfälligt men det går nog att lösa.

Hur funkar det med digitalkamera, använder en med 12x, tänkte då på avståndet. 

Som det ser ut så blir det västliga vindar och då lutar det åt 21an. Då blir det till att traska längs staketet från cargo området. Sen vrider solen och kommer störa rätt mycket men finns då ett annat ställe att vara på fast det är bil som gäller dit. Vad sägs? Är du sugen på att dra iväg imorrn? Jag kommer ta med mig mat så man står sig några timmar Hör av dig på 0701-407222 så ser vi. Var i Göteborg är du?

Navigation

Up one level

Next page