Jumpseat till Thessaloniki med SAS 737-800 LN-RRK 24 Juni

(1/2) > >>

ekepeke:
Hej!

För en dryg månad sen flög jag till Thessaloniki för en veckas semester i Halkidiki. På dit vägen hade min farbror fixat jumpseat. Bilderna är väl som sagt en dryg månad gamla men jag har inte haft lust att redigera de. Men bättre sent än aldrig .

Vi börjar med vid gate 12 på Arlanda, planet är en 737-800 med registrering LN-RRK. Besättningen är lite irriterad på att deras avgångstid att flyttats en dryga 40 minuter. Mao. var planerad avgångstid 07.30 lokal tid, men slot-tiden var satt till 08.13. För min del gör det ingenting att få ägna 40 minuter extra i cockpit.
Enligt ATIS är bana 08 i användning. Vi ropar upp delivery och får klart via NOSLI4L runway 08LT. Vid drygt en kvart innan avgångstid påbörjar vi pushback.

[ Attachment not found - or removed ]

Vi taxar ut till bana 08 och tower berättar att vi får ställa upp efter den avgående Skyways Fokker 50.
Vi lyfter exakt på estimerad avgångstid.

På bilden befinner vi oss just norr om Arlanda. Vi blir först klarerade upp till FL180 och därefter FL350.

Efter detta gör vi ett hopp, vi har lämnat FL350 och fortsätter ner mot FL130.

På bilden ville jag få med Medelhavets vatten. Vi får vektorer av Thessaloniki Tower.

Gear Down

Runway in sight. Vi gör en VOR inflygning.

Vi kommer närmare bana 34

Efter en otroligt mjuk landning taxar vi mot våran gate, här bakom en Easyjet A319.

På hemresan blev det ingen jumpseat, då Luftfartsstyrelsen hade fått för sig att ha en inspektionstur. Hemresan var hyffsat bekväm, men man sitter inte så där superbra i de små sätena, bara krångla ner mina 1.90 i den stolen, nä det är inte roligt . Dock var det nån utvecklingstörd tjej som skrek hela flygningen igenom, lite skraj var jag.

Eventuellt kommer fler jumpseat bilder när jag åker hem från Östersund om tre veckor.

Det var alla mina bilder, hoppas att det var någonting att se på Lämna gärna en kommentar

Ha det bra

MvH

Erik

jhz94:

Hemresan var hyffsat bekväm, men man sitter inte så där superbra i de små sätena, bara krångla ner mina 1.90 i den stolen, nä det är inte roligt

Va glad att du slapp Ryanairs säten
Dessutom så är väl jumpseat inte så mycket bättre angående komforten, men bra mycket roligare.

ekepeke:

Dessutom så är väl jumpseat inte så mycket bättre angående komforten, men bra mycket roligare.

Mja, ja tyckte jag hade det bättre med benutrymme i cockpit faktiskt

charliecdu:

Nja Ryanair dom har la inte så dåliga stolar de är ju bara man inte kan fälla dom ju... annars inget problem

Ogge:
Är du 13 år och 1,90 lång? Inte dåligt!

Fina bilder!

Navigation

Up one level

Next page