FSX: aloittelijan kysymyksiä

(1/41) > >>

PilottiLM:
Eli minulla on tilauksessa Microsoft Flight Simulator X Deluxe ja olen lentänyt demoa. Haluaisin vastauksen muutamiin kysymyksiin.

Miten saan aloitettua lennon sillä tavalla, että koneessa on kaikki laitteet sammutettuna?

Ja sitten voisiko joku antaa ohjeet miten käynnistetään FSX default Boeing 737-800 vaihe vaiheelta?

Olen lentänyt tuossa demossa Bombardier CRJ700 koneella. Niin kun valitsen siinä HDG napin alla olevasta säätimestä suunnan ja painan HDG nappia, niin mitään muuta ei tapahdu, kuin että siihen näyttöön mistä näkyy korkeus ja että onko suunnistamassa alas vai ylös, niin siihen tulee sellainen vaaleanpunainen "nuoli" joka neuvoo miten pitäisi kääntää. Olen siinä käsityksessä, että sen pitäisi automaattisesti kääntää kone ja sama korkeuden kanssa.

Kumpi kannattaa pitää asetuksissa yksikkönä jalat vai metrit? Tuolla Princess Juliana kentällä ne puhuivat jaloista ja jouduin vaihtamaan yksiköt, niin onko sama homma Euroopassa?

Mitä kaikki maa kulkuneuvoja on mukana tuossa FSX:sä?

Voisiko joku tehdä opetusmateriaalin B737 koneeseen?

Mistä näkee lentopintansa?

Miten voi vaihtaa kutsutunnuksen?

Toimiiko FS2004 ilmaiset lisäosakoneet FSX:sä?

Joissain noissa Kuvakaappaukset osion sarjoissa on näkynyt tuollaisia Crew announce tekstejä. Miten ne saa?

Ja tuon Bombardier CRJ700 koneen Overheadissa on anti ice kytkimiä. Mitä ne merkitsevät? Onko niistä hyötyä?

Minulla on Logitech 3D Pro Joystick, niin kun koitan katsoa ympärilleni ohjaamossa, niin se palautuu heti takaisin siihen alkuperäiseen. Miksi?

Sori tästä määrästä kysymyksiä, mutta haluan saada selville jonkin verran, ettei sitten tarvitse kun saan simun. Suuri kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista. Ja miksi B737:ää sanotaan puteksi?

Flightsimuilija:

Miten saan aloitettua lennon sillä tavalla, että koneessa on kaikki laitteet sammutettuna?
No ainakin niin että sammutat systeemit, sitten tallennat lennon, ja lataat sen uudelleen...

Olen lentänyt tuossa demossa Bombardier CRJ700 koneella. Niin kun valitsen siinä HDG napin alla olevasta säätimestä suunnan ja painan HDG nappia, niin mitään muuta ei tapahdu, kuin että siihen näyttöön mistä näkyy korkeus ja että onko suunnistamassa alas vai ylös, niin siihen tulee sellainen vaaleanpunainen "nuoli" joka neuvoo miten pitäisi kääntää. Olen siinä käsityksessä, että sen pitäisi automaattisesti kääntää kone ja sama korkeuden kanssa.

Jos haluaa koneen suuntaa muuttaa Headin holdilla, pitää olla Autopilot master switch päällä, ja heading hold myös.

Kumpi kannattaa pitää asetuksissa yksikkönä jalat vai metrit? Tuolla Princess Juliana kentällä ne puhuivat jaloista ja jouduin vaihtamaan yksiköt, niin onko sama homma Euroopassa?

Jalat, suurimmassa osassa maailmaa käytössä jalat, en ole varma sitten miten tuolla Venäjän puolella...

Mitä kaikki maa kulkuneuvoja on mukana tuossa FSX:sä?
Jos tarkoitat mitä kentillä ja liikenteessä, niin kaikenlaisia autoja liikenteessä, ja lentokentillä normaaleja kenttäajoneuvoja...

Toimiiko FS2004 ilmaiset lisäosakoneet FSX:sä?
Yleensä toimii, mutta usein gauget (mittaristot) jotka on suunniteltu fs2004 tai vanhemmille simuille ei toimi fsx:ässä, ja ne voi korvata fsx:n default paneelilla muokkaamalla panel.cfg tiedostoa koneen kansiossa esimerkiksi notepadilla.

Mistä näkee lentopintansa?

No korkeutenhansa näkee mittareista, tietysti vaihtelee koneessa mistä, yleensä useammasta, ja usein samasta mistä näkee koneen asennon. Ja lentopintahan on lyhenne korkeudesta jalkoina, esim. 35 000 jalkaa on lentopintana 350, eli FL350...

Mo-jo:

Ja sitten voisiko joku antaa ohjeet miten käynnistetään FSX default Boeing 737-800 vaihe vaiheelta?

Voisikohan Google auttaa tässä asiassa? Ehkäpä.

Kumpi kannattaa pitää asetuksissa yksikkönä jalat vai metrit?

Jalat ovat käytössä siis Euroopassa ja metrejä käytetään joissain itä blockin maissa.

Miten voi vaihtaa kutsutunnuksen?

Voit vaihtaa sen siitä, kun avaat lentokoneen valinta ruudun simussa ja siinä on niitä erin näköisiä kenttiä (kuten callsing) johon laita jonkun kutsutunnuksen

Jissain noissa Kuvakaappaukset osion sarjoissa on näkynyt tuollaisia Crew announce tekstejä. Miten ne saa?

Tarkoitatkohan AESia ?

Minulla on Logitech 3D Pro Joystick, niin kun koitan katsoa ympärilleni ohjaamossa, niin se palautuu heti takaisin siihen alkuperäiseen. Miksi?

Jos päästä irti siitä nappulasta, niin sehän palautuu olennaisesti

Ja miksi B737:ää sanotaan puteksi?

Jaa. Jostain tullut lempinimi Joku voi tarkentaa jos siitä on tarkempaa tietoa.

lentäjä32:
Voisiko joku tehdä opetusmateriaalin B737 koneeseen? Elikkä siinä Default B737 on myös samanlainen ruksi (punaisella rajattu) siellä kerrotaan mitä pitää tehdä ennen käynnistystä jne.

[ Attachment not found - or removed ]

Miten voi vaihtaa kutsutunnuksen? Tuolta Details oikeasta alakulmasta.

[ Attachment not found - or removed ]

PilottiLM:

Jos tarkoitat mitä kentillä ja liikenteessä, niin kaikenlaisia autoja liikenteessä, ja lentokentillä normaaleja kenttäajoneuvoja...

Kentillä. Onko siellä esim. portaat oville?

Navigation

Up one level

Next page